Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Det känns som att folk ifrågasätter Allen bara för att det har blivit poppis. Istället tror man på andra GM som inte är i närheten lika sannolika. Allen är utan tvekan den bäste misstänkte. I poliskretsar i USA anser många att fallet är polisiärt uppklarat, dvs att Allen är Zodiac men att man inte har kunnat bevisa det. Utredaren Toschi, som utredde Taximordet, är helt övertygad. Att tro på t.ex. Gaikowski som Z samtidigt som man avfärdar Allen är ju bara så patetiskt.
tycker det är sjukt att man har hängt ut alla dessa människor som Z, utan ens någon uns av vettiga bevis som talar för att de är skyldiga. visst, mer eller mindre alla som jag läst om som pekats ut som zodiac är ju skumma typer. och det är ju klart, man pekar ju inte ut vettiga typer som zodiac, som folk vägrar tro på, och det är antagligen därför som han klarade sig undan.
skumma typer, gör skumma saker. om skumma typer har gjort saker utanför dess natur, så börjar i alla fall jag att undra.
nu vet inte jag Toschis trackrecord, men generellt om man tittar i USA idag, så frias många personer som suttit fängslade länge, tack vare att DNA friar dem. Rubin "Hurricane" Carter är ett känt fall, och han blev troligen fälld bara för att han var svart, och rasismen var större då än vad den är nu.
föreställ dig nu att ALA (dömd för någon form av sexbrott mot barn) kanske förgrep sig på sin f.d. kompis barn, och att han därför tipsar om att ALA är Zodiac. toschi möter ALA och får en hunch att de har rätt kille, och vägrar titta åt något annat håll. zodiac kan fortsätta eftersom han vet att polisen har fel man, men eftersom att han inte sitter inne så kan han teoretiskt vara skyldig.
jag har inga problem med att ALA var galen nog att kunna ha gjort det, men det är handen som ska passa handsken och inte tvärtom.