2015-03-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Siffran 70 har ju en ganska grumlig källa, jävigt. I samma artikel finns ju siffran 15 från en lika grumlig källa.

Men det står det kom en "busslast". Ska inte folk bo i själva Trollhättan för att kunna vara medlemmar och varför måste det i så fall ordnas fram en buss för att få dit dem?
Och just därför stod det hyrbilar från "Åndberg Bil" i Nyköping på parkeringen. Jag tycker du bara framstår som korkad när du tror att du ska kunna lura folk.

Lite drygt 60 mils resa tur och retur... Vem betalar??

Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
40 nya medlemmar längst bak som i dirigerades av Rita Svensson Paulsson. Om dessa nu faktiskt tillhör en viss etnisk grupp, och särskilt om ligger nära den nyvalde ordföranden, kan man ju tycka att det här skulle kunna motivera en betydligt mycket aktivare nyhetsbevakning...

Lamt försök till halmgubbe, sedan när går etnicitet och nyhetsbevakning ihop?

Ordförande tillhör ingen stor etnisk grupp, däremot gör Rita Paulsson Svensson det (kristna syrianer).
Citera
2015-03-06, 22:30
Medlem
schartaus avatar
Jag var på ett föredrag om näringslivsklimatet i Thn för ett par år sedan. Efter ett tag ställde någon bakom mig en fråga, men den var konstigt ställd, ovidkommande samt personen orerade friskt om vad denne själv tyckte om olika saker i föredraget. Jag brukar inte kolla vem som frågar, men denna gång var det så mycket korkade saker som sades så jag var tvungen. Vände mig om och fick se den profil jag sett så ofta i tidningen, ja, det var herr M. Efter det har jag noll förtroende för honom och förstår mycket väl att han ej borde företräda någon. Jag kan anse mig vara rätt bred politiskt, även en hel del liberala idéer tilltalar mig. Men jag skulle aldrig rösta på herr M. Tur han är borta politiskt nu. Tack till fp.
Citera
2015-03-06, 23:32
Medlem
Schartau, jo jag får nog hålla med om att det var tur för Sverige att en kille med bättre koll på näringslivsfrågor tog Dan Möllengårds plats på riksdagslistan:
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Den där unga Said Adbu som redan vid 26 års ålder är FP talesperson i näringslivsfrågor samtidigt som hans enda merit är att ha varit etableringslots åt AMS.... detta som de nyligen i panik stängde.
Citera
2015-03-07, 08:41
Medlem
schartaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalSAABare
Schartau, jo jag får nog hålla med om att det var tur för Sverige att en kille med bättre koll på näringslivsfrågor tog Dan Möllengårds plats på riksdagslistan:
Du verkar försvara DM genom att angripa Said. Jag har träffat honom och fick ett mycket gott intryck. Vad jag vet går firman West Work AB mycket bra och hans ordförandeskap i FR var lyckosamt. Läs mer på http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Said_Abdu
Citera
2015-03-07, 11:28
Medlem
Tack för länken till wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av schartau
Vad jag vet går firman West Work AB mycket bra
Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
Han grundade 2010 tillsammans med en studiekamrat företaget West Work,[2] vars ursprungliga affärside var att hyra ut studenter, men från 2011 och framåt övergått till att på Arbetsförmedlingens uppdrag agera etableringslots åt nysvenskar

Inte undra på att firman gick mycket bra! Och nu när FP gått ut med att etableringslotsarna avskaffas så hoppar han över till en lukurativ politikerkarriär.
Citat:
I samband med att han läste ekonomprogrammet på Högskolan Väst flyttade han till Trollhättan. Abdu har även 5 högskolepoäng från Handelshögskolan i Göteborg genom deltagande i Venture Cup.

Om detta är sant, varför går han runt och säger att han är civilekonom?
Det kan ju omöjligt motsvara en civilekonomexamen.
Det luktar raketforskare lång väg.

