2014-12-31, 14:23
Medlem
snillet_1s avatar
Ibra till Roma-ryktet har tagit sådan fart att Zlatan känt sig manad att dementera det hela:

Citat:
Allt startade med en krönika på Aftonbladet, där en åsikt uttrycktes om att Zlatan Ibrahomovic bör lämna Paris Saint-Germain för Roma.

Väl i Italien har det omvandlats till uppgifter om att "Ibra" faktiskt kan lämna PSG för Roma. Men nu avfärdar svensken spekulationerna.

– Jag kommer inte återvända till Serie A. Någon har pratat om det, någon annan har till och med meddelat det, men det finns ingen sanning i det, säger Ibrahimovic enligt Goal.com och fortsätter:

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/47821

Vågar man gissa att någon på Fotbolltransfers läst i denna tråden?

Jag anar för övrigt samma fenomen på Sportbladet:

(FB) Silly Season inför och under 14/15 (internationell fotboll)

Drygt tjugo minuter senare bloggas det från någon nisse på Sportbladet:

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/12/16/supertalangen-uppges-ha-bestamt-sig-for-bayern/

Långsökt? En slump? Kanske.
Citera
2014-12-31, 17:57
Medlem
tjenaretjenares avatar
Celinos bygge med Leeds går lite sådär, de kallas numera "Serie B outcasts FC" lite fyndigt och lite roligt. Nu blir det till att fortsätta plugga italienska krukväxter men gott nytt år på er!
Citera
2015-01-01, 00:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Gott Nytt År på er!

Det har skapats en hashtag på Twitter om Lotito som heter #lotitoovunque. Detta med anledning av att han dyker upp överallt. Man har klippt in honom på diverse historiska foton och man får sig många garv när man kolla på dem.

Här finns några:
http://www.granatissimi.com/2014/09/lotitoovunque-patron-centro-tormentone-social-per-sua-presenza-seguito-nazionale/

Och några till:
https://twitter.com/hashtag/lotitoovunque

Det här är min favorit:
https://twitter.com/MrZeman1/status/536442618524475393/photo/1

Förklaring till text på bild:
Citera
2015-01-01, 01:44
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Rad-i-Kalle: Nu var det ju några månader sedan det var uppe på tapeten. När det gäller sociala medier och memes får man vara lite hetare på gröten.
Citera
2015-01-01, 02:32
Medlem
myskankans avatar
Gott Nytt År. Forza Juve!!

Hoppas att ni har fyllt era öron med grappa och inte krut som jag tyvärr har gjort...
Citera
2015-01-01, 17:55
Medlem
läramighackas avatar
Blev mäkta imponerad av Milan i gårdagens match mot Real Madrid. Som Brille68 skrev var det bara en träningsmatch men det innebär inte att båda lagen lägger sig platta och slutar spela. Real lät Ronaldo, Benzema, Bale, James osv spela (dock inte alla samtidigt) medan Milan startade första halvlek med i princip den riktiga startelvan.

Det är intressant hur mycket nerver spelar roll i fotbollssammanhang. Detta var bara en träningsmatch, men vilken elegans, skicklighet och kreativitet Milan visade. Jag kan nog slå vad om att man inte har spelat så fint och lätt sedan den stora (och misslyckade) generationsväxlingen i Milan för ett par år sedan.

Inzaghi har visat sig vara en väldigt bra tränare. Många fina gratisvärvningar på platser där det faktiskt behövdes (Lopez, Alex, Armero i försvar, Bonaventura i mittfältet och Menez på topp) och nämnda spelare har verkligen växt in i rollen de har tilldelats och har enligt mig och andra Milanfans höjt sig ett extra snäpp efter flytten. Mycket av det kan beror nog på den ryktade "familjekänslan" som många tidigare Milanspelare har sagt finns, att man som spelare blir väldigt välkommen och att det sällan är missnöjda spelare som lämnar laget.

Hamnade lite på villovägar men summa summarum ville jag egentligen säga att Milan faktiskt verkar ha ett projekt på gång. Räven Galliani med relativt bra värvningar, mycket av skulderna är avbetalade och förhoppningsvis har vi en helt ny och egen arena om ett par år. Hade Berlusconi värvat för 40-50% av det lag som City, Chelsea och Real hade Italien nog haft en konstant Champions League-titelkandidat.

