2015-03-02, 07:09
Medlem
pigginattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stugnissen
Det är ju svårt att veta, men jag tror inte jag kommer drabbas av sömnproblem. (Säger jag, ironiskt nog, efter att ha vaknat mitt i natten utan att kunna somna om. ) I alla fall hoppas jag det, för jag vet hur det är att inte kunna sova ordentligt under långa perioder.

Kämpa på! Du har ju rätt inställning så det ska nog gå bra.

Alla fungerar vi olika, så jag hoppas ingen får uppleva samma nätter som jag fått uppleva.
Usch vilka mardrömmar!!

Nåja, jag ser numera ljuset i tunneln, 6 timmars skön sömn i streck! Tjohooo...
Citera
2015-03-02, 10:15
Medlem
Snusar i 10 år och har nu lagt av, bor sedan många år tillbaka utomlands så det är den stora anledningen. Eftersom jag jobbar på ett it bolag sitter jag nästan bara framför datorn, varpå abstinensen är heeelt sjuuuk! Tuggar tuggumin 24/7 vilket jag tycker hjälper.

Måste säga att jag känner mig klarar i huvudet, piggare och lite mer dampig Någon som kan hålla med mig? Varit utan snus sen i fredags
Citera
2015-03-02, 13:49
Medlem
Syeks avatar
Har en fråga, hur kommer det sig att man blir så jävla rastlös och är allmänt dampig när man inte har snusat på ett tag?
Citera
2015-03-02, 14:44
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syek
Har en fråga, hur kommer det sig att man blir så jävla rastlös och är allmänt dampig när man inte har snusat på ett tag?
Jag var mer "rastlös och dampig" som snusare. När jag slutade blev jag snarare flummig och loj, men det balanserade upp sig sen.
Citera
2015-03-02, 17:05
Medlem
Det är smått märkligt att man fungerar utan snus/cigg, när man intalat sig själv att det är det enda som får en att ta tag i saker. Jag har just klarat av första dagen på ett nytt jobb utan att ta en snus. Det känns ganska nice, måste jag säga.

Jag har fått en del nikotinbegär under dagen, men på nåt vis känns det annorlunda från det vanliga suget efter snus eller cigaretter. Det har varit på ungefär samma nivå som suget efter en kopp kaffe, men snabbare övergående och inte kopplat till snusande/rökande. Typ mer av ett fysiskt än ett psykiskt begär. Mycket udda.
Citera
2015-03-02, 19:26
Medlem
knoxos avatar
Ska försöka sluta efter den hör dosan, så less på skiten
Citera
2015-03-02, 19:50
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxo
Ska försöka sluta efter den hör dosan, så less på skiten

Att inse att man är less på skiten, istället för att tro att man kommer försaka nåt bra, är en riktigt bra början
Citera
2015-03-03, 17:57
Medlem
Necrofilis avatar
Det här är mitt första inlägg i tråden, men jag har länge följt den. En stor eloge till er som klarar av att sluta!

Jag har många gånger försökt sluta snusa, men upplever det som omöjligt då jag blir så förbannat otrevlig, något som inte fungerar på jobbet. Då jag dagligen träffar en ganska stor del människor som för min arbetsplats är viktiga har jag helt enkelt gett upp. Kunder kan man nämligen inte be att fara åt helvete.

Jag snusar i dagsläget grov lös, drygt en och en halv dosa per dag.
Jag funderar på att byta ut lössnuset mot portion till en början, för att trappa ner på nikotinet. Vad tror ni om det?
Citera
2015-03-03, 18:04
Medlem
pigginattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Det här är mitt första inlägg i tråden, men jag har länge följt den. En stor eloge till er som klarar av att sluta!

Jag har många gånger försökt sluta snusa, men upplever det som omöjligt då jag blir så förbannat otrevlig, något som inte fungerar på jobbet. Då jag dagligen träffar en ganska stor del människor som för min arbetsplats är viktiga har jag helt enkelt gett upp. Kunder kan man nämligen inte be att fara åt helvete.

Jag funderar på att byta ut lössnuset mot portion till en början, för att trappa ner på nikotinet. Vad tror ni om det?

Sist jag försökte sluta snusa hade jag ett jobb, alla i min närhet bad mig börja snusa igen då jag var en ren pest i deras tillvaro de två veckorna det varade.
Efter det tänkte jag att jag ska passa på att sluta när jag blir riktigt, riktigt sjuk! Men det hände aldrig, nu är jag arbetslös och tänkte passa på att sluta men jag klarar mig nog inte så mycket längre, jag skiter i allt och går snart å köper mig några cigg.
Är otroligt ciggsugen och vem faan bryr sig om jag luktar fimp eller dör i lungcancer? Ingen!

Men trappa ner du, det är nog ett bra knep å börja med portion för att sedan minska ner!
Lycka till!
Citera
2015-03-03, 19:00
Medlem
knoxos avatar
Nu drar hellvetet igång. Två timmar har gått nu.
Citera
2015-03-03, 19:09
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Det enda nedtrappning av snus leder till är att prillorna blir allt godare och mer exklusiva, när du sen kastar dosan blir ditt sista minne av snuset något åtråvärt.
Ska du trappa ner, så gör det enbart med nikotinhjälpmedel och under en kort, begränsad tid.
Själv hyllar jag Cold Turkey-då det är den enda metod som långsiktigt funkat för mig. Fram tills jag körde CT tryckte jag en period i mig mer än vad jag stod ut med, för att bli riktigt äcklad.

Citat:
Ursprungligen postat av pigginatten
....men jag klarar mig nog inte så mycket längre, jag skiter i allt och går snart å köper mig några cigg.
Är otroligt ciggsugen och vem faan bryr sig om jag luktar fimp eller dör i lungcancer? Ingen!
Haha, där var vi i din klassiska "tappa motivation"-fasen ja! 😀 Jag förstår att det är jävligt när sömnbristen blir så svår, jag led helvetiskt, men fan- det går ju ÖVER! Det gör verkligen det! Och det kan ta plågsamt lång tid, men tänk dig att sen sova bättre resten av ditt liv. Ha perspektiv och tålamod, eller framförallt- var löjligt envis.
Citera
2015-03-03, 19:44
Medlem
pigginattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Haha, där var vi i din klassiska "tappa motivation"-fasen ja! 😀 Jag förstår att det är jävligt när sömnbristen blir så svår, jag led helvetiskt, men fan- det går ju ÖVER! Det gör verkligen det! Och det kan ta plågsamt lång tid, men tänk dig att sen sova bättre resten av ditt liv. Ha perspektiv och tålamod, eller framförallt- var löjligt envis.

Som jag nämnt tidigare har jag rökt cannabis lika länge som jag snusat, när jag röker på blandar jag ut med tobak för att dryga ut det. Visst finns det nikotinfritt tobak som jag kan mecka med men vafaan, någon måtta får det va!

Ska vara ärlig, har precis öppnat min andra vinpava. Har märkt att jag sover bättre på lite vin men nu blir det för mycket och mitt begär över en cigg tar livet av mig....

Jag borde svepa hela pavan så att jag däckar!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in