Citat:
Ursprungligen postat av
svampsson
Ja det är lätt hänt. Den där skjutsen man får av en vettig CS substans vill man ju gärna känna mer ofta än sällan... Och ibland blir det som du skriver "gasen i botten-mentalitet". Gäller bara att veta vart man ska sätta foten för att bromsa innan man blir pundarlömsk. Hm 4-bmc har väl främst seretonerg verkan? 3-cmc är rätt tjackigt, som 3-mmc ungefär fast sämre.
Absolut, det kan man lugnt säga. Det går åt helvete fortare än man tror, helt enkelt.
Det stämmer det du säger, 4-BMC är främst serotonerg och ger vid åtminstone större doseringar ett rus vilket efterliknar effekten av MDMA. Ingen särskild speed, utan mestadels ett omfattande välmående i lugnt tempo. 3-CMC har, och kommer jag förmodligen aldrig få erfarenhet utav, men fått uppfattningen om att den besitter en mer dopaminerg sida om än med viss serotonerg sådan om det stämmer att den är så pass lik 3-MMC.
Men fan alltså, jag blir sugen på denna substans med tanke på dessa likheter med 3-MMC som beskrivs. Förmodligen håller jag mig ifrån det, men det vore helt klart en angenäm upplevelse att segla på dessa moln igen.