Citat:
Kontrovers kring riksdagsnomineringen

Inför valet 2014 deltog inte Said Abdu i Folkpartiet Norra Älvsborgs provval, där Dan Möllengård fick andraplatsen på riksdagslistan, [7] som han dock avstod ifrån [8] till Abdus förmån. Den 10 december 2014 gick Möllengård ut med att han, Said Abdu, dåvarande riksdagsledamoten Anita Brodén och Folkpartiets kanslichef Anders Yngman haft ett möte där Anita Brodén utpressat honom att avstå från sin plats på valsedeln.[9] Anita Brodén menar dock att hon inte utpressat honom utan bara sagt att hon skulle låta bli att anmäla honom till Folkpartiets etiska kommitté om han drog tillbaka sin kandidatur.[10].

Kommentar överflödig.
Citera
2015-03-07, 16:37
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Jag var på ett föredrag om näringslivsklimatet i Thn för ett par år sedan. Efter ett tag ställde någon bakom mig en fråga, men den var konstigt ställd, ovidkommande samt personen orerade friskt om vad denne själv tyckte om olika saker i föredraget. Jag brukar inte kolla vem som frågar, men denna gång var det så mycket korkade saker som sades så jag var tvungen. Vände mig om och fick se den profil jag sett så ofta i tidningen, ja, det var herr M. Efter det har jag noll förtroende för honom och förstår mycket väl att han ej borde företräda någon. Jag kan anse mig vara rätt bred politiskt, även en hel del liberala idéer tilltalar mig. Men jag skulle aldrig rösta på herr M. Tur han är borta politiskt nu. Tack till fp.
Mmmm.... Olyckligtvis så är den partipolitiska aktiviteten så låg på många håll i landet så att rena foliehattar kan få kommunala uppdrag - i synnerhet för mindre partier. Möllengård är kanske en sådan, men frågan kvarstår fortfarande - varför blev han utesluten?
Citera
2015-03-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Mmmm.... Olyckligtvis så är den partipolitiska aktiviteten så låg på många håll i landet så att rena foliehattar kan få kommunala uppdrag - i synnerhet för mindre partier. Möllengård är kanske en sådan, men frågan kvarstår fortfarande - varför blev han utesluten?

Frågan är mer varför han inte uteslöts för länge sedan. Fp-trollhättan har länge varit fullt av konflikter där möllengård alltid varit i centrum. Av samma skäl vägrade de andra borgliga partierna att samarbeta med folkpartiet så länge han var kvar, de var trötta på hans ständiga löftesbrott, brutna överenskommelser och hans hån av politiska kollegor etc etc etc.

Han uteslöts för mobbing, även om det var sent.
Citera
2015-03-08, 09:05
Medlem
Citat:
Frågan är mer varför han inte uteslöts för länge sedan. Fp-trollhättan har länge varit fullt av konflikter där möllengård alltid varit i centrum. Av samma skäl vägrade de andra borgliga partierna att samarbeta med folkpartiet så länge han var kvar, de var trötta på hans ständiga löftesbrott, brutna överenskommelser och hans hån av politiska kollegor etc etc etc.

Han uteslöts för mobbing, även om det var sent.
Kan du beskriva vad hånet av politiska kollegor bestod i?

Det jag hört är att han kritiserat Gösta Davidsson (M) för hans förflutna på tvätteriet i Alingsås, när Gösta & company hittade kvarglömda smycken eller pengar i fickorna köpte de sprit för dem: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...inrikes32.html

Men det var ju på 90-talet så det var ganska lågt att kritisera Gösta för det så långt efteråt.

På årsmötet 2014 lät Said Abdu Rita Paulsson Svensson inleda med ett tal där hon förklarade hur illa Möllengård behandlat henne, att han skulle ha ringt hennes arbetsgivare och att hennes barn var i fara.

Efter mötet kom sanningen fram: Rita hade lett ett integrationsprojekt (Youth Embassy) för ungdomar i Uddevalla kommun och när den enda ungdom som blev anställd var hennes egen dotter hade de fått otrevliga mail och samtal.

