2016-05-16, 13:21
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Exakt. Palmolive. Rakade mig med den nya rakkrämen. Skar mig bara på ett par ställen, hehe.
Sharper of sweden är märket på shavetten. Hur ofta rakar du dig?

Ibland varje dag, ibland låter jag det gå någon dag mellan.
Citera
2016-05-22, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-53
Dom där jävla hipsterhuvlarna med 1800-tals teknologi som hipsterfittor i denna tråden försöker lura på folk är förjävliga. Jag har ett specifikt ställe på halsen där jag alltid blöder när jag rakat mig med dessa skitblad. Spelar ingen roll hur man gör. Man blöder ändå där. Tro inte på skitfolket i denna tråd som vurmar för säkerhetshyvlar och blad från 1888 och gör samma misstag jag gjorde och köpa dessa hipsterblad och hyvlar. Kör mach-3!

Det var ju inte så snällt skrivet...
Citera
2016-05-26, 21:16
Medlem
towbs avatar
Har haft lite knepigt med att skruva huvudet på och av min Edwin Jagger DE89 senaste halvåret, tror gängorna tagit stryk av någon anledning. Drog på lite 5-56 i brist på bättre ideer och just nu verkar det ha gjort susen men gängorna är slitna så det blir nog ny hyvel förr eller senare i alla fall.

Tänkte om man vill byta upp sig från en DE89, som många här säkert har gjort, så tar jag gärna emot några förslag.
Citera
2016-05-26, 23:23
Medlem
raketpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Har haft lite knepigt med att skruva huvudet på och av min Edwin Jagger DE89 senaste halvåret, tror gängorna tagit stryk av någon anledning. Drog på lite 5-56 i brist på bättre ideer och just nu verkar det ha gjort susen men gängorna är slitna så det blir nog ny hyvel förr eller senare i alla fall.

Tänkte om man vill byta upp sig från en DE89, som många här säkert har gjort, så tar jag gärna emot några förslag.
Varför inte testa en Mühle R41? Ett precisionsverktyg som är ganska billigt (om du inte skulle gilla den).
Citera
2016-05-27, 16:54
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raketpaj
Varför inte testa en Mühle R41? Ett precisionsverktyg som är ganska billigt (om du inte skulle gilla den).
Ja, det är väl dom där modellerna man hör om överallt som jag tänker mig. Mycket möjligt att det blir en sån! Har kikat på Merkur 37C också.

Min ~2 år gamla hyvel som jag duttade mirakemledel på igår visar inga som helst tendenser till att kärva när man ska skruva av och på huvudet längre så det kanske inte blir byte pga slitage trots allt, men vill ändå byta upp mig.
Citera
2016-05-27, 17:22
Medlem
pepsi haxs avatar
Har en fusion proglide som jag använt ett tag, brukar inte köra hyvel då jag ofta men sista gångerna har jag fått byta blad väldigt ofta, sista bladet funka bra på två rakningar den tredje gången fick jag fina skärsår på halsen, såg ut som att hyveln tuggade in sig i skinnet när jag drog hyveln.

Tips på bra hyvel?
Citera
2016-05-27, 21:59
Medlem
Filbyters avatar
Det finns någon billig engångsrakhyvel som har grönt handtag och kommer i gul förpackning. Lätt att känna igen. Har förträngt vad den heter. Aj-aj-aj jag kunde se på rakbrännan var jag hade missat att raka mig.

Jag använder numera BIC. Lite dyrare men det följer med tre fyra blad som du klickar på. Kostar väl en 60 kronor på min lokala närbutik. Rekommenderas.
Senast redigerad av Filbyter 2016-05-27 kl. 22:06.
Citera
2016-05-27, 23:07
Medlem
raketpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Har en fusion proglide som jag använt ett tag, brukar inte köra hyvel då jag ofta men sista gångerna har jag fått byta blad väldigt ofta, sista bladet funka bra på två rakningar den tredje gången fick jag fina skärsår på halsen, såg ut som att hyveln tuggade in sig i skinnet när jag drog hyveln.

Tips på bra hyvel?

Ja, som jag skrev strax ovanför:

Citat:
Citera
2016-05-31, 19:16
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ja, som jag skrev strax ovanför:

Fick den idag, förbättring men kommer testa och köpa andra blad, känns fortfarande som att håret dras bort på vissa ställen dock inte lika mycket, speciellt på hakan.
Citera
2016-05-31, 19:24
Medlem
towbs avatar
Citat:
Fick den idag, förbättring men kommer testa och köpa andra blad, känns fortfarande som att håret dras bort på vissa ställen dock inte lika mycket, speciellt på hakan.
Vad testar du för blad? Derby brukar man få med har jag för mig, ett av dom sämsta bladen.
Citera
2016-05-31, 19:54
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:

Hur förberedde du huden för rakningen?
Citera
2016-05-31, 20:19
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Vad testar du för blad? Derby brukar man få med har jag för mig, ett av dom sämsta bladen.

Muhler rasukultur står de på bladet.

Använde rak gel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in