2015-03-03, 19:52
Medlem
knoxos avatar
någon som har adhd här och försöker sluta snusa?
Citera
2015-03-03, 19:54
Medlem
pigginattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxo
någon som har adhd här och försöker sluta snusa?

Jag önskar det, då hade man iaf haft lite lagligt tjack!
Citera
2015-03-03, 20:29
Medlem
pigginattens avatar
Står inte ut längre nu, jag går å köper cigg....
Citera
2015-03-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pigginatten
Cigaretter ger en nikotintopp, kanske en nickokick. Snus ger konstant nikotinflöde. Vad du än väljer så hade det varit bättre med de svagare produkterna. Jag vet att toleransen är annan när man varit utan nikotin. Nikotinläkemedel låter dig trappa ner. Varför ge upp?? Varför inte försöka trappa ner?
Citera
2015-03-03, 21:50
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pigginatten
Kan inte riktigt förstå att du inte kör nicotugg, om du nu lider så jävligt...men samtidigt skriver du att att du har cannabis+tobaken som du blandar ut med,plus två flaskor vin i blodet för att stå ut med snusabstinensen...så det vete fan om det gör till eller från att du röker dina cigg eller whatever. Samtidigt kanske det hade varit kul att bevisa för dig själv att det finns saker du kan lägga av med? Vad vet jag, jag sitter tyvärr och småfnissar lite när jag läser dina inlägg, men sömnbristen skojar man inte bort.
Citera
2015-03-03, 23:14
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Är inne på min 12;e nikotinfria dag!! Känns fortfarande jävligt men hanterbart.
Citera
2015-03-04, 04:45
Medlem
pigginattens avatar
Jag har syndat!

Tillbaka till ruta 1 och sömnlösa svettiga nätter...

Har iofs inte snusat men rökte en cigg i två omgångar, den var absolut inte god men det fick mig att lugna ner mig en aning. Peekade igår tror jag, riktigt dampig och rastlös.
Grannarna måste undrat vad jag gjorde på vinden på sena kvällen, det lät nog som ett mindre raveparty där uppe.

Idag känns allt meningslöst, ska sopa i mig det sista i vinflaskan och hoppas på att somna om efter det.
Citera
2015-03-04, 10:51
Medlem
knoxos avatar
jag får lagligt tjack, Conceta värdelöst
Citera
2015-03-04, 11:29
Medlem
aptangos avatar
Har idag varit snusfri i exakt ett år, nånting jag inte trodde var möjligt när jag slutade.

Jag fick alla möjliga besvär med sömn och humör och kände mig konstant full.

Nu efter ett år har jag en mycket skönare puls, jag sover mycket bättre än nånsin och jag är inte sugen på snus. Det händer kanske en gång i månaden att man tänker "åh nu hade det varit gott med..." men det är inte mer än så. Det är nog det det handlar om, att förstå att nä - tar jag (bara) en till så trillar jag tillbaka.

Jag har sparat ca 10 000:- (i underkant) som jag har spenderat på en massa roliga upplevelser. Har skapat en liten bild i paint där jag kan motivera mig till att fortsätta "spara" trots att det inte egentligen är mycket pengar det rör sig om så har jag fått ut betydligt roligare saker än när jag snusade...

Så till er som håller på att sluta: Fortsätt med det. Det är lönt att lida. Ni kommer inte ångra er även om slutandet tar längre tid än ni trodde. Jag vet vad ni går igenom.
Citera
2015-03-05, 13:56
Medlem
Läste ovan. Bra jobbat!

Har "slutat" många gånger men hela tiden trillat dit igen. Intalar mig att jag ska sluta, men har inte motivationen. Har skjutit upp det i många år. Lovat min omgivning att jag slutat, men snusar i smyg.

Köper svagt snus, Kaliber special eller General mini, i tron att jag ska kunna trappa ner. Snusar visserligen betydligt mindre än förr, men ändå konstant under vaken tid.

Behöver hjälp med motivation! Hur ska jag göra för att faktiskt hålla det jag redan lovat min omgivning?

EDIT
Kan tillägga att jag blir sjukt lättirriterad de gånger jag faktiskt har hållt upp några dagar. Sjukt...
Senast redigerad av nic3beaver 2015-03-05 kl. 13:58.
Citera
2015-03-05, 14:09
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nic3beaver
Läste ovan. Bra jobbat!

Köper svagt snus, Kaliber special eller General mini, i tron att jag ska kunna trappa ner. Snusar visserligen betydligt mindre än förr, men ändå konstant under vaken tid.
Behöver hjälp med motivation! Hur ska jag göra för att faktiskt hålla det jag redan lovat min omgivning?

EDIT
Kan tillägga att jag blir sjukt lättirriterad de gånger jag faktiskt har hållt upp några dagar. Sjukt...
Citerar här mig själv från ett tidigare inlägg angående nedtrappning:
"
Det enda nedtrappning av snus leder till är att prillorna blir allt godare och mer exklusiva, när du sen kastar dosan blir ditt sista minne av snuset något åtråvärt.
Ska du trappa ner,så gör det enbart med nikotinhjälpmedel och under en kort, begränsad tid.
Själv hyllar jag Cold Turkey-då det är den enda metod som långsiktigt funkat för mig. Fram tills jag körde CT tryckte jag en period i mig mer än vad jag stod ut med, för att bli riktigt äcklad."
Citera
2015-03-05, 18:07
Medlem
Dryga 2 månader utan snus nu (nyårslöfte). Har blivit en och annan cigg hit och dit både i januari som i februari men nu inser jag att jag knappt får någon kick av de cigaretterna i nuläget,...allt som finns kvar är en oförklarlig rädsla att 'det där cigaretten var min absolut sista nikotinkick någonsin', så stark är nikotin beroende...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in