2015-04-22, 20:45
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det där och märkning av brottplatsen gällande fynd har redan varit uppe i tråden för en månad sen med zoomade och analyserade bilder mm. Vänligen läs tråden innan du postar, så det inte blir rundgång i tråden.

Rundgång får vi nog räkna med, nytillkomna läsare och ströläsare kan knappast läsa in alla sidorna.

Edit: Det är faktiskt över 12000 inlägg.
Citera
2015-04-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Helt rätt att Brottsplats-märkningar föll under luppen i tråden för en period sedan, men vi kom egentligen ingen vart?
Vi fick konstaterat i grova drag att det fanns si och så många olika objekt, samt si och så av samma sort.. Inget mer. Jo,, någon hade en kvalificerad gissning på en hrrrmm mentolfimp?

Många stora frågetecken kring vad märkningarna visar finns fortfarande.

Med tanke på hur många markeringar som var utplacerade, vill jag ge "goxosha123" ganska rätt i att BP inte städats efter dådet.

Håller inte med om detta då det klargjordes ganska mycket och folk postade tom dokument hur man gjorde märkningen osv. Finns tom en parallell tråd startad för det ändamålet (märkningen) men som dock ej haft så mycket aktivitet

Vem har ens trott att BP varit städat? Posta en enda användare som trott att MGM1 och MGM2 städat BP. Måste ha missat det inlägget för jag har inte läst något om att någon trodde det. Skicka gärna om du hittar nåt då jag gärna läser sådant jag missat
Citera
2015-04-22, 20:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goxosha123
Jag har läst men ni har missat mk grejer. Du säger att du eller ni har analyserat bilderna såg ni fotavtryck. ? såg ni skotten i metall väggen ? Såg ni spår av moppen ? Såg ni mob ra håller i ? Vet ni vad mark hade för vapen ? Vilka vapen han hade ? Nej ni vet inte ett skit o ni sitter bakom skärmen o snackar bara om ni är så jävla smarta så skulle ni ha löst det här för längesen men ni är fortfarande på ruta ett. Mgm 3 o 4 har inte vart där vem tar med sig 2 töntar för o mörda dom kan inte ns hålla fast en fluga. Dom som har vart där är bröderna det vet jag inte 2 sub torskar

Tror du Bröderna S själva lyckats hålla koll på alla 3 BO's?
Citera
2015-04-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Du har all rätt i världen att skriva i tråden! Skit i de få (2?) som bara ägnar sig åt upprepningar och vill äga tråden som ett chattforum.

Ett tips från mig är att skriva "jag tror att.." när det gäller gissningar/antaganden.
Du har skrivit en del som säkert efteråt kommer att visa sig vara fakta.
Kör hårt!
Ett ytterligare tips är att inte posta motstridiga uppgifter, för då sjunker trovärdigheten och heller ej skiva elaka inlägg till användare. Eller får det att se ut som man har facit när man bara tror något. Om man gissar eller tror skriver man det så andra användare inte tror att man skriver något som man sett med egna ögon etc.
Citera
2015-04-22, 20:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Håller inte med om detta då det klargjordes ganska mycket och folk postade tom dokument hur man gjorde märkningen osv. Finns tom en parallell tråd startad för det ändamålet (märkningen) men som dock ej haft så mycket aktivitet

Vem har ens trott att BP varit städat? Posta en enda användare som trott att MGM1 och MGM2 städat BP. Måste ha missat det inlägget för jag har inte läst något om att någon trodde det. Skicka gärna om du hittar nåt då jag gärna läser sådant jag missat

Ja precis. Det finns mycket att hitta om hur märkningen gjorts, hur det katalogiseras etc, men inget alls på VAD markeringarna på BP föreställer.

-Det är fastställt att flera av samma sort finns på BP.
-Däckspår och en tveksam mentolfimp är allt "material" som fastställts.

Mig veterligen är det ingen som hävdat, och vet, att BP var städad av gärningsmännen. Det enda jag gjorde var att konstatera att "goxosha123" har rätt i sitt påstående att BP är ostädad, med min hänvisning till flertalet markeringar.
Citera
2015-04-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Dessutom tycker jag att det är bra att vi vänder på alla stenar en gång till för att utesluta att vi inte missat något.

