2015-03-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Stod det inte nånstans att ett stort lass knark var kritat hela vägen från holland. Det borde väl innebära en lång kedja av skuldindrivningar av stora mått. Motiv till det här mordet kanske.

Det var ett större knarkparti som beslagtogs. De flesta sitter förmodligen inlåsta men några är fortfarande lösdrivande.
Detta parti hade någon koppling även till Uddevalla, vilken eller vilka som var kontaktpersoner i Uddevalla har tydligen inte framkommit. Så det kan mycket väl vara ett motiv.

Nu är det förmodligen inte för skulder de bragts om livet. Om de däremot varit tipsare så att partiet stoppades, blir det med all sannolikhet avrättning.
Citera
2015-03-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Nu skojar du väl allt? Vart sjutton har du läst detta? Finns det vittnen som lyssnat till vad BO och GM sade till varandra innan mordet på brottsplatsen?
Måste vara ihop blandat med vad någon/några skrek vid brottsplatsen på förmiddagen när det var stökigt vid avspärrningen.
Citera
2015-03-12, 00:13
Medlem
Citat:
Vem är "han"?
Den ena mgm, (tror m*rk) enligt vittne på festen kom han dit runt halv tre på natten och var "som vanligt"
Broderna ska ha legat och sovit med sin flickvän enligt henne
Citera
2015-03-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
När kan man få tillgång till FUP?

Hahaha något säger mig att det tar ett tag
Citera
2015-03-12, 00:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Varför skulle man hamna i just fosterställning om man blir träffad av ett vådaskott?

Tror att det kan göra rätt ont om det inte är dödande
Citera
2015-03-12, 00:17
Medlem
Citat:
Vem är "han"?
Och ena bo, som lånade ett par skor av någon annan där, börjar bli trött
Citera
Medlem
Någon som vet hur det gick idag på minnestunden?
Citera
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
I media står det att: Enligt flickvänner var de framme i Uddevalla 19.00. Det vara bara en BO som var på festen (AF) och efter 2.30 dök en av MGM upp på festen den andra var hemma och sov hela natten enligt en person som också sov hela natten. Men sen har jag för mig att det var någon som sa i tidningen att han kunde intyga att en av MGM varit hemma hela kvällen. Tror han menar den som dök upp på festen 2.30 så det är allmän rörigt
...och när landade planet? Runt 16.30 - 17.00 i så fall. Jag har för mig att planet landade mycket senare. Dessutom så står det i Göteborgs-posten att de körde direkt från flygplatsen till brottsplatsen.
Senast redigerad av Gloria.Romana 2015-03-12 kl. 00:20.
Citera
2015-03-12, 00:18
Medlem
Hur kan polisen tro på allt vad deras narkoman vänner säger

Kan man lita på narkomaner ?
Citera
2015-03-12, 00:18
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Tror att det kan göra rätt ont om det inte är dödande
Jag tror det gör lika ont om man blir träffad av ett vådaskott som av ett avsett skott.
Citera
2015-03-12, 00:19
Medlem
Citat:
Nu skojar du väl allt? Vart sjutton har du läst detta? Finns det vittnen som lyssnat till vad BO och GM sade till varandra innan mordet på brottsplatsen?

Det är typ samma klientel som har fått för sig detta som tror att det var CSN som lejde polisen att mörda för att driva in en studieskuld. Inget att bry sig om helt enkelt.
Citera
2015-03-12, 00:21
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Varför tror du MGM körde iväg på moppe och inte bil? Moppen körde i nordligt riktning har jag för mig. Är det en flyktväg eller är det in mot samhället/sjukhuset?
Jag tror inte albanerna eller annan fanns på plats för att övervaka vad GM gjorde. Varför vill man uppehålla sig på BP och knytas till BP om man inte behöver, de var nog hemma och åt godis

Det som känns väldigt fel i allt detta är att alla tre BO är avrättade, men inte av något direkt proffs. Visst, det är svårt att skjuta på rörligt mål och än värre i mörker, men det ska inte krävas så många skott som det verkar vara frågan om här om man inte är en klåpare. Upplägget känns planerat, men inte utförandet.

Jag tror och hoppas att man mer eller mindre måste ha en pistol mot eget huvud för att ens tänka på att skjuta en vän.

Moppen är mest med i scenariot för att få ihop/ spekulera i olika olika uppgifter som finns med i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in