2015-03-04, 21:48
Medlem
StigAllans avatar
Detta är ju bara en vanlig rutin numera i Sverige!
Dunka in hela inavlade släkten som medlemmar och ta över lokalavdelningen!
Händer numera i vartenda parti utom nationella.
Citera
2015-03-04, 22:23
Medlem
Dan Möllengårds överklagan av uteslutningen avslogs. Han känner sig dock trygg med att han kommer vara fortsatt inflytelserik

– Det är status quo. Jag har kvar mitt kontrakt som gruppledare och uppdragen i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Jag är demokratiskt vald. De uppdragen går inte att bryta, är vattentäta enligt jurister vid Sveriges Kommuner och Landsting, SKL.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...att-an-kryper-

Fast några dagar senare kommer detta:

Årsmötet valde även Rita Paulsson Svensson till ny gruppledare för Folkpartiet i kommunfullmäktige.
Dan Möllengård, som i egenskap av politisk vilde alltjämt har kvar sina uppdrag i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen, är av en annan uppfattning. Han hänvisar till ett kontrakt som ska göra gällande att han är den rättmätige gruppledaren.

– Det är fortfarande så att juridik gäller och rättvisan kommer att segra. Det här är inte färdigt på långa vägar. Det finns andra sidor av den här historien, säger han.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...der-fortsatter

Och så här skriver Möllengård på sin facebooksida. Det är inte helt lätt att förstå vad han menar alla gånger:

På framsidan stod det sanningen kommer segra av ttela och de kommer den! Detta handlar om nåt som många inte vet, ett korruptions åtal jag väntar på. Polisens utredning är klar och alla fyra åtaltspunkter vidare. Hade jag inte brytt mig om det hade det kunnat sett annorlunda ut. Det är sekretess belagt och därför har media inte vågat ta tag i verkliga orsaken. Tommy Nilsson har jag bett om bli målsägarbiträde. Vi skall inte ha ett korrupt Sverige polis, rättsväsendet och politiken. Jag ger mig inte och får ta smällen för det! Men å andra sidan har inte åklagaren avslagit polisens fulla utredning med samtliga åtalspunkter. Pinsamt för Fp om de inte brytt sig och så gör Svensk lag det!!! Sanningen skall segra annars blir det en film dokumentär om hur det funkar med vice ordföringar i ett parti som tittar ned när människor sitter med färdigskrivna lappar över vem de skall rösta på och körts in. Filmen kan/kommer bli bra och boken heter demokratins dödgrävare. Kul och se hur vanliga människor förvandlas till tappa rättsmedvetandet. Du som gillar rättvisa ge en like!
http://ttela.se/…/1.3804278--jag-gar...ratt-an-kryp…- . Se nedan del av ansvariga utan veta helheten.

https://www.facebook.com/dan.mollengard?fref=ts
Citera
2015-03-05, 14:57
Medlem
Supplex-Iuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Den där unga Said Adbu som redan vid 26 års ålder är FP talesperson i näringslivsfrågor samtidigt som hans enda merit är att ha varit etableringslots åt AMS.... detta som de nyligen i panik stängde.

Här luktar det rutten fisk så det smäller om det.

Jag är inte rasist, men ...

... han är väl åtminstone svart? I ett land där det verkar vara en av de viktigaste kriterierna för att inte bli ifrågasatt som styrelseledamot tror jag kanske hudfärgen kan vara en merit.

Citera
2015-03-05, 15:45
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Här luktar det rutten fisk så det smäller om det.

Det är folkpartiet det luktar.
Citera
2015-03-05, 15:47
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
varför blev Dan Möllengård utesluten? Det krävs väl rätt mycket för detta i folkpartiet?

Han begick en dödsynd. Han lade sig inte platt för mångkulturen. Det är bland det värsta du kan göra i folkpartiet.
Citera
2015-03-05, 20:23
Medlem
Idag hoppade 70 av ca 200 medlemmar av i protest.
Citat:
– Det finns en lista på 70 namn som kommer att lämna Folkpartiet. Det som hänt är inget annat än en kupp. På mötet var det 30 medlemmar som inte ville ge styrelsens ansvarsfrihet, ändå omvaldes Said Abdu med hjälp av en busslass människor som ingen sett förut, säger Maj-Britt Elmvik.
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...-i-folkpartiet

Det roligaste är att det var ett par av styrelsemedlemmarna som röstade emot att ge sig själva ansvarsfrihet men förlorade.
Citera
2015-03-05, 20:50
Moderator
Siegfrids avatar

Ämne sammanfogat av flera ämnen.
Ämnesrubrik ändrad (original 'Dan Möllengård (Fp Trollhättan) hängs ut som mobbare i TTELA')
/Mod.
Citera
2015-03-05, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Han begick en dödsynd. Han lade sig inte platt för mångkulturen. Det är bland det värsta du kan göra i folkpartiet.

Nej det är fel. Möllengård har lyft fram sig själv som kämpe nr 1 emot Sd och rasism.

https://www.youtube.com/watch?v=ogIrUcadiec
Citera
2015-03-05, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalSAABare
Idag hoppade 70 av ca 200 medlemmar av i protest.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...-i-folkpartiet

Det roligaste är att det var ett par av styrelsemedlemmarna som röstade emot att ge sig själva ansvarsfrihet men förlorade.

Siffran 70 har ju en ganska grumlig källa, jävigt. I samma artikel finns ju siffran 15 från en lika grumlig källa.

Men det står det kom en "busslast". Ska inte folk bo i själva Trollhättan för att kunna vara medlemmar och varför måste det i så fall ordnas fram en buss för att få dit dem?
Citera
2015-03-05, 22:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Källa? Det kan knappast ha varit så folkpartiet motiverade uteslutningen!
Citera
2015-03-06, 00:47
Medlem
Citat:

Sällan man ser någon vara så ute och cykla som du.

Möllengård är en av de mest hängivna mångkulturalister sedan årtionden. Han är en manlig Mona Sahlin som var tidigt ute med sitt mångkulturvurmande och deltog bland annat i en uppmärksammad debatt emot dåvarande SD-partiledaren Jimmy Windeskog.
Citera
2015-03-06, 07:27
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, med tanke på vilken suspekt typ Möllengård är, trodde jag inte att folkpartiet i Trollhättan kunde sjunka lägre, men tydligen verkar man ju vara bestämd att göra just detta. På gårdagens insändarsida var det två stycken förbannade folkpartister som skrev om mötet där den längre i princip skriver att det var 40 nya medlemmar längst bak som i dirigerades av Rita Svensson Paulsson. Om dessa nu faktiskt tillhör en viss etnisk grupp, och särskilt om ligger nära den nyvalde ordföranden, kan man ju tycka att det här skulle kunna motivera en betydligt mycket aktivare nyhetsbevakning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in