Tror mer att det var någon arbetslös ungdom (förälder?) som var förbannad än att Möllengård skulle ligga bakom.

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Han begick en dödsynd. Han lade sig inte platt för mångkulturen. Det är bland det värsta du kan göra i folkpartiet.
Sällan man ser någon vara så ute och cykla som du.

Möllengård är en av de mest hängivna mångkulturalister sedan årtionden. Han är en manlig Mona Sahlin som var tidigt ute med sitt mångkulturvurmande och deltog bland annat i en uppmärksammad debatt emot dåvarande SD-partiledaren Jimmy Windeskog.
Inte ens Mona Sahlin hade lagt sig platt om hon vunnit ett provval och verkställande utskottet sagt att hon skulle lämna över platsen till en yngre svart som passar bättre in i den image partiet vill ha. Ännu mer provocerande är det om ersättaren skryter om att han pluggat till civilekonom på Handels och det avslöjas att det inte är sant.
Citera
2015-03-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalSAABare
Kan du beskriva vad hånet av politiska kollegor bestod i?

Det jag hört är att han kritiserat Gösta Davidsson (M) för hans förflutna på tvätteriet i Alingsås, när Gösta & company hittade kvarglömda smycken eller pengar i fickorna köpte de sprit för dem: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9...inrikes32.html

Men det var ju på 90-talet så det var ganska lågt att kritisera Gösta för det så långt efteråt.

På årsmötet 2014 lät Said Abdu Rita Paulsson Svensson inleda med ett tal där hon förklarade hur illa Möllengård behandlat henne, att han skulle ha ringt hennes arbetsgivare och att hennes barn var i fara.

Efter mötet kom sanningen fram: Rita hade lett ett integrationsprojekt (Youth Embassy) för ungdomar i Uddevalla kommun och när den enda ungdom som blev anställd var hennes egen dotter hade de fått otrevliga mail och samtal.

Tror mer att det var någon arbetslös ungdom (förälder?) som var förbannad än att Möllengård skulle ligga bakom.

Inte ens Mona Sahlin hade lagt sig platt om hon vunnit ett provval och verkställande utskottet sagt att hon skulle lämna över platsen till en yngre svart som passar bättre in i den image partiet vill ha. Ännu mer provocerande är det om ersättaren skryter om att han pluggat till civilekonom på Handels och det avslöjas att det inte är sant.

Vad jag fattat, han brukar håna andra politikers klädsel, utseende, vikt och så vidare, skriftligen i mail till många mottagare. Han kör med ungefär alla härskartekniker som finns utöver det.

Men du verkar ju ha fastnat i hans garn och tror på vad han säger, det är ju inte ovanligt. Men kolla med de som han mobbat ut tidigare från folkpartiet, vad de säger? Fråga de andra borgliga partierna varför de vägrar samarbeta med möllengård, vilket de har varit väldigt tydliga med att de inte befattar sig med honom, men gärna med folkpartiet i övrigt. Man kan ju tycka det är en ganska drastisk sak att gå ut med offentligt, men kolla med dem om vad för orsaker som ligger bakom.

Han saknar helt omdöme, han ville exempelvis ha en badstrand vid kanaltorget, du vet, där de stora båtarna går, fraktfartyg. Hans mamma borde svalt den satsen istället en gång i tiden.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...a-kanaltorget-
Senast redigerad av Emma77Linn 2015-03-08 kl. 15:37.
Citera
2015-03-08, 23:52
Medlem
Citat:
Men du verkar ju ha fastnat i hans garn och tror på vad han säger, det är ju inte ovanligt. Men kolla med de som han mobbat ut tidigare från folkpartiet, vad de säger?
Jo, jag pratade med en tjej som skickar konstiga brev till Dan när hon sitter på psyket.
Akta dig så du inte blir som henne.
Du verkar ju också ha blivit lite fixerad av Dan.

