2015-03-07, 23:34
Avslutad
Du varken överdriver eller söver. Men det är svårt att inte få mindervärdeskomplex när man ska skriva här, för kvaliteten härinne är oerhörd.

Hur som helst. Du skrev om Ancelotti för någon dag sedan. Bästa tränaren genom tiderna? Inte! En bra cuptränare är han däremot.

Här i Honduras är det mycket om MLS. Det stod om CR och hans nya mexikanska donna i tidningen. Ingen Calcio. Kanske intressant att veta, hur det ser ut för calcion i andra länder.
Citera
2015-03-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Du varken överdriver eller söver. Men det är svårt att inte få mindervärdeskomplex när man ska skriva här, för kvaliteten härinne är oerhörd.

Hur som helst. Du skrev om Ancelotti för någon dag sedan. Bästa tränaren genom tiderna? Inte! En bra cuptränare är han däremot.

Här i Honduras är det mycket om MLS. Det stod om CR och hans nya mexikanska donna i tidningen. Ingen Calcio. Kanske intressant att veta, hur det ser ut för calcion i andra länder.
Tack.

MSL.

Giovinco!

Oh den underbart stora lilla liraren! Den bäst betalda italienska spelaren i världen. Tänk Buffon, Totti, Pirlo. Skojar bara. De Rossi är den bäst betalda i Serie A... Vaffanculo. Men tänk i andra länder som gödslar med pengar till fotbollsspelare typ Verratti och Balotelli. Men inte ens de är nära...

Debut inatt. Inom en timme. Toronto mot St Louis. Hemmaplan. Stort jävla tryck. Jag tror och hoppas att Formica Atomica fixar det.
Citera
2015-03-08, 00:38
Medlem
Exempel på guld från de senaste dagarna. Åtminstone för mig, som sitter hemma i soffan:
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
...
Citat:
Ursprungligen postat av Rupert.Pupkin
...
Var på matchen igår och är därför lite nyfiken, hur som helst var det magiskt jävla tryck från Curva Sud under hela matchen.

Fyll gärna på med allt runt omkring. Så länge det kan kopplas till Calcio på något sätt. Det är en rymlig tråd där åtminstone jag njuter av personliga upplevelser som dumskallar inte kan finna i svensk media.
Citera
2015-03-08, 00:42
Medlem
qhz.s avatar
Håller med U-Fig.

Vem fan skulle vilja försöka sig på att skriva någonting seriöst här efter att Brille och Zach skrivit av sig efter ett gäng öl och någon flaska vin? Oftast så läser jag bara era inlägg och lämnar därefter tråden med en känsla av oduglighet.

Ni är två fantastiska skribenter som verkligen kan fånga känslan kring Calcio. Brille med sin förmåga att ena stunden behandla Calcio i stort på ett vackert sätt för att i andra stunden snöa in på Cagliari med en kunskap om ö-laget som saknar motstycke i Sverige.

Zach med dom briljanta texterna om Roma och framför allt Totti. Hands down... Vafan skulle jag ha att tillägga?!? Zach har förmodligen följt Roma nästan dubbelt så länge som jag varit född. typ. Om jag inte missminner mig träffade ju han sin donna i Rom och barnen är döpta efter saker som har med Rom att göra. Han är ju Roma på det här forumet.

Dessa två passioner med lite alkohol innanför västen skapar, enligt mitt tycke, texter på forumet om calcio som saknar motstycke i Sverige. Fortsätt sörpla i er öl och vin och leverera saker i den här delen av forumet. Jag läser och jag njuter framför allt.

Det finns givetvis några andra på forumet som skulle kunna leverera på eran nivå (4522, Ezzelino, Pellebelle osv osv), men jag är inte en av dom.

PS. Ja, det låter som rövslickeri. Det får det göra. Det är bara så här jag tycker. DS.
Citera
2015-03-08, 06:12
Avslutad
Om man får vara lite långsökt, och det får man väl, stod det trots allt om calcio i honduranska La Prensa i dag.

Om Berlusconis röda ädelsten, AC Milan och behovet av förnyelse, föryngring, generationsväxling. Eller nja. Det stod om Berlusconi och hans andra röda ädelsten, Ruby. Den minderåriga tjejen. Rättegång nästa vecka tydligen. Igen.

Men om man får tolka fritt, och det får man väl, skulle det kunna vara en metafor för det rödsvarta Milanolaget. Generationsväxling, föryngring och försöka undvika alltför stränga straff när den ska genomgås; som att gå från att vara ett lag som prenumererar på CL-finaler (2003, 2005, 2007) till att bli en del av bakgrunden i calcio, ett alibispelande mittenlag i Serie A. 2011? Zlatans förtjänst.

