2015-03-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Jag har inte riktigt hajat vilken koppling det skulle finnas till narkotikahärvan i Skövde. Har BO golat ner folk så polisen kunde göra tillslaget? Varför i hela fridens namn skulle de göra det? Om de nu har gjort så, hur har det kommit ut? Någon rimlig förklaring på de två frågorna vore ju tacksamt.

Stod det inte nånstans att ett stort lass knark var kritat hela vägen från holland. Det borde väl innebära en lång kedja av skuldindrivningar av stora mått. Motiv till det här mordet kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kommer MGM bli häktade i morgon? Det vet vi inte än men här står det om vad som krävs för att en person som är på sannolika skäl misstänkt för ett brott ska få häktas och vad sannolika skäl är för något. Man måste skrolla ned en aning för att se texten)
http://www.lag24.se/a/p%C3%A5-sannolika-sk%C3%A4l-misst%C3%A4nkt

Finns inte på kartan att dom inte häktas. Noll chans för annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Jag är nästan 100% säker på att det är M*rk under texten "Uddevalla" Han gråter.
Man märker att det är just han pga att hans ögon är för nära varandra. lätt att känna igen från långt håll.

https://www.frieord.no/wp-content/uploads/2015/03/2015-03-07_1214.png

Ok! Du vet om att det är samma bild du länkar i varje inlägg? Ett förtydligande vore fint.
Citera
2015-03-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachetes
Tycker det set ut som Ha*pus *ilja

Vore kanske en bra ide att maskera namnet?

Det är alltså inte en av MGM?
Citera
2015-03-11, 23:39
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Polisen kan mycket väl ljuga för att sätta dit någon, det händer ofta. Dock tror jag att de här inte behöver det eller att det i allra "värsta" fall åker dit någon som är oskyldig just till mordet men ett stort as i allmänhet för övrigt.
Men det var väl knappast det jag skrev? Ingen av oss har någon aning om vad polisen sagt till de misstänkta, vi spekulerar efter de uppgifter vi fått i tråden och mitt inlägg var menat till någon som var helt ute och cyklade.
Citera
2015-03-11, 23:43
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Den du citerar har blandat ihop.
Det var en av BO som lånade skor på festen för att han snart skulle komma tillbaka (enligt nåt vittne på festen).
Sen har nån i tråden påstått att Polisen söker ett par skor och då handlar det troligtvis om att matcha nåt spår från en GM.
Vilken fest? När var denna? Menar du att BO var på fest och åkte direkt därifrån till Göteborg för att hämta MGM?

Då borde de väl ha lämnat denna fest senast kl.22.00 om de skulle hinna till Göteborg och sedan tillbaka. Vad har det för betydelse att ett utav BO lånat ett par skor på denna fest? Vad ska anledningen vara till att detta BO lånat ett par skor? Vilket BO var det som lånade skor? Bruden?
Citera
2015-03-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vore kanske en bra ide att maskera namnet?

Det är alltså inte en av MGM?

Oj ursäkta tänkte det inte behövdes om det ej är någon misstänkt eller så.
Det kan vara men kan vara *ampus med
Citera
2015-03-11, 23:47
Medlem
Citat:
Vilken fest? När var denna? Menar du att BO var på fest och åkte direkt därifrån till Göteborg för att hämta MGM?

Då borde de väl ha lämnat denna fest senast kl.22.00 om de skulle hinna till Göteborg och sedan tillbaka. Vad har det för betydelse att ett utav BO lånat ett par skor på denna fest? Vad ska anledningen vara till att detta BO lånat ett par skor? Vilket BO var det som lånade skor? Bruden?
Han ska ha varit på fest efter Gbg resan 🙈
Citera
2015-03-11, 23:48
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Knappast tillämpbart förfarande för det här klientelet som stoppar puffran i grenen och siktar med stängda ögon. Inga Combatutrustningar där inte och högst okunnig hantering hämtad från dåliga filmer. Skulle inte förvåna mig om flera skott behövs ens för att pricka ett stillastående mål på två meters håll.

Totalt onödigt att spekulera. Det kommer att komma fram vid rättegång hur det gick till. Inte förr! För den som har lite morbida intressen.

Huvudsaken att GM blir dömda och att förloppet i stort blir utrett!

Kan det ha gått av ett våda skott och detär därför hen ligger i fosterställning. Det bli tomult.
ET kanske låter högt och det är därför hon får flest kulor, lite av en panik handling. Den som sitter i bilen skjuts av den andre GM?
Citera
2015-03-11, 23:49
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.

Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.

MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.

Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.
MGM drar iväg på moped/ MC.

Som sagt, detta är min egna teori, inte fakta

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver
Senast redigerad av Herrstorpotatis 2015-03-11 kl. 23:52.
Citera
2015-03-11, 23:49
Medlem
Citat:
Jag har inte riktigt hajat vilken koppling det skulle finnas till narkotikahärvan i Skövde. Har BO golat ner folk så polisen kunde göra tillslaget? Varför i hela fridens namn skulle de göra det? Om de nu har gjort så, hur har det kommit ut? Någon rimlig förklaring på de två frågorna vore ju tacksamt.

Tror inte Skövde har med saken att göra. Det enda jag läst om dådet som möjligen skulle ha nåt med "gola" att göra är att något vittne i närheten av BP ska ha hört nåt i stil med "det är polisens fel" under tjafset på parkeringen innan dåden skedde.
Citera
2015-03-11, 23:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.

Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.

MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.

Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.
MGM drar iväg på moped/ MC.

Som sagt, detta är min egna teori, inte fakta

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver

Vänta lite nu! Jag måste ha ett glapp? Vilka Albaner??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in