Vi har ju knappast nåt annat för oss då det antagligen är minst ett par månader kvar innan vi ser till FUP.
Sant det kan vi göra men vi behöver inte skriva elaka ord till varandra (och nu menar jag inte dig givetvis).
Citera
2015-04-22, 21:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Alla skott har inte gå genom plus det finns en skott hål på platsen. Dom har inte städat efter sig för då skulle dom ta med sig deras mob ra håller i mob när han ligger där. Zomma in bilderna så ser ni fot spår från mgm o däck spår från moppen oxå. Men hacka inte upp er på en grej bara

Antar du menar denna bild:
http://www.fildirekt.se/dl/1429665653.jpg

(säg till om den inte går att öppna)

Spåren strax nedanför bokstaven "E" är något smalt däckspår. Grovmönstrat, med vassa klackar, ganska typiskt för moped. (ja, jag är i branschen)
Svårt att säga till hundra,, men det är högst troligt mopedspår från en scooter-moped med grovmöstrade däck.

Vidare finns det flera däckspår, då från bil. Det är en ganska uppkörd yta där i leran. Ser ut lite som att det där stället används som vändplan ibland?
Citera
2015-04-22, 21:20
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Jag har läst men ni har missat mk grejer. Du säger att du eller ni har analyserat bilderna såg ni fotavtryck. ? såg ni skotten i metall väggen ? Såg ni spår av moppen ? Såg ni mob ra håller i ? Vet ni vad mark hade för vapen ? Vilka vapen han hade ? Nej ni vet inte ett skit o ni sitter bakom skärmen o snackar bara om ni är så jävla smarta så skulle ni ha löst det här för längesen men ni är fortfarande på ruta ett. Mgm 3 o 4 har inte vart där vem tar med sig 2 töntar för o mörda dom kan inte ns hålla fast en fluga. Dom som har vart där är bröderna det vet jag inte 2 sub torskar
Och här hävdar jag du har fel, iallafall vad det gäller MGM4 som blev inringd av GM1 eller 2. Här har Harry Haffa transport och kommunikations och positionsbevis enligt säkra källor.
Citera
2015-04-22, 21:20
Medlem
Citat:
Antar du menar denna bild:
http://www.fildirekt.se/dl/1429665653.jpg

(säg till om den inte går att öppna)

Spåren strax nedanför bokstaven "E" är något smalt däckspår. Grovmönstrat, med vassa klackar, ganska typiskt för moped. (ja, jag är i branschen)
Svårt att säga till hundra,, men det är högst troligt mopedspår från en scooter-moped med grovmöstrade däck.

Vidare finns det flera däckspår, då från bil. Det är en ganska uppkörd yta där i leran. Ser ut lite som att det där stället används som vändplan ibland?

Jag menar den riktiga bilden inte den här. Men här ser man oxå lite spår av moppen.
Citera
2015-04-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ja precis. Det finns mycket att hitta om hur märkningen gjorts, hur det katalogiseras etc, men inget alls på VAD markeringarna på BP föreställer.

-Det är fastställt att flera av samma sort finns på BP.
-Däckspår och en tveksam mentolfimp är allt "material" som fastställts.

Mig veterligen är det ingen som hävdat, och vet, att BP var städad av gärningsmännen. Det enda jag gjorde var att konstatera att "goxosha123" har rätt i sitt påstående att BP är ostädad, med min hänvisning till flertalet markeringar.

Okej bra då fattade jag hur du menade. Om Ostädat = Tycker det tyder på att brottet varit oplanerat och GM 1 och 2 stuckit från platsen.
Senast redigerad av ulvan 2015-04-22 kl. 21:31.
Citera
2015-04-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Och här hävdar jag du har fel, iallafall vad det gäller MGM4 som blev inringd av GM1 eller 2. Här har Harry Haffa transport och kommunikations och positionsbevis enligt säkra källor.

Jasså harry har fel här okej kalle det har jag o du har rätt. 3 o 4 va fortfarande inte där. Dom 2 är kusiner det ni oxå dom kom för o lämna pengar o vapnet inget mer dom visste inte att det här skulle hända kalle. Asså jag kan knäcka dig så lätt men då jag kmr avslöja vem jag är det är de
Citera
2015-04-22, 21:27
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag menar den riktiga bilden inte den här. Men här ser man oxå lite spår av moppen.

Här då:
http://www.fildirekt.se/dl/1429661099.jpg

Detta är den skarpaste bild jag hittat, den är dock lite mindre i storlek.

Detta blir lite gissningslekar nu men..

Fotspår syns, helt rätt. Men om fotspåren kommer från mgm är svårt att säga. Det kan lika gärna vara joggaren som varit framme, innan polisen kom?

Granskar man fotspåren, ser det däremot ut som någon tagit spjärn mot marken (gruset)? Sladdat med foten.. Precis som vid ett slagsmål?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in