Ber om ursäkt för en liiiiten glorifiering av laget men jag är bara väldigt hoppfull inför framtiden för italienska lag. Juventus och Roma går relativt bra och Milan är inte långt från toppskiktet längre och förhoppningsvis har vi inom fem år en ny toppform likt den på 90-talet.

Gott nytt år allihopa!
Citera
2015-01-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Ibra till Roma-ryktet har tagit sådan fart att Zlatan känt sig manad att dementera det hela:

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/47821

Vågar man gissa att någon på Fotbolltransfers läst i denna tråden?

Jag anar för övrigt samma fenomen på Sportbladet:

(FB) Silly Season inför och under 14/15 (internationell fotboll)

Drygt tjugo minuter senare bloggas det från någon nisse på Sportbladet:

http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2014/12/16/supertalangen-uppges-ha-bestamt-sig-for-bayern/

Långsökt? En slump? Kanske.

Så vi kan konstatera att Wegerup diktade ihop en krönika där hon fabulerade fritt om att Zlatan ska till Rom. Där för övrigt hennes väninna Kappelin bor och verkar.

Därefter har La Gazzetta skrivit flera artiklar på det ämnet, och hänvisat till Aftonbladet eller allmänt svenska källor. Rimligen skrivit av deras Norden-korrespondent. Wegerup.

Att Wegerup bygger upp ett rykte i Italien baserat på sin egna ihopdiktade krönika uppmärksammas på Sveriges största forum, och kl sju på morgonen dagen efter så kan man läsa två nyskrivna verk i Aftonbladet.

Det ena är en krönika av Kristina Kappelin:
”Om Zlatan är kungen av Rom i de italienska sportmedierna just nu, så är Sportbladets Jennifer drottningen eller kanske oraklet. Vad är det hon vet som hon håller inne med? Hon är ju journalisten som Zlatan har störst förtroende för, som kan tolka vad han säger, som förstår hur han verkligen mår.”

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/kristinakappelin/article20095545.ab

Och det andra en kort notis av Jennifer Wegerup:
”Förstasidor. Rubriker. Uppslag. Radiosändningar non stop. Tv-inslag.

När Sportbladet i en krönika skrev att Zlatan kanske borde fundera på ett klubbyte till Roma i sommar, blev uppmärksamheten enorm i Italien.

– Jag vet att det bara står i kolumnen i er svenska tidning att det bara är ni som vill att han ska gå till Roma, att det inte är Zlatan som säger det. Men vi vill ändå hoppas att det är så!

Så säger Augusto Ciardi, italiensk radioprofil på Tele Radio Stereo. En av alla de kanaler i Rom som rapporterar om Roma dygnet runt.”

*

”Samma sak säger supportern Mauro Mariani, 33 år.

– Jag läste den översatta artikeln från Aftonbladet. Jag vet att ingen skrivit att en affär är på gång. Men man känner att det vore rätt…För Ibra med. Roma är kärlek! Amor!”

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article20095534.ab

Så nu har det gått ett helt varv. Ihopdiktad historia av Wegerup i en krönika i Aftonbladet, rapporteras av La Gazzettas Norden-korrespondent Wegerup som ett trovärdigt rykte från Sverige, som skapar rubriker i Italiensk media, som Wegerup och Kappelin sedan i Aftonbladet använder för att visa vilket anseende hon och Aftonbladet har i Italien.

Fria fantasier, ohederlighet, utnyttja sin ställning, lögner, vänskapskorruption osv. Dvs normal svensk journalistik på export.

Jag har medvetet valt bort svensk media, men är samtidigt väl medveten om de brister som finns inte minst i Italien. Men det är fan inte enkelt att fly undan svensk journalistik...

Vilken tur att vi har Flashback. Och inte minst Calcio-tråden...

