Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-15, 22:45
  #7237
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9331111
Nu har det gått fyra månader och jag är fri från snuset, rökningen och haschet!
Allt går som på räls, känner inget sug alls. På fyllan så kan ciggen locka, men då är det bara att ge sig själv en mental käftsmäll så lägger det sig.
GRYMT! Grattis 🎉

Citat:
Ursprungligen postat av avento
30-60 dagar? WTF

Jag är bara lite sugen på snus ibland, annars inga problem. Dag 5 var helt klart värst, fyfan. Sedan har ddet bara lite bättre. Iof, nu var det 2 dagar sedan. Men enorm skillnad.


30-60 dagar? Vart har ni inbillat er det? Vilka läskiga siffror.
På ett forum som är nerlagt fanns det många trådar om det här, att folk upplevde rätt stora besvär psykiskt de dagarna, alltså värre än dag 1-30, men sen därefter mår man skitbra. På mig stämde det klockrent, jag tror det berodde på att jag fick så stor sömnbrist, och svåra mardrömmar de få timmar jag sov, när jag slutade, så efter en månad blev jag rent ut sagt lite knäpp och mådde skit
Men det känns sååå långt borta idag när jag är både besvärs- och snusfri En riktigt jävlig månad kan det vara värt att bli fri från beroendet för resten av livet, jag är svinglad över att jag höll ut där!
Citera
2015-03-16, 09:31
  #7238
Medlem
Bloodbounds avatar
Drygt två veckor sedan jag slutade snusa, det här med ninikotinplåster funkade inte för mig. Mardrömmar och ännu sämre sömn än helt nikotinfri och med abstinens.

Avvänjningen har gått oväntat bra hittills, men nu börjar det bli tungt. Konstant huvudvärk och orolig sömn gör inga underverk för humör eller allmänt välbefinnande. Jobbet funkar dock bra, antar att det är för att man har nåt att pilla med hela tiden. Men motivationen finns fortfarande kvar och jag vet att om jag bara härdar ut nån månad till så blir det bättre.

Men det är fan i mig otäckt vilken makt nikotinet får över en; det går ju knappt att minnas livet utan snus innan man började.
Citera
2015-03-17, 09:17
  #7239
Medlem
Fan. I söndags tog snuset slut och tänkte att jag skulle ta chansen att lägga ner efter 4 år. Kunde inte sova, vaknade med feber och ont i halsen, så jag sket i det. Synd. Måste fan rycka upp mig snart. Hur gör man?
Citera
2015-03-17, 10:19
  #7240
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.i.T.B.R
Fan. I söndags tog snuset slut och tänkte att jag skulle ta chansen att lägga ner efter 4 år. Kunde inte sova, vaknade med feber och ont i halsen, så jag sket i det. Synd. Måste fan rycka upp mig snart. Hur gör man?

Bra att du tog vara på en ingivelse och tog chansen att sluta. En gnista behövs alltid för en sån här utmaning. Dock verkar det som om du föll på första motståndet, troligen för att du inte hade nån plan för de svåra stunderna. För lite svårt blir det.

Vissa käkar tuggummi, vissa lägger tepåsar eller ingefära under läppen. Jag var tvungen att kontrollerat köra Niquitin i en förpackning för att inte DÖ. Och vissa slutar cold turkey och är bara starka när begäret kommer.

Du får helt enkelt vara beredd. Du var inte beredd. På´t igen!

Det är inte så jävla svårt.

Lycka till!
Citera
2015-03-17, 14:22
  #7241
Medlem
Jag är fortfarande nikotinfri och det känns fortfarande som att det här gått och går alldeles för lätt. Redan nu, ca 2v efter stoppet, kan det gå flera timmar utan att jag tänker på snus/cigg. Det är egentligen bara ciggen jag ibland blir påmind om. Snussuget har inte alls infunnit sig.

Att dricka alkohol har inte inneburit några problem, eftersom jag helt enkelt inte vill röka/snusa.

Jag känner mig riktigt fittig som har det så enkelt medan ni andra lider.
Citera
2015-03-17, 23:23
  #7242
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stugnissen
Jag är fortfarande nikotinfri och det känns fortfarande som att det här gått och går alldeles för lätt. Redan nu, ca 2v efter stoppet, kan det gå flera timmar utan att jag tänker på snus/cigg. Det är egentligen bara ciggen jag ibland blir påmind om. Snussuget har inte alls infunnit sig.

Att dricka alkohol har inte inneburit några problem, eftersom jag helt enkelt inte vill röka/snusa.

