2015-03-06, 02:02
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Har nyss börjat en DH på Season. Gjorde misstaget att levla upp en Monk på "vanliga" och fick nu börja om. Är lite förlorad i vilken build som ger mest damage.

Vad kör ni för build?

En bild vore mycket uppskattat!

Den build som är nämnd tidigare är fantastiskt på högre Grifts, men skulle du mot förmodan hitta en cindercoat så kommer en multishot:arsenal ta dig långt också. Det var så jag gearade min egen DH.
Citera
2015-03-06, 08:30
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Det är ju väldigt bra. Jag kör Phys och ligger på runt 600mille som max. Med ganska optimal gear, dock ligger mina leg gems på runt 38a bara. Har inte orkat levla upp dem högre.
Jag har inte fått testköra cold då jag inte har gear som är fet nog för det än. Hur upplever du att cold kontra phys funkar i högre grifter?

Dingade 400 på s2 igår.

GZ till 400. Vad har du för bt?
Citera
2015-03-06, 11:55
Medlem
Nån som spelar Diablo 3, Reaper of souls på ps3? Behöver lite loot tips. Letar som ett as efter Raekons stuff, har varit ute på alla tormet 1-3, på olika uppdrag, rifts, bounties, och key warden, utan någon tur alls. Nån med några bra tips?
Citera
2015-03-06, 12:04
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izaojag
Nån som spelar Diablo 3, Reaper of souls på ps3? Behöver lite loot tips. Letar som ett as efter Raekons stuff, har varit ute på alla tormet 1-3, på olika uppdrag, rifts, bounties, och key warden, utan någon tur alls. Nån med några bra tips?

RNG

Kör Rifts/Greater Rifts de har högre lootchans än "normal play" i bounties.

Lira så hög Torment du kan utan att du får någon "downtime".
Citera
2015-03-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
RNG

Kör Rifts/Greater Rifts de har högre lootchans än "normal play" i bounties.

Lira så hög Torment du kan utan att du får någon "downtime".

Tack för snabbt svar, dum fråga dock: vad är greater rifs? Lite ny på detta, har bara kört offline innan
Citera
2015-03-06, 12:57
Medlem
swebarbs avatar
greater rifts är som rifts fast svårare och man kör dom för att uppgradera sina gems i slutet när man dödat bossen och får lite bättre loot än vanliga rifts.
Citera
2015-03-06, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
greater rifts är som rifts fast svårare och man kör dom för att uppgradera sina gems i slutet när man dödat bossen och får lite bättre loot än vanliga rifts.

Ok, hur kommer jag åt greater rifts? E det nån portal?
Citera
2015-03-06, 13:27
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ok, hur kommer jag åt greater rifts? E det nån portal?

Efter du dödat en riftboss kan du få en legendary grej med ett oändlighetstecken på, så stoppar du in den i riftportalen. Så kommer de vågor med enemys, och därefter får du en ny nyckel med en siffra på som du stoppar in i portalen Du måste köra Adventure Mode.
Citera
2015-03-06, 13:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Tack för snabbt svar, dum fråga dock: vad är greater rifs? Lite ny på detta, har bara kört offline innan

Ett tips när du vill geara och inte har så bra gear ännu (och inte vill kämpa till så höga GR som möjligt)

Hoppa in i Rift Trial (med nyckeln du var av en vanlig rift), porta ut direkt.
Vänta till trialen är klar.

Då får du en GR1 nyckel, då är mobsen lika svåra som normal men du får en Greater Rift Guardian på slutet med rätt stor chans på legendary drop, även fast den är på Normal (+ att du får Legendary gems som kan vara bra att få )

Sen, beroende på hur snabbt du clearade GR1 så får du en GR8-11 nyckel, då är mobsen som Hard eller något (GR25 är samma som T6) och så clearar du den. Sen kör du så högt du kan. Rince and repeat.

Att jag inte rekommenderar att du stannar i trialen så länge du kan är att då kanske du får en låt oss säga GR20 nyckel och en rift som kanske tar lång tid för dig att klara. Visst, du kommer få loot i slutet men det får även om du kör 1,11,15,18,20. Där de första 4 GRs går snabbt med 4 Rift Guardians som kan droppa legendary och endast den sista på 20 kanske tar lite tid (beroende på din gear)
Citera
2015-03-06, 13:57
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Säker på att det är bättre loot? Finns det någon lista över drop % per GR-nivå? Jag har alltid antagit att det är samma chans som i vanliga T6 rifts, men jag kan ju ha fel.
Citera
2015-03-06, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Säker på att det är bättre loot? Finns det någon lista över drop % per GR-nivå? Jag har alltid antagit att det är samma chans som i vanliga T6 rifts, men jag kan ju ha fel.

Swebarb menade nog att det är större chans att man får bättre loot på Riftguardian i Greater Rift än i vanlig Rift.
Citera
2015-03-06, 14:04
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reggit
Swebarb menade nog att det är större chans att man får bättre loot på Riftguardian i Greater Rift än i vanlig Rift.
Men det är ju för att inga andra mobs droppar något i GR, alltså att det blir mer "koncentrerat" på GR guardian, så det är ju same-same egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in