Gott nytt år.
Citera
2015-01-02, 12:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Rad-i-Kalle: Nu var det ju några månader sedan det var uppe på tapeten. När det gäller sociala medier och memes får man vara lite hetare på gröten.
Det här hade du kunnat PMat mig om, inte snällt att klä av mig på detta sätt inför öppen ridå... ...kan väl inte ro för att jag är mossig. Jag har inte Twitter.

Skämt åsido, läste om det i Solocalcios årskrönika (över 2014), och den är ju i varje fall ny...

P.S. Vad betyder "memes"..?
Citera
2015-01-02, 19:56
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Blev mäkta imponerad av Milan i gårdagens match mot Real Madrid. Som Brille68 skrev var det bara en träningsmatch men det innebär inte att båda lagen lägger sig platta och slutar spela. Real lät Ronaldo, Benzema, Bale, James osv spela (dock inte alla samtidigt) medan Milan startade första halvlek med i princip den riktiga startelvan.

Det är intressant hur mycket nerver spelar roll i fotbollssammanhang. Detta var bara en träningsmatch, men vilken elegans, skicklighet och kreativitet Milan visade. Jag kan nog slå vad om att man inte har spelat så fint och lätt sedan den stora (och misslyckade) generationsväxlingen i Milan för ett par år sedan.

Inzaghi har visat sig vara en väldigt bra tränare. Många fina gratisvärvningar på platser där det faktiskt behövdes (Lopez, Alex, Armero i försvar, Bonaventura i mittfältet och Menez på topp) och nämnda spelare har verkligen växt in i rollen de har tilldelats och har enligt mig och andra Milanfans höjt sig ett extra snäpp efter flytten. Mycket av det kan beror nog på den ryktade "familjekänslan" som många tidigare Milanspelare har sagt finns, att man som spelare blir väldigt välkommen och att det sällan är missnöjda spelare som lämnar laget.

Hamnade lite på villovägar men summa summarum ville jag egentligen säga att Milan faktiskt verkar ha ett projekt på gång. Räven Galliani med relativt bra värvningar, mycket av skulderna är avbetalade och förhoppningsvis har vi en helt ny och egen arena om ett par år. Hade Berlusconi värvat för 40-50% av det lag som City, Chelsea och Real hade Italien nog haft en konstant Champions League-titelkandidat.

Ber om ursäkt för en liiiiten glorifiering av laget men jag är bara väldigt hoppfull inför framtiden för italienska lag. Juventus och Roma går relativt bra och Milan är inte långt från toppskiktet längre och förhoppningsvis har vi inom fem år en ny toppform likt den på 90-talet.

Gott nytt år allihopa!

Serie A och Calcio skulle må bra av Milan a'la Good old Days i ny tappning.
Citera
2015-01-03, 10:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Wilbacher skriver bra om mottagandet av Podolski i Milano och tyskar i allmänhet i Inter.

http://bloggar.expressen.se/tuttobalutto/2015/01/03/lukas-den-attonde/
Senast redigerad av JayGatsby 2015-01-03 kl. 10:43.
Citera
2015-01-03, 14:41
Medlem
Under il Calciomercato så gäller det att hänga med i ryktesfloden som väller fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
...kan väl inte ro för att jag är mossig. Jag har inte Twitter.
...
Men jag brukar inte ens försöka hänga med.

Jag försöker hålla ett öga på var Giovinco hamnar. Vackrast hade såklart varit Parma, men jag är fan inte säker på deras minst sagt tvivelaktiga ägare. Så jag hoppas istället at han hamnar i Bologna, som nu går bra och satsar på återkomst till Serie A nästa säsong.

Och så försöker jag hålla koll på om Cagliari kan trissa upp priset på Nainggolans andra halva.
Citera
2015-01-03, 15:43
Medlem
Och så vill jag att kineserna likt Marco Polo återvänder...

Diamanti verkar kunna vara aktuell för Fiorentina? Vilket förvånar mig något. För visst är det Gilardino som de behöver? Och Serie A skulle njuta av Gilardino...

Han ligger 67 mål efter Totti i antalet gjorda mål i Serie A, men är sex år yngre. Han skulle kunna skugga och sporra. Istället för att hålla på och fjanta sig i Kina...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in