Citat:
Ursprungligen postat av
zach
Ni låter ungefär som ferdinands morsa hela bunten...
I viss mån kan det vara ok att förlora. Man får ändå lov att acceptera att man inte är bäst, att andra lyckas bättre osv, men det här va fan inte ok. Inte ens nära. Vi blev ju för fan så jävla hårt våldtagna att jag hade ont i arslet imorse. Och ska vakna som efter en natt med en stor fet jävla ardenner i mumindalen, då kräver jag åtminstone nån jävla form av reaktion. Inte kapitulation. En galen Statutos dobbar genom Robbens knäskålar, inte ett drägglande jävla Bayern- beundrande från hela jävla Roma. Och har vi nu inte en Statuto, då krävs det jävlar i mig nåt i hästväg i Munchen.
Hade en tuff natt. Ännu tuffare arbetsdag. Pga dom som inte skickade sms å tankar. Å nu är det kolsvart. Tror vår säsong i mångt och mycket avgörs de kommande veckorna. Serie A likaså. Reaktion eller kapitulation. Gamla Roma, pro-Garcia, hade aldrig rest sig. Nu? Walk the fucking jävla walk och håll käft tills ni gjort det!!
Någon morsa är jag inte och kommer aldrig bli.
Finns bara en väg ur den sumpmark som Calcion de facto befinner sig i numera. Det är inte Juventus väg utan det är Romas, Garcias, Zemans eller va fan ni vill kalla den här. Anfallsinriktad fotboll med passningssäkra spelare som både kan hålla i bollen och spela den snabbt, kort som långt. Tänk framåt först. Full fart alltid.
Visst man misslyckas, torskar med 1-7 ibland. Visst blir man utmanövrerad ibland, och visst är det ett riskfyllt spelsätt, men att enbart försöka spela på motståndarnas misstag är dödsdömt ute i den stora fotbollsvärlden. Det är taktpinnen som gäller, vinn den så vinner laget matchen. Visa vem som är störst genom att vara bättre/skickligare/whatever. Det där med att krypa tillbaka, verka feg och så lita på en stjärna som får en chans och gör ett mål som avgör är stendött. Catenaccio är ingen hemlighet längre.
Hur ska man kunna klara sig i denna ”nya” fotboll utan att ens försöka, utan att testa sina gränser eller se sina svagheter? Visst kunde lite mer bensparkar, lite mer hemåttänk, lite mer försiktighet hållit ner siffrorna igår. Men till vilken nytta?
1-7 mot Bayern och våga är bättre än 0-1 mot Olympiakos och inte våga.