2013-09-17, 09:43
Medlem
pazeras avatar
blev en cigg nu på morgonen vilket jag ångrar lite. En lustig känsla finns i kroppen nästan konstant av att något saknas.
Nu ska jag jobba på att lee lite mer. Tidigare med konstant snus har jag inte riktigt kunnat ta ut smilet med tanke på att det inte ser så trevligt ut att flasha prillan.
Citera
2013-09-17, 16:16
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickAhp
Har varit helt fri från snus nu i tre månader. Fick precis en prilla av en polare för att se hur det känns (Ska inte börja igen) Fy fan vad konstigt det känns, man fick verkligen kämpa för att lägga in den. Har ni psyket att inte börja igen efter en prilla så rekomenderar jag detta. Det är en blandad känsla av saknad och glädje över att man slipper skiten.
Tycker inte du ska rekommendera detta oavsett, hur ska folk veta om de har psyket att inte börja igen innan de tagit den?

---

Över sju månader fri nu
Citera
2013-09-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Har varit utan snus sen 12.00 igår. Har tidigare snusat 10 år 24/7.

- Tyvärr råkade jag ta en cigg imorse och en när jag kom hem på eftermiddagen. Röker aldrig annars, detta paket finns kvar sen någon fest i somras.
Funderar på om jag ska slänga ciggen eller ta max två per dag tills de är slut.

- fan, detta måste gå.

Släng ciggen!
Köp en låda nikotinell 1mg , sugtablett, på apoteket istället. Sätt tabletten under läppen som en snus. När tabletterna är slut tar du en bomullsrulle som fuktas lätt och slänger på lite svartpeppar på den och trycker upp.
(Låter inte klokt men det funkar. Det är mest att ha nåt under läppen som känns bra.)

Har funkat för mig iaf. Snusfri sen 2 mån tillbaka men klarar mig inte utan bomullen än.
Inser ju nu att jag inte saknar nikotinet. Det är "nappen" jag saknar. Har iaf tagit ett beslut och gjort slut med snuset efter 30 år. Skulle hata mig själv om jag föll dit igen. Kommer inte att hända.
Lycka till!
Citera
2013-09-17, 16:55
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
blev en cigg nu på morgonen vilket jag ångrar lite. En lustig känsla finns i kroppen nästan konstant av att något saknas.
Nu ska jag jobba på att lee lite mer. Tidigare med konstant snus har jag inte riktigt kunnat ta ut smilet med tanke på att det inte ser så trevligt ut att flasha prillan.

Släng ciggen, du retar bara nikotinreceptorerna. Eventuellt kan du köra med nikotinläkemedel. Finns också receptbelagda grejer som är mycket effektivare än nikotinläkemedel.

Är det du på din avatar? Du ler redan ganska bra redan isåfall
Citera
2013-09-17, 18:27
Medlem
Kashis avatar
Efter ~7 års regelbundet snusande har jag lagt av, det har blivit 1 snus de senaste ~två månaderna eller så.

Några cigaretter har det blivit, blandat i små mängder tobak då jag har rökt ganska mycket cannabis under denna tobaks-avslutar tiden,
då jag påbörjat ett uppehåll med gräset nu också så får vi se hur tobaks-cravingsen går att hantera.

Planen är att enbart använda tobak blandat med cb i framtiden.
Senast redigerad av Kashi 2013-09-17 kl. 18:30.
Citera
2013-09-18, 04:02
Medlem
Känns så otroligt skönt att ha varit snusfri i 3 månader nu, bara rökt lite gräs då och då men det är en helt annan grej. När det var som jobbigast brukade jag trycka upp en liten toapapperstuss under läppen och oj vad skönt det kändes fast det verkade så jävla skumt.

Dags att spara för en tandblekning nästa gång man åker på semester.

Lycka till alla nikotinavvänjare!
Citera
2013-09-18, 04:14
Medlem
Punklivs avatar
Vet inte hur länge jag har snusat, men det är jävligt länge i alla fall. 1 dosa om dagen var det förr, nu räcker det 1 och en halv.

Egentligen vill jag inte sluta, att högra sidan av läppen är sönderfrätt och att en tand är extremt blottad gör mig ingenting, jag vill bara kolla om jag klarar av det.
Redan nu har jag lite ångest, för jag skall spotta ut snusen jag har inne nu. 5 dagar skall jag försöka hålla mig...
Citera
2013-09-18, 10:21
Medlem
framstjerts avatar
Jag har glömt att uppdatera. Jag var nere på min sista dosa portionssnus men pallade inte trycket.
Slängde skiten och gick och köpte en stock lössnus. Jag varken dricker eller använder droger (inne på över två år i skrivande stund) så jag tänker fortsätta unna mig lössnus. Lycka till alla andra!
Citera
2013-09-18, 15:10
Medlem
Punklivs avatar
Sista snusen spottades ut vid 4 inatt... En snus nu efter maten vore gott, och en till kaffet... Vad har jag gett mig in på?
Citera
2013-09-18, 17:53
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Sista snusen spottades ut vid 4 inatt... En snus nu efter maten vore gott, och en till kaffet... Vad har jag gett mig in på?

Förlåt för dubbelpost, men jag måste tillägga att det inte gick bra. Tog en snus.
Citera
2013-09-18, 21:23
Medlem
Big.Bangs avatar
Är fortfarande ung och gillar snus. Men ser inte fram emot dagen man ska sluta.
Starkt jobbat där ute ni som kliver av!
Citera
2013-09-19, 12:56
Medlem
Kashis avatar
Hittade nikotintuggummi imorse, 2mg, jordgubb smak fyfan var äckligt det blev i halsen total kräkreflex nikotinchock efter ett par minuter.

käkade mat och frös och skakade som fan efteråt så tog jag en cigg som jag också hittade imorse och blev helt lugn i kroppen wtf. Tydligt att min kropp fortfarande är beroende av nikotin men tror det går bra att hålla sig förutom absoluta nödlägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in