Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.
Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.
Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.
MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.
Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.
MGM drar iväg på moped/ MC.
Som sagt, detta är min egna teori, inte fakta
Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver