2015-03-11, 23:58
Medlem
Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- Flickvännen med i fordonet
- Låna någons skor från festen
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.

Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.

MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.

Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.
MGM drar iväg på moped/ MC.

Som sagt, detta är min egna teori, inte fakta

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver

Väldigt osannolikt!

detta har snarare hänt pga en kortslutning i MGMs huvud pga alkohol och droger och saknaden av respekt hos BO. Han har fuckat ur helt enkelt och gått bananas på alla tre BO. triggats av vad som helst... sådana idioter har kort stubin, spelar ingen roll om det är släkt eller vän.
Citera
2015-03-12, 00:00
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fysik34
Det kan inte ha varit tvp bilar som har hämtat dem då? Ifall de var 4 pers och hade bagage och personen som skylle hämta dem ville ha sällskap då vägen dit var lång?
Två personer i varje bil då menar du i stället för fyra i en? Tja, det mest naturliga är nog att de åkte alla fyra i en bil. Bagage för en person får plats i bagageutrymmet så det tar ingen utrymme inne i kupén.
Citera
2015-03-12, 00:02
Medlem
klown123s avatar
Organiserad brottslighet?
Det var luffare som mördade luffare. Bara för att man har skjutvapen gör en inte till nån maffia.
Citera
2015-03-12, 00:05
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Han ska ha varit på fest efter Gbg resan 🙈
Vem är "han"?
Citera
2015-03-12, 00:06
Medlem
Citat:
Jag tycker att fler saker tyder på att BO inte förväntade sig någon större händelse när de lämnade festen:
- jag ska bara iväg och fixa en sak är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Stämmer detta kan bägge ha blivit ditlurade i tron att de skulle köpa droger, hämta/ lämna något/ någon etc. Och tjejen väntar troligtvis kvar i fordonet.

Min teori är därför:
MGM har bett BO att ta hand om lite saker när de var i Thailand. BO klantar sig vilket i slutänden drabbar albanerna. Albanerna möter upp MGM som skyller på BO. Albanerna inser att varken MGM eller BO kommer att kunna ersätta dem, och väljer att BO ska dödas.
MGM får förklarat för sig att han har ansvaret för situationen och får som uppgift att döda BO om han vill rädda sitt egna skinn. Han får i sällskap med ett par hotfulla albaner ringa BO utan förvarning.

MGM lurar iväg BO till en plats där man har träffats tidigare. En plats som inte får BO att fundera eller känna sig osäker. Albanerna finns på plats för att övervaka att MGM utför sin svåra uppgift. BO anländer och möter upp MGM. Båda BO skjuts efter hätsk ordväxling.

Då MGM inser att BO antagligen har berättat för tjejen vilka de skulle möta måste även hon dödas. Hon bör även känna igen dem. Albanerna drar iväg med bil så fort de har insett att MGM har utfört sin uppgift. De kan även ha hunnit få med sig vapnet som de har gett till MGM strax innan BO har anlänt.

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver ;)

Tror också på något i stil med det. Jag tror definitivt att någon fuckat up eller gjort något fel under tiden i Thailand samt att det finns en tredje part i detta.

Grabbarna verkar alla vara riktiga lågbegåvningar som leker Tony Montana och de har definitivt utnyttjats av RIKTIGA ORGANISERADE kriminella som pressar och fått de att likvidera de andra två - den stackars flickan är såklart oskyldig och var på fel plats vid fel tillfälle.

Tänkt hela tiden på i vilken ordning de sköts i. Jag hoppas för allt i världen att hon inte sköts sist - vilket jag tyvärr tror. Hon måste ha varit livrädd stackarn... 96:a..
Citera
2015-03-12, 00:06
Medlem
Citat:
- "jag ska bara iväg och fixa en sak" är i mina öron detsamma som att ordna med något snabbt och enkelt.

Min teori är därför:

Skulle teorin stämma så kan man nog även vänta sig ett och annat åtal för anstiftan framöver
Varför tror du MGM körde iväg på moppe och inte bil? Moppen körde i nordligt riktning har jag för mig. Är det en flyktväg eller är det in mot samhället/sjukhuset?
Jag tror inte albanerna eller annan fanns på plats för att övervaka vad GM gjorde. Varför vill man uppehålla sig på BP och knytas till BP om man inte behöver, de var nog hemma och åt godis
Citera
2015-03-12, 00:07
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Kan det ha gått av ett våda skott och detär därför hen ligger i fosterställning. Det bli tomult.
ET kanske låter högt och det är därför hon får flest kulor, lite av en panik handling. Den som sitter i bilen skjuts av den andre GM?
Varför skulle man hamna i just fosterställning om man blir träffad av ett vådaskott?
Citera
2015-03-12, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av President
Väldigt osannolikt!

detta har snarare hänt pga en kortslutning i MGMs huvud pga alkohol och droger och saknaden av respekt hos BO. Han har fuckat ur helt enkelt och gått bananas på alla tre BO. triggats av vad som helst... sådana idioter har kort stubin, spelar ingen roll om det är släkt eller vän.

Det känns högst troligt och kan stå som grund för till varför de har blivit gripna.

FUP:en allena kommer troligen visa att det inte finns några som helst tvivel till att MGM kommer dömas till fängelse på livstid.
Senast redigerad av Som-nam-na 2015-03-12 kl. 00:10.
Citera
2015-03-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Vilken fest? När var denna? Menar du att BO var på fest och åkte direkt därifrån till Göteborg för att hämta MGM?

Då borde de väl ha lämnat denna fest senast kl.22.00 om de skulle hinna till Göteborg och sedan tillbaka. Vad har det för betydelse att ett utav BO lånat ett par skor på denna fest? Vad ska anledningen vara till att detta BO lånat ett par skor? Vilket BO var det som lånade skor? Bruden?
I media står det att: Enligt flickvänner var de framme i Uddevalla 19.00. Det vara bara en BO som var på festen (AF) och efter 2.30 dök en av MGM upp på festen den andra var hemma och sov hela natten enligt en person som också sov hela natten. Men sen har jag för mig att det var någon som sa i tidningen att han kunde intyga att en av MGM varit hemma hela kvällen. Tror han menar den som dök upp på festen 2.30 så det är allmän rörigt
Senast redigerad av ulvan 2015-03-12 kl. 00:15.
Citera
2015-03-12, 00:10
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tror inte Skövde har med saken att göra. Det enda jag läst om dådet som möjligen skulle ha nåt med "gola" att göra är att något vittne i närheten av BP ska ha hört nåt i stil med "det är polisens fel" under tjafset på parkeringen innan dåden skedde.
Nu skojar du väl allt? Vart sjutton har du läst detta? Finns det vittnen som lyssnat till vad BO och GM sade till varandra innan mordet på brottsplatsen?
Citera
2015-03-12, 00:11
Medlem
Om vi ser på MgM's Facebook

https://m.facebook.com/lillsaliba

Så är han vid havet den 3 februari bilden kan vara tagen i Thailand

Den 21 februari poserar han med vapen vart bilden är tagen vet jag inte

Den 25 februari MgM's bror är i vattnet kan vara Thailand

https://m.facebook.com/salibamark92?fref=pb
Citera
2015-03-12, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det känns högst troligt och kan stå som grund för till varför de har blivit gripna.

FUP:en allena kommer troligen visa att det inte finns några som helst tvivel till att MGM kommer dömas till fängelse på livstid.
När kan man få tillgång till FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in