2015-03-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag kan även rekommendera Prorasos gröna, otroligt fräsch after shave. Går även bra ihop med Palmolivs klassiska rakkräm som jag testade för första gången idag, riktigt nöjd! Bra lödder, skön old-school doft samt löjligt billig. Den får 5 shavetter av 5!

Jag skaffade Palmolives kräm förra veckan.....den är klassisk och lättlöddrad ......och luktar farfar.
Citera
2015-03-06, 20:19
Medlem
hiphop-rebels avatar
Det blev en axe africa klassiskt märke som brukar leverera. Den kosta inte heller skjortan bara 68 spänn ett bra pris för en kyrkråtta som mig
Citera
2015-03-06, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hiphop-rebel
Tips på någon bra aftershave produkt? Den ska va av bra kvalite och inte vara alltför dyr

Likt många andra vill även jag rekommendera Proraso Grön. Var precis och hämtade min 400 ml-flaska jag beställde på ebay. Kostade ~300 inkl.frakt. Rena rama klippet.
Citera
2015-03-06, 20:31
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0rebrorN
Likt många andra vill även jag rekommendera Proraso Grön. Var precis och hämtade min 400 ml-flaska jag beställde på ebay. Kostade ~300 inkl.frakt. Rena rama klippet.
Får testa den efter ja förbrukat axe after shaven
Citera
2015-03-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0rebrorN
400 ml är en ansenlig volym. Mycket bra pris.
Citera
2015-03-06, 22:35
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag har redan kniv, slip och strigel.

Vad blev det? Trodde du körde med shavette
Citera
2015-03-07, 13:23
Medlem
hiphop-rebels avatar
WTF! Visste inte att en rakborste va bra å ha så när ja rakar mig så tar ja rak gel å gnor med handen å sen i fejset som tvål typ

Kanske därför ja missar en del ibland oxå

Klassiskt nybörjarfel?
Citera
2015-03-07, 13:26
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
WTF! Visste inte att en rakborste va bra å ha så när ja rakar mig så tar ja rak gel å gnor med handen å sen i fejset som tvål typ

Kanske därför ja missar en del ibland oxå

Klassiskt nybörjarfel?
Borste är inget tvång. Finns många länder där professionella barberare inte får använda borste. Så det blir till att massera upp lödder direkt i nyllet.
Citera
2015-03-07, 14:03
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Borste är inget tvång. Finns många länder där professionella barberare inte får använda borste. Så det blir till att massera upp lödder direkt i nyllet.

Aha så bra, då vet jag
Citera
2015-03-07, 14:09
Medlem
mrtowlies avatar
Borstens nödvändighet kan ifrågasättas, men för min del handlar det om att skapa en njutbar process av själva rakningen. När man var yngre såg man rakningen som något nödvändigt ont som ska klaras av snabbt som fan. Idag lägger man gärna 20 minuter på rakningen, från tvätt via olja till egenvispat och borstat skum till en härlig tidlös aftershave.

Sedan häller man upp en dyr, rökig whiskey och kontemplerar stillsamt kring livet iklädd en rökrock medan stoppar sin pipa i tre steg, noggrant.

Ok, rökrock har jag inte, men det är kanske något att titta på?
Citera
2015-03-07, 15:10
Medlem
hiphop-rebels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Borstens nödvändighet kan ifrågasättas, men för min del handlar det om att skapa en njutbar process av själva rakningen. När man var yngre såg man rakningen som något nödvändigt ont som ska klaras av snabbt som fan. Idag lägger man gärna 20 minuter på rakningen, från tvätt via olja till egenvispat och borstat skum till en härlig tidlös aftershave.

Sedan häller man upp en dyr, rökig whiskey och kontemplerar stillsamt kring livet iklädd en rökrock medan stoppar sin pipa i tre steg, noggrant.

Ok, rökrock har jag inte, men det är kanske något att titta på?

haha sant! =) rakning och skäggvård e en hel vetenskap och en (fast manlig motsvarighet) till vissa brudars ansiktsbehandling och nagelvård å annat snarlikt som de lägger flera timmar på i veckan.

Rökrock finns det verkligen? Vad mycket det finns som man inte hade en aning om haha
Citera
2015-03-07, 16:06
Medlem
towbs avatar
Citat:
haha sant! =) rakning och skäggvård e en hel vetenskap och en (fast manlig motsvarighet) till vissa brudars ansiktsbehandling och nagelvård å annat snarlikt som de lägger flera timmar på i veckan.

Rökrock finns det verkligen? Vad mycket det finns som man inte hade en aning om haha
Visst, tänk Hugh Hefner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in