Citat:
Fråga de andra borgliga partierna varför de vägrar samarbeta med möllengård, vilket de har varit väldigt tydliga med att de inte befattar sig med honom, men gärna med folkpartiet i övrigt. Man kan ju tycka det är en ganska drastisk sak att gå ut med offentligt, men kolla med dem om vad för orsaker som ligger bakom.
För att FP Trollhättan under Möllengårds ledning varit öppet för samarbete både till höger och vänster? Detta måste stoppas pga prestige.

Det är FP Trollhättans (ej ditbussade) medlemmar som avgör vilka som ska vara deras företrädare, inte medlemmarna i M, C och KD.

Som det är nu verkar det som att Folkpartiets elfenbenstorn i 08 dikterade att FP Trollhättan skulle byta gruppledare för att de ville styra politiken ovanifrån.

Det som hände på årsmötet var en win-winsituation, elfenbenstornet i 08 får styra föreningen som den vill och slipper nästan alla aktiva medlemmar som bara kommer med egna idéer och är till besvär.

Fast de som hoppat av lär inte ligga på latsidan...

Citat:
Han saknar helt omdöme, han ville exempelvis ha en badstrand vid kanaltorget, du vet, där de stora båtarna går, fraktfartyg.
Det verkar som du har problem med läsförståelsen, rubriken på din länk var "på kanaltorget" inte "vid kanaltorget".

Kanaltorget är nämligen en igenfylld kanal och Dans idé var att ta bort fyllningen så att det blir en badplats.
Citera
2015-03-11, 00:20
Medlem
Citat:
Men du verkar ju ha fastnat i hans garn och tror på vad han säger, det är ju inte ovanligt. Men kolla med de som han mobbat ut tidigare från folkpartiet, vad de säger?

Idag (tisdag) var det en insändare i TTELA undertecknad av en viss f.d. bibliotekarie som kommunen köpt ut. Det gör kommunen bara om personen har allvarliga samarbetssvårigheter. Men om personen inte förstår hur andra människor ser på saken så antar jag att den känner sig utmobbad.

Sen pratade jag också med en person som har Said Abdu som vän på Facebook. Mer än en vecka efter att han blivit omvald som ordförande hade han bara fått en enda gratulation som tre (inkl han själv) gillat. Han tyckte nog att det såg misstänkt ut eftersom han spammat sin wall med att han är blodgivare, kvinnligt företagande, etc så att gratulationen hamnat långt ned. Rita Paulsson Svensson hade däremot fått långt över hundra gilla för att hon blivit gruppledare. Det visar att det är hon som styr och att han bara är en marionett. Hade det inte varit för hennes ditbussade landsmän hade han varit rökt.

Den här intervjun av en veteran i föreningen var skönt ironisk: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6109254

"ordförande är civilekonom med stor kompetens"

En person som Said hade försökt lura i affärer hade blivit misstänksam och hade tydligen redan i somras kollat hans "examen" från Handelshögskolan i Göteborg: http://i57.tinypic.com/2vvq87s.jpg

Fattar inte grejen med de här lögnerna, det är väl bara att säga att man pluggat ekonomi i Trollhättan? Ok att det är en mindre prestigefylld skola men so what.

Att Dan Möllengård fått så många personkryss beror på att folk ser honom som ärlig, det kommer prestigejägarna aldrig att fatta.
Senast redigerad av GammalSAABare 2015-03-11 kl. 01:04.
Citera
2015-03-11, 20:18
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Vad jag vet går firman West Work AB mycket bra...

Stämmer det verkligen? Det låter väldigt underligt att en framgångsrik företagsledare hoppar av och blir riksdagsman. Åtminstone innan vederbörande har fyllt 55...

Mer troligt är det att Said:s riksdagsarvode är betydligt högre än lönen han kunde plocka ut som vd...

Citat:
Läs mer på http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Said_Abdu

Citat:
Abdu har även 5 högskolepoäng från Handelshögskolan i Göteborg genom deltagande i Venture Cup.

Hmm... Antingen är någon sarkastisk, eller så har Said författat sin egen Wikiedia-artikel...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in