2015-03-09, 15:32
  #7225
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udoz
Skrev lite längre bak i tråden. Nu är man snusare igen. Avskyr verkligen att jag kontrolleras av en substans och att man varje måste böta minst 40 kr per dag till swedish match. Vill verkligen sluta.
Jag slutade en gång i tiden och höll upp i nio månader. Jag saknade inte ens snuset i slutet. Tänkte aldrig att det skulle vara gött med en snus. Jag kunde göra allting som jag gjorde när jag snusade. Hade bra disciplin, inga sömnsvårigheter osv.
Hur dum i huvudet var man inte som började igen då?

Men nu ska fanimej snuset bort. Kommer skriva igen om 24h för att berätta hur jag mår.
Skäms icke. Även jag har misslyckats att sluta en gång. Det var dock i en annan tid och min beslutsamhet denna gång var mycket större.
På det igen bara.
Citera
2015-03-11, 10:24
  #7226
Medlem
Nu har jag varit fri i 10 dar. På nåt vis känns det alldeles för "lätt" att sluta, som Spider-Girl var inne på i sitt senaste inlägg. Jag väntar mig ett ordentligt bakslag eller nåt. Det har gått hur bra som helst att sluta annars. Inga sömnproblem och ingen stress, jag känner mig knappt rastlös, heller.
Citera
2015-03-11, 23:15
  #7227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag känner ganska ofta att jag inte riktigt förstår vad du vill i tråden, trots att du är väldigt aktiv. Är du nån som har slutat snusa? Är du nån som vill sluta? Gillar du bara att diskutera tobak?
Jag har förstått det som att du snusar, men undviker snus med E500 (som svårt förvärrar beroendet) eller att du använder fejksnus, eller har jag missförstått något?
Förespråkar du någon särskild produkt?
Jag vill gärna vara med i diskussionen om varför man bör sluta. Det är ofta först när en person försöker sluta som det uppenbarar sig om hur svårt det är att sluta. Häll citron och låt verka en tid.
Citera
2015-03-12, 11:59
  #7228
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Jag vill gärna vara med i diskussionen om varför man bör sluta. Det är ofta först när en person försöker sluta som det uppenbarar sig om hur svårt det är att sluta. Häll citron och låt verka en tid.
Okej, då förstår jag, men försöker du själv sluta, och vad är din metod?
Citera
2015-03-12, 19:38
  #7229
Medlem
Vart utan snus nu sen Söndags, mår f*tt dåligt. Känns som en bakfylla på morgonen, ont i huvudet. Cravings, arg, förbannad, koncentrationssvårigheter.

Snusade i 8 år, gick cold-turkey. Kommer aldrig ta en snus igen.

Hur länge håller sig abstinensen i??

När kommer peaken i abstinensen förresten? Efter hur många dagar?
__________________
Senast redigerad av avento 2015-03-12 kl. 19:49.
Citera
2015-03-12, 23:27
  #7230
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avento
Vart utan snus nu sen Söndags, mår f*tt dåligt. Känns som en bakfylla på morgonen, ont i huvudet. Cravings, arg, förbannad, koncentrationssvårigheter.

Snusade i 8 år, gick cold-turkey. Kommer aldrig ta en snus igen.

Hur länge håller sig abstinensen i??

När kommer peaken i abstinensen förresten? Efter hur många dagar?
Peaken var för mig, och många andra, dag 30-60, sen mår man kanon.
Men det är, som allt annat ,individuellt så klart.
GÖTT att du bestämt dig för att aldrig mer stoppa in en brun klump med insektsmedel, bye bye Swedish Match!
Citera
2015-03-13, 00:08
  #7231
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Är det inte bättre att minska på snuset istället för att sluta? Snus är ju underbart och desutom en gammal Svensk tradition. Riktiga män snusar!
Citera
2015-03-13, 22:04
  #7232
Medlem
praxes avatar
Jag har försökt sluta snusa många gånger.

Nu säger jag bara detta

"Ge mig svenskar, whisky och snus så ska jag bygga en järnväg ända in i helvetet."

Och beställer en stock till

Nån gång skall jag sluta igen.
Citera
2015-03-13, 23:22
  #7233
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praxe
Jag har försökt sluta snusa många gånger.

Nu säger jag bara detta

"Ge mig svenskar, whisky och snus så ska jag bygga en järnväg ända in i helvetet."

Och beställer en stock till

Nån gång skall jag sluta igen.

Men noooo, jag trodde du var clean nu! 😱
Men nästa gång, då jävlar
Citera
2015-03-15, 13:25
  #7234
Medlem
Nu har det gått fyra månader och jag är fri från snuset, rökningen och haschet!
Allt går som på räls, känner inget sug alls. På fyllan så kan ciggen locka, men då är det bara att ge sig själv en mental käftsmäll så lägger det sig.
Citera
2015-03-15, 16:42
  #7235
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Nu har det gått fyra månader och jag är fri från snuset, rökningen och haschet!
Allt går som på räls, känner inget sug alls. På fyllan så kan ciggen locka, men då är det bara att ge sig själv en mental käftsmäll så lägger det sig.

Bra jobbat!
Citera
2015-03-15, 17:38
  #7236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Peaken var för mig, och många andra, dag 30-60, sen mår man kanon.
Men det är, som allt annat ,individuellt så klart.
GÖTT att du bestämt dig för att aldrig mer stoppa in en brun klump med insektsmedel, bye bye Swedish Match!

30-60 dagar? WTF

Jag är bara lite sugen på snus ibland, annars inga problem. Dag 5 var helt klart värst, fyfan. Sedan har ddet bara lite bättre. Iof, nu var det 2 dagar sedan. Men enorm skillnad.


30-60 dagar? Vart har ni inbillat er det? Vilka läskiga siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in