2015-03-06, 14:56
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Men det är ju för att inga andra mobs droppar något i GR, alltså att det blir mer "koncentrerat" på GR guardian, så det är ju same-same egentligen?

njaa inte helt. Det är många gånger jag kört en T6 rift och inte fått en enda leg. Kör du i grifter så får man alltid någonting tycker jag.
Dock har man ju möjligheten att få gobbepacks och material i vanliga rifter.

btw. någon som vet om dom buffat gobbepacks eller? får fan 2-3st varje kväll tycker jag.

Edit: +1 på det Eaz skriver!
Citera
2015-03-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izaojag
Nån som spelar Diablo 3, Reaper of souls på ps3? Behöver lite loot tips. Letar som ett as efter Raekons stuff, har varit ute på alla tormet 1-3, på olika uppdrag, rifts, bounties, och key warden, utan någon tur alls. Nån med några bra tips?

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
RNG

Kör Rifts/Greater Rifts de har högre lootchans än "normal play" i bounties.

Lira så hög Torment du kan utan att du får någon "downtime".

Finns inte greater rifts till PS3 och xbox 360 dom har väl inte ens patch 2.1.0 där grifts blev implementerade tror att dom har patch 2.0.6

Så det är bara att nöta vanliga rifts
Citera
2015-03-06, 17:29
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
greater rifts är som rifts fast svårare och man kör dom för att uppgradera sina gems i slutet när man dödat bossen och får lite bättre loot än vanliga rifts.

För att förtydliga något så ska det vara "mer" istället för "bättre" i meningen. Svårighetsgrad påverkar inte på något sätt kvaliten på looten.
Citera
2015-03-06, 18:18
Medlem
Tack, ska kolla o testa..
Citera
2015-03-06, 19:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LledbaA
Finns inte greater rifts till PS3 och xbox 360 dom har väl inte ens patch 2.1.0 där grifts blev implementerade tror att dom har patch 2.0.6

Så det är bara att nöta vanliga rifts

De är väl på 2.1 nu.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/10/08/diablo-iii-2-1-update-brings-greater-rifts-legendary-gems-to-consoles.aspx
Citera
2015-03-07, 04:43
Medlem
megaman9s avatar
Där dog man med sin Leaderboard hardcore season barbar.

One hittad av freezer
Citera
2015-03-07, 12:32
Medlem
Körde lite key warden på tor 3 igår - hitta lite leg. Items, inga höjdar items men gött att hitta något, och en key, så jag kunde göra en portal of infernal machine..
Citera
2015-03-07, 13:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Där dog man med sin Leaderboard hardcore season barbar.

One hittad av freezer

trist, varför spelar man som hardcore undrar jag man lär ju dö förr eller senare antigen av eget misstag eller lagg eller whatever.. hur många timmar hade du på han? ja dom där frozen e nasty fucks!
Citera
2015-03-07, 13:22
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izaojag
Körde lite key warden på tor 3 igår - hitta lite leg. Items, inga höjdar items men gött att hitta något, och en key, så jag kunde göra en portal of infernal machine..

Ok.

Citat:
trist, varför spelar man som hardcore undrar jag man lär ju dö förr eller senare antigen av eget misstag eller lagg eller whatever.. hur många timmar hade du på han? ja dom där frozen e nasty fucks!

För att medföra adrenalin i mixen, diablo 3 är inte ett spel som håller länge utan snarare ett spel man periodvis lirar.
Citera
2015-03-07, 13:43
Medlem
swebarbs avatar
knappast jag investerar många timmar, inte fan för att dö sen ärofyllt och förlora allt oj va kul, är man en riktig gamer för man spelar hardcore? dom skulle lagt in såna hardcore race events som finns i path of exile då är det kanske lite roligt men upp till alla hur man vill spela tycker själv hardcore är värdelöst..
Citera
2015-03-07, 14:04
Medlem
megaman9s avatar
Citat:

För att det är en utmaning.

Jag var Top 50 barbar i världen att döda Diablo i inferno hardcore.

Enda som dödade honom prenerf var Kriparian
Citera
2015-03-07, 14:08
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
knappast jag investerar många timmar, inte fan för att dö sen ärofyllt och förlora allt oj va kul, är man en riktig gamer för man spelar hardcore? dom skulle lagt in såna hardcore race events som finns i path of exile då är det kanske lite roligt men upp till alla hur man vill spela tycker själv hardcore är värdelöst..

Det handlar inte om det, utan om att tillföra en adrenalinkick i sitt spelande.
Vem fan bryr sig vad som definieras som en riktig datorspelare och inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in