Jag känner mig riktigt fittig som har det så enkelt medan ni andra lider.
Haha, nej för fan! Njut av det bara, och keep it up!
Citera
2015-03-18, 13:32
  #7243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stugnissen
Jag är fortfarande nikotinfri och det känns fortfarande som att det här gått och går alldeles för lätt. Redan nu, ca 2v efter stoppet, kan det gå flera timmar utan att jag tänker på snus/cigg. Det är egentligen bara ciggen jag ibland blir påmind om. Snussuget har inte alls infunnit sig.

Att dricka alkohol har inte inneburit några problem, eftersom jag helt enkelt inte vill röka/snusa.

Jag känner mig riktigt fittig som har det så enkelt medan ni andra lider.

Snusade i 11år innan jag slutade och klarade av det. Innan dess försökte jag sluta ett flertal gång men inte lyckats. Oftast pga huvudvärk, yrsel, sömnbrist och ett jävla snussug.
Men den gången jag lyckades sluta så var det som ingenting. Inga biverkningar osv utan mådde bara bättre. Skämdes lite och när familjen och vänner frågade hur det gick så sa jag att jag kämpade på och att jag led. Så från en dosa om dagen till cold turkey. Men misstänker att det beror på jag tränar som fan och äter väldigt bra kost.. Men men vem vet
Citera
2015-03-20, 19:20
  #7244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Okej, då förstår jag, men försöker du själv sluta, och vad är din metod?
Jag inser fördelar med att vara snusfri. Det som är viktigt för mig är att allt inte kretsar kring snus. Snuset är mycket basiskt och då gör citron snuset mer neutralt. Att droppa citron på prillan, sedan vänta tills E500 och det syra i citronen slutat reagera med varandra kan vara något för att minska "bettet". OBSERVERA! Prova inte detta om du bestämt dig för att sluta cold turkey och klarar dig bra. Det finns fortfarande nikotin och det gör det fortfarande beroendeframkallande, inte som en vanlig "spetsad" snus med E500 men ändå. Uppnås målet av att sluta så är väl det det viktigaste? Det är bra att övervinna rädslan av att sluta.
Citera
2015-03-23, 09:30
  #7245
Medlem
46 dagar utan snus and counting

Gått relativt bra, första två dagarna var jobbiga med yrsel, huvudvärk och konstant sug dygnet runt. Sedan lättade det, och de följande två veckorna var mest sovproblem, vaknade under nätterna och var allmänt på jävligt dåligt humör. Lättirriterad.

Nu har det mesta släppt, och livet känns ganska normalt.

Det enda jag har problem med är magen, har blivit trög som fan. Har nog inte varit på toa en enda gång och känt mig "klar" Frågan är om det är en förändring som magen måste göra, eller om det kommer vara så här resten av livet...
Citera
2015-03-23, 13:08
  #7246
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Det enda jag har problem med är magen, har blivit trög som fan. Har nog inte varit på toa en enda gång och känt mig "klar" Frågan är om det är en förändring som magen måste göra, eller om det kommer vara så här resten av livet...

Det drabbade mig också. Det går över. Kroppen anpassar sig.
Citera
2015-03-25, 19:20
  #7247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndyHermesKink
Det drabbade mig också. Det går över. Kroppen anpassar sig.
Kanske har Apoteket något mot trög mage vid snusstopp? Men jag menar då tar det säkert längre tid för kroppen att anpassa sig på egen hand? Men i början som övergångsperiod? Hur upplevde du första tiden helt utan snus? Jag menar det är starkt att ha lyckats bli helt snusfri!
Citera
2015-03-26, 10:36
  #7248
Medlem
IndyHermesKinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang
Kanske har Apoteket något mot trög mage vid snusstopp? Men jag menar då tar det säkert längre tid för kroppen att anpassa sig på egen hand? Men i början som övergångsperiod? Hur upplevde du första tiden helt utan snus? Jag menar det är starkt att ha lyckats bli helt snusfri!
Har man alltför svåra problem med trög mage ska man såklart kolla upp det. Själv upplevde jag det inte värre än att toalettbesöken tog en stund längre och kändes lite annorlunda i början. Men det försvann som sagt.

Första tiden helt utan snus var för mig emotionellt tumultartad, så klart. Första morgonen jag gick till jobbet med endast en ask Niquitin och en fast övertygelse att ta mig igenom detta, så var jag inget annat än ett trängt djur. Det kändes så fel, så fel, jag hade nästan panik (vilket jag aldrig har). Hela tiden var jag på vippen att säga till mig själv "Nä fan, nu skiter jag i det här, vad fan ska jag sluta för?". Det var som att gå på lina ungefär.

Men minuterna blev timmar som blev dagar och det blev lättare och lättare. För mig var det värst i början och sen blev det bättre hela tiden. Vissa upplevde det tydligen värre efter en månad, men inte jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback