2015-03-09, 15:53
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlewolfie
Nu har jag händelseförloppet klart för mig. E.T och G.M satt i baksätet under färden när grälet börjar, någon av BO drar upp en pistol, tumult uppstår och GM får tag på vapnet och råkar skjuta ET av misstag. Panik uppstår de 2 övriga B.O. hoppar ur bilen G:M: efter, skjuter båda. GM tillkallar sedan sin bror när han fattar vad han har gjort, för att få hjälp. Ingen av bröderna är särskilt smart så istället för att lägga in alla liken i bilen och åka iväg någonstans och tända på hela skiten, så åker dom därifrån på moped!!! (man skjuter inte ihjäl folk som är skyldiga pengar, då får man aldrig sina pengar tillbaka, räcker med en kula i knät.)

Sämsta teorin hittills. Så i tumultet skulle dom alltså köra avsides in på en sidoväg, göra en perfekt parkering där hans bror stod med moped eller där det stod en moped dom kunde fly med?
Citera
2015-03-09, 15:54
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det skrevs dock någon fråga i tråden tidigare gällande att om någon av de inblandade kunde ha studieskulder från Chalmers. Minns inte om det syftades på BO eller MGM, men jag tror det var MGM. Verkade som det var någon som hört ett rykte om studieskulden och ville ha det bekräftat.
Vågar påstå att sarkasmen lös stark i det ursprungliga inlägg du talar om. Snarare: "Det kanske var CSN-skulderna från Chalmers som skulle betalas. "
Citera
2015-03-09, 15:54
Medlem
Citat:
Menar du att AG var högsta hönset? Hur kommer det sig i såna fall att han eller de andra BO var "rädda" för att hämta MGM på flygplatsen?

Håller med i din frågeställning men även högsta hönsen har psykon under sig som dom är glada att dom har på sin sida.

Är skuldsumman bekräftad?
Citera
2015-03-09, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starless99
Är det ingen som vet något om festen jag skrev om tidigare?

Har brandbil eller vad han hette skrivit var han såg m.s?
Citera
2015-03-09, 15:57
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av littlewolfie
Nu har jag händelseförloppet klart för mig. E.T och G.M satt i baksätet under färden när grälet börjar, någon av BO drar upp en pistol, tumult uppstår och GM får tag på vapnet och råkar skjuta ET av misstag. Panik uppstår de 2 övriga B.O. hoppar ur bilen G:M: efter, skjuter båda. GM tillkallar sedan sin bror när han fattar vad han har gjort, för att få hjälp. Ingen av bröderna är särskilt smart så istället för att lägga in alla liken i bilen och åka iväg någonstans och tända på hela skiten, så åker dom därifrån på moped!!! (man skjuter inte ihjäl folk som är skyldiga pengar, då får man aldrig sina pengar tillbaka, räcker med en kula i knät.)

Någon har ju sett yngre brodern på Landvetter.
Citera
2015-03-09, 15:58
Medlem
Vet bara att Ala' Farraj inte är en bangare skulle Martin\Mark gett honom en chans att slåss man mot man så skulle Ala förmodligen tagit både Martin och Mark och de vet dom båda just därför han var tvungen att skjuta tror jag. Då Ala kanske gjorde motstond och då vart han tvungen att skjuta eller att något gick snett.

Ala släkt är betydligen större än brödernas.
Citera
2015-03-09, 15:59
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
MGMs polare sa i media att DE (syftade på brorsorna?) hämtades på flygplatsen. Om det stämmer att DE hämtades tyder det på att de var minst 2 som hämtades vilket gör att om ET var med var de 3 i baksätet. Nu kan tidningen iof ha felciterat deras kompis eller att kompisen har svamlat med tidningen skrev iaf DE

Någon har ju dessutom sett den yngre brodern Mar*tin på Landvetter vid bagageutlämningen.
Citera
2015-03-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Vet bara att Ala' Farraj inte är en bangare skulle Martin\Mark gett honom en chans att slåss man mot man så skulle Ala förmodligen tagit både Martin och Mark och de vet dom båda just därför han var tvungen att skjuta tror jag. Då Ala kanske gjorde motstond och då vart han tvungen att skjuta eller att något gick snett.

Javisst världens tuffaste krigare har sökt krigs asyl i Sverige
Citera
2015-03-09, 16:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho

Kan vi förvänta oss hämndaktioner?
Citera
Medlem
leifi.plomeross avatar
Det finns väl förvaringsskåp på flygplatser
varför kan han inte lagt ett vapen där innan han åkte
Citera
Medlem
Kan det inte vara så att MGM redan var avsläpt vid sin bostad, eller hos sin bror. Bröderna pratar ihop sig om den sk skulden som finns som inte blivit betald. Brodern blir förbannad så MGM ringer till BO och stämmer en träff på brottsplatsen. BO ser MGM och kliver ur bilen, eftersom att de är polare. BO1 och BO2 skjuts och upptäcker då BO3 i bilen som även skjuts för att inte riskera några vittnen.
Därav den väl parkerade bilen och att både BO1 och BO2 har gått i samma riktning för att prata med de MGM.
Detta skulle också förklara hur vapnet, eller vapnen, kom till plats och även eventuella flyktfordonet.

Jag kanske är ute och seglar :/
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Har brandbil eller vad han hette skrivit var han såg m.s?

Tunneln vid Jarlsgatan. Alltså nära där polisen gjorde en razzia och två av BO bodde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in