2015-03-07, 16:29
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Borste är inget tvång. Finns många länder där professionella barberare inte får använda borste. Så det blir till att massera upp lödder direkt i nyllet.
Åfan har du någon mer info om det?
Citera
2015-03-07, 18:16
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Åfan har du någon mer info om det?
Bl a vissa delstater i USA. Kommer inte ihåg exakt vilka.
Anledningen sägs vara pga hygien och överföringsrisken av hudsjukdomar.
Citera
2015-03-07, 20:34
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Bl a vissa delstater i USA. Kommer inte ihåg exakt vilka.
Anledningen sägs vara pga hygien och överföringsrisken av hudsjukdomar.

Borsten har inte jag hört talas om innan att den skulle vara farlig. Däremot så vet jag att barberare använder shavetter med utbytbara blad och inte rakknivar.
Det finns tydligen lyxiga barber-shops där man kan förvara sina personliga rakknivar och tillbehör som barberaren tar fram och använder endast till dig.
Vilka länder/städer vet jag inte.
Citera
2015-03-07, 20:39
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Visst, tänk Hugh Hefner

Nu fattar jag Man kanske själv skulle ta och skaffa en!
Citera
2015-03-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
haha sant! =) rakning och skäggvård e en hel vetenskap och en (fast manlig motsvarighet) till vissa brudars ansiktsbehandling och nagelvård å annat snarlikt som de lägger flera timmar på i veckan.

Rökrock finns det verkligen? Vad mycket det finns som man inte hade en aning om haha

Röckrock är en utmärkt idé......och en fin cigarr eller cigarill!

Kanske efter att ha använt Tabacs raktvål? :-)
Citera
2015-03-08, 13:26
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Röckrock är en utmärkt idé......och en fin cigarr eller cigarill!

Kanske efter att ha använt Tabacs raktvål? :-)

Måste införskaffa en rökrock och en fet cigarr skulle inte sitta helt fel och sedan en stor stark till det

Som någon sa man kan ju faktiskt göra rakningen roligare än att bara se det som ett nödvändigt ont.

Kanske skaffar en rakborste ändå Visst var det grävlingshår som man skulle leta efter? Eller funkar hårborstar av syntetiskt material lika bra?
Citera
2015-03-08, 14:02
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Måste införskaffa en rökrock och en fet cigarr skulle inte sitta helt fel och sedan en stor stark till det

Som någon sa man kan ju faktiskt göra rakningen roligare än att bara se det som ett nödvändigt ont.

Kanske skaffar en rakborste ändå Visst var det grävlingshår som man skulle leta efter? Eller funkar hårborstar av syntetiskt material lika bra?

Jag föredrar helt klart syntetiska.
Citera
2015-03-08, 15:28
Medlem
Jag använder alltid gillette, för killar. Vet inte varför men alla rakhyvlar för män är sååå nycket bättre än dom som är gjorda för oss tjejer !
Citera
2015-03-08, 16:18
Medlem
hiphop-rebels avatar
En tanke slog mig plötsligt att AXE Aftershave verkar vara mer en produkt som man har som parfym och inte lika lämpad som eftervård efter rakning Men då har man ju iaf lite god parfym inte något ont som inte för något gott med sig.

Varför ska allt vara så komplicerat i början eller så e det ja som e tom innanför pannbenet

Detta e ju en hel vetenskap innan man fått pli på allt, men ja antar att man lär sig med tiden.
Citera
2015-03-08, 17:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKat
Jag använder alltid gillette, för killar. Vet inte varför men alla rakhyvlar för män är sååå nycket bättre än dom som är gjorda för oss tjejer !

Finns även tjejer som använder säkerhetshyvel.
Citera
2015-03-08, 18:16
Medlem
ddf66s avatar
Citat:
En tanke slog mig plötsligt att AXE Aftershave verkar vara mer en produkt som man har som parfym och inte lika lämpad som eftervård efter rakning.

After Shave som innehåller alkohol (oftast genomskinlig vätska) är överhuvudtaget inte bra efter rakning.
Du ska använda en After Shave BALM utan alkohol, brukar vara vit och lite krämigare.

Din AXE kan du ta och använda som Cologne, eftersom lukten inte sitter i länge kan du ta ungefär en teskeds mängd i handflatorna och smeta in på sidorna under armhålorna.
I armhålorna tar man en oparfyrmerad antiperspirant från Nivea. ( Inte någon extremt dyr deo från nåt modehus)
Citera
2015-03-08, 18:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
After Shave som innehåller alkohol (oftast genomskinlig vätska) är överhuvudtaget inte bra efter rakning.
Du ska använda en After Shave BALM utan alkohol, brukar vara vit och lite krämigare.

Din AXE kan du ta och använda som Cologne, eftersom lukten inte sitter i länge kan du ta ungefär en teskeds mängd i handflatorna och smeta in på sidorna under armhålorna.
I armhålorna tar man en oparfyrmerad antiperspirant från Nivea. ( Inte någon extremt dyr deo från nåt modehus)

Märkligt att väldigt många after shave-produkter isåfall har alkohol i. Proraso's gröna lotion innehåller alkohol och fungerar alldeles utmärkt. Även Floid som jag också trivs med har alkohol. Båda känns fortfarande återfuktande mot huden och man blir absolut inte torr. Hur AXE är vet jag inte då jag inte köper sån skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in