Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Eftersom en stor del av de som skrattar åt , och avfärdar, ditt trams är och/eller har varit en del av Försvarsmakten så får du nog tänka om lite där.
Hur många kusiner du har som står bakom dig är också mindre intressant.
Att fråga någon som gjort lumpen i Iran om något känns rätt dödfött med tanke på vad den iranska försvarsmakten visar upp när de övar.
Jag säger att vi pratade om en speed boat och dess räckvidd.
Håll dig till fakta nu generalen, istället för att tramsa om några kusiner.Ni är vuxna nog för att förstå att man inte mobiliserar några kusiner här. Har du kunskaper om det du pratar om så vet du hur enkelt det är för Iran att hålla koll på fartygen..
Mina gelikar har under Iran-Irak kriget varit på flera ställen i Iran.. Khalij,Kurdistan,Abadan,Khoramshahr..etc och har varit med stora tråkigheter som du anser är beviset på utveckling .Vapen!!!
Men en sak som du bör veta är att mina gelikar har lika många splitter i kroppen som antalet år genomsnittlige svensk-iranien har på FB. Dessa splitter förflyttar sig snabbare än ditt gigantiska hangarfartyg i omständigheter som viken..
Speedboat? Ja tittar du vänster eller höger och räknar du Irans öar så fattar du att du har dessa med dig oavsett vart du är..
För du behöver djup för ditt fartyg.. och deras observatörer,hydrofoner,uav,sensorer är närvarande 24h.. Svårt? Kan det vara svårt att räkna ut din buildup? Se hur många flyg du har..räkna ut hur dina förflyttningar påverkar situationen.. Tänk
Irans flygvapen ser dig men du tittar inte tillbaks..du vet inte ens var deras flyg är.. Du kan se 8 st F-14, som man övar med ..men inte deras alert..