2015-03-10, 08:35
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det är möjligt att Rawand hade druckit och tjejen (om hon var nykter och hade körkort) som körde bilen. På fredags kvällar risken är större att man fastnar i poliskontrollen än vardagar.
Som irakier var han gissningsvis muslim. Och dom får ju inte dricka alkohol, hu vilken stygg pojke i så fall...
Citera
2015-03-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Sörjer gör man i ensamhet eller med sina nära och kära, inte i offentlighetens ljus.
Alla sörjer inte på samma sätt.
Citera
2015-03-10, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Om man har två misstänkta varav en avfyrat ett vapen är det en enkel sak att fastställa skytten på grund av krutstänk. Det blir ju svårt att fastställa om t ex båda av någon anledning har krutstänk och nekar alt skyller på varandra.

Ja, det var lite det jag menade. Skulle polisen häkta bröderna för på sannolika skäl mord respektive medhjälp så antyder det att de har ganska bra teknisk bevisning angående vem som höll i mordvapnet.

Vid en eventuell rättegång så får vi förstås se hur bevisläget ser ut, men för tillfället är den bästa indikationen förmodligen åklagarens agerande.
Citera
2015-03-10, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
En bra länk som bör läsas i sin helhet men det här tycker jag var uppriktigt skrivet och ovanligt att läsa i MSM.

"Däremot oroas jag mer av en film från mordplatsen som visas i danska tv 2. En stor grupp människor med synliga rötter i Mellanöstern "stormar" platsen där poliser och rättsläkare arbetar bakom avspärrningsband. Poliserna får värja sig med batonger. En kvinna skriker att det är "polisens fel". Stämningen är upprörd. Filmklippet ger en ögonblicksbild av ett slags kollektiv och utanförskapsdoftande offerkänsla. Vilket bör betraktas som en samhällsfarlig tendens som bör tas på största allvar. Det är vi mot dom ända in i kaklet liksom. Sådana gruppofferkänslor sliter på samhällstanken. Vilket skapar grogrund för nya förtryckare att växa till sig mot en fond av ändamålsenliga offerkänslor."
Det är mycket allvarligare det du beskriver än att 3 st idioter är döda, vi är som vanligt i haserna på USA tyvärr!
Citera
2015-03-10, 08:50
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vem var "main target" om det var planerat vilket är ganska troligt då de MGM är beväpnad, en av de s.k. vännerna eller båda två och flickan var på fel plats vid tidpunkten och strök med.

Jag tror en av manliga BO var huvudmålet men situationen som eskalerade och gick överstyr gav ytterligare två offer.
Jag tror inte det var planerat i den bemärkelsen att döda. I så fall skulle nog MGM sett till att vara ensam med den BO han ville åt. Mer att MGM skulle använda vapnet i övertalningssyfte.

Svårt att se en anledning som gör att han ska ha planerat att ta livet av alla tre. Mer att något urartade. Och om han tänkte "Nu jävlar ska jag döda XX. Skitar om han har sin polare och en tjej med, dödar dem också" Då borde det inte vara något stort gräl innan utan bara smälla direkt.

De som får mig att tro att det inte var planerat är valet av plats, antalet döda och flyktsättet. Det var nog mer en "olyckshändelse" orsakad av de inblandades mentalitet.
Citera
2015-03-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Har brandbil eller vad han hette skrivit var han såg m.s?

Ja det har jag för mig att han gjorde, Va med en Li*a runt 23:30 tiden om jag inte minns fel?
Citera
2015-03-10, 08:52
Medlem
Betr. att läsa "gamla" SMS. Gå in på MSAB´s hemsida och läs vad man kan använda deras XRY till!
Citera
2015-03-10, 08:53
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Skall du skjuta kriminella blatte svin så använd kaliber 30-06. Då tar du dom på längre avstånd.

Samtidigt som hela Uddevalla kommun hör smällen...
Citera
2015-03-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Säger väl egentligen inte så mycket. Han kan väl smitit iväg från festen en stund på t ex moppen utan att någon från festen reagerat. Frågan är vad polisen har för bevis. Finns tex deras DNA på BP eller att det finns information i mobiler, som sms eller mail på social media från t ex tjejen (BO) som tyder på annat tror jag mer på det. Sen är det väl bara ena brorsan som sägs ha varit på festen i artikeln. Undra hur en person kan ta så tydligt parti för 2 som sitter anhållna för mord. Han kan väl inte veta vad de har gjort eller inte gjort

Dom var på samma fest, Citat från Aftonbladet,

De mordmisstänkta bröderna befann sig enligt flera uppgiftslämnare på samma fest som Alaa Farraj, 21.

En timme senare misstänks de har mördat honom och hans två vänner.
Citera
2015-03-10, 08:58
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Jag tror inte det var planerat i den bemärkelsen att döda. I så fall skulle nog MGM sett till att vara ensam med den BO han ville åt. Mer att MGM skulle använda vapnet i övertalningssyfte.