För den italienske giganten, huvudrollsinnehavaren, Berlusconi har väl också blivit något av en bakgrundsfigur de senaste åren? I varje fall inte lika framträdande. "Mi problema es que las mujeres se enamoran siempre de mi." "Mitt problem är att kvinnorna alltid förälskar sig i mig." Den som ändå hade Silvios problem. Fast fick jag välja, skulle jag hellre ha hans dotter.

Apropå MLS & Giovinco: assist i debuten. Medan forna storlaget Milan kryssade hemma mot Hellas Verona. Luca Toni i all ära, men det håller inte att kryssa hemma mot sådana lag.
Senast redigerad av U-Fig 2015-03-08 kl. 06:20.
Citera
2015-03-08, 15:00
Medlem
zachs avatar
Asså lugn å fin nu. Tacksam för dom fina orden, men tveksamt om dom är förtjänta. En del har man ju snappat upp genom åren men mina kunskaper är numer bara Roma. Förr va jag mer "allmänbildad" men brist på tid, familjebildande, calciopoli och sån skit har helt enkelt fått mig att lägga tid på annat. Ser (för) sällan matcher mellan typ Palermo-Inter. Är mest Roma. Roma. Roma.

Men för att det runnit en del vatten under broarna sen man först knallade över Tibern så säger ju inte det att jag på nåt vis alltid har rätt. Åsikter har jag, men dom är inte mer värd än andras och precis som alla andras kan dom vara käpprätt åt helvete (ex så har jag en tröja från -99 med nr 24 på. Men va bara jag och Capello som såg att Delvecchio va viktigare än Montella. Typ). Övertygad om att jag talar för Brille med, men det här elitistiska, att vi eller nån annan skulle vara "bättre" än nån annan ger jag inte mycket för. Mångfald, olika tankar och infallsvinklar, många med vettiga åsikter. Det är sånt som byggt tråden. Brille är asgrym, bidrar med massor, men skulle han va själv här inne skulle han va absolut ingenting. Precis som alla andra. Tillsammans däremot är vi bäst.

Har inte tid att ge mig in i diskussionen som är igång så se det här inlägget som är liten parentes i snacket... Peace!
Citera
2015-03-08, 18:02
Medlem
Saandros avatar
Forza Federico Mattiello! 19 år ung och andra starten för honom i Serie A och så händer det här..
Citera
2015-03-08, 20:38
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Forza Federico Mattiello! 19 år ung och andra starten för honom i Serie A och så händer det här..

Ja... nej, fy fan. Tråkigt för Federico. Tencone har rest till Verona för att hjälpa till. Hoppas allt går bra.

Forza Mattiello!!
Citera
2015-03-09, 00:05
Medlem
JayGatsbys avatar
Märkligt att detta inte blev "Veckans fulaste" på Fotbollskanalen Europa.
Citera
2015-03-09, 00:25
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Märkligt att detta inte blev "Veckans fulaste" på Fotbollskanalen Europa.

Tycker det är bra. Tacklingen är inte ful av Nainggolan. Sådana här klipp tycker jag inte ens bör visas för mycket. Att det "trendade" på Twitter är bara vidrigt. Mattiello förtjänar mer än så. Han ska inte bli känd för att hans ben gick av utan vad han kommer göra på fotbollsplanen i framtiden.
Citera
2015-03-09, 01:41
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Tycker det är bra. Tacklingen är inte ful av Nainggolan. Sådana här klipp tycker jag inte ens bör visas för mycket. Att det "trendade" på Twitter är bara vidrigt. Mattiello förtjänar mer än så. Han ska inte bli känd för att hans ben gick av utan vad han kommer göra på fotbollsplanen i framtiden.
Hmm, bra poäng.
Citera
2015-03-09, 12:01
Medlem
Runkles avatar
På tal om ekonomi och grafen som Brille postade för några sidor sedan. Ingen trevlig bild om man håller på Inter. Nu när det ser väldigt svårt ut att ens nå EL nästa säsong vet jag inte vad som kommer hända. Lägg därtill att Handanovic och Icardi båda krånglar med kontraktsförlängningarna. Två spelare som skulle inbringa nödvändiga inkomster för att kunna signa t.ex. Shaqiri och fortsätta Thohirs satsning. Nu när båda sitter på utgående kontrakt (2016) så blir det svårt att få ut en vettig summa i sommar, om ens det. Kanske sitter de ut kontraktstiden och går gratis, Icardi skulle knappast överraska med ett sånt move.

Det är talande för dagens Inter att de två bästa spelarna inte ens har lite hjärta för klubben de representerar. Handa har visat dålig attityd sedan han kom och Icardi är en diva i en klass för sig. Tro fan att laget spelar sämre när man byter ut hjältar som var villiga att offra allt för tröjan de bär (Zanetti, Cambiasso, Samuel, Motta osv) mot dessa legosoldater som bara är ute efter att casha in feta lönekuvert i slutet av månaden. Fan! vad mörkt det ser ut i Milano just nu, oavsett om man är rödsvart eller svartblå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in