Svårt att se en anledning som gör att han ska ha planerat att ta livet av alla tre. Mer att något urartade. Och om han tänkte "Nu jävlar ska jag döda XX. Skitar om han har sin polare och en tjej med, dödar dem också" Då borde det inte vara något stort gräl innan utan bara smälla direkt.

De som får mig att tro att det inte var planerat är valet av plats, antalet döda och flyktsättet. Det var nog mer en "olyckshändelse" orsakad av de inblandades mentalitet.

Väldigt konstig olyckshändelse isåfall att man råkar ha med sig ett vapen och råkar mörda 3 personer och råkar skjuta fler än ett skott... nej detta är drägg som borde avrättas offentligt istället för att kosta oss massa skattepengar
Citera
Medlem
I dessa kretsar är det mycket vanligt att man har vapen med sig överallt. Man skjuter sällan spontant, det planeras i varierande grad under ett tidsförlopp. Man bygger upp ett scenario typ "Fuckar dom upp en gång till så släcker vi dom" osv. Sen byggs det på. Här va nog måttet rågat redan när de träffades, sen är GM ena riktigt klumpiga tomtar som säkert trott att dom visste va dom gjorde. BO är inga änglar heller, de visste mycket väl hur det går till i dessa kretsar. Bruden är lite ovanligt, man tar inte med sig brudar på en deal, men hon kan ha varit en del av historien i bakgrunden, det vet vi inte.

Hur som helst så är det två busar mindre i världen och två som förmodligen ska kosta skattepengar några år framöver i fängelset. Jag är mer orolig över hämndaktioner familjer emellan, muslimer och kristna från mellan-östern brukar ta ganska hårt på sånt här och vill göra upp själva. "Öga för öga" brukar va ett motto och då kan vi nog förvänta oss minst 2 BO till snart, denna gång i GM:s familjer...

Personligen så anser jag att det är till största delen invandringens fel att vi överhuvudtaget har denna grad av gängrelaterad brottslighet och tung kriminalitet idag. Invandrare skjuter mer gärna och har ingen respekt för lag och ordning. Svenskar är lite "snällare" och skjuter oftast bara när inget annat har "hjälpt" så att säga. Och för att klargöra direkt: Jag stödjer INGEN form av kriminalitet! Jag har sett skiten i undre världen så jag vet vilka as som finns i Sverige o hur det går till!!!

Svenska rättssystemet klarar inte av att hantera straffpåföljderna, de är alldeles för naiva och släpper ut folk hejvilt alldeles för tidigt. Inga problem att begå brott idag när påföljderna är så milda! Detta nyttjas med ett leende av invandrare då det i deras länder är mycket mer allvarligt och mycket längre straff på t.ex misshandel och mord. De kommer till Sverige o ser chansen att kunna göra väldigt mycket och riskera väldigt lite. Därför skjuter dom också oftare och "lättare".

Ni kan sluta tycka synd om BO (undantag för bruden kanske), de va kriminella och vem vet hur mycket dom har gjort som dom aldrig åkt dit för?? Och de visste mkt väl att de va rökta på ett eller annat sätt, det är jag säker på. Sånt vet man i den undre världen. Att då ta med sig bruden till det som senare blev BP, visar bara på hur jävla dumma och ointelligenta dom va. Som man bäddar får man ligga!!!

Slutligen: Intressant läsning, det skrämmer mig hur många naiva Svenssons som uttalar sig om saker dom aldrig varit i närheten av. "Vart fick dom vapnet ifrån? Man tar bara med sig vapen om man ska släcka! Hur kan man skjuta nån i huvudet?" osv.... Vakna upp lite!!!! Vapen bärs ALLTID av tyngre kriminella och bär man vapen så vet man också hur man skjuter mest "effektivt". Jisses va otäckt naiva befolkningen är. Detta är en vanlig knark-och gänguppgörelse med lite ovanliga inslag. En vardag i den tunga kriminalitetens värld helt enkelt...
Citera
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmumma
ja, det finns ju inga uppgifter på antalet skjutna kulor,
hur många skott avlossade GM?,,pratar vi magasin tömning?
avstånd under fyra meter?.
skall bli intressant när detaljerna kommer ut. mycket kan avläsas genom skyttens beteende

Det kommer säkerligen redas ut grundligt av Leif GW i veckans brott framöver. Men det där med att det skulle vara någon sorts bedrift att skjuta ner dessa tre tror jag inte ett dugg på. Garanterat frös åtminstone tjejen fast i backen när första skottet brann av, tror inte de andra heller reagerade på något sorts ninjarullningsvis. Alla som inte är Navy Seals eller Spetznaz utbildade blir nog paralyserade i några sekunder, typ rådjur i helljus. Säg då att de kommer på fötter och kutar iväg, då kan man ju bara springa efter och skjuta. Handlar ju bara om att rikta pistolen/vapnet på det avståndet, inte sikta. Näe, tror nog polisen kommer slå fast att det rörde sig om avrättning av mer eller mindre stationära måltavlor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in