2015-03-02, 19:13
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nja, det känns lite tveksamt. vit-D (med K2) och omega-3 är helt klart viktigast för dig. Kreatin har stor potential om du svarar bra på det, och ZMA har många brist på precis som du säger.

Probiotika verkar mer vara en sån där "innegrej" med feel-good-kampanjer. Bättre att hålla sig till det beprövade, i alla fall enligt mig. Skadar ju inte om du vill testa, men så länge du inte har problem med magen borde det inte finnas någon anledning.
För mig gör vitamin D under på hösten/vintern och delar av våren innan solen börjat skina starkt. Känner att jag får mer energi och blir gladare. Vet inte riktigt om det här är något man känner av men det är intressant också tycker jag: http://www.catie.ca/en/treatmentupdate/treatmentupdate-185/nutrition/can-vitamin-increase-testosterone-concentrations-men

Sedan känner jag även att c-vitamin piggar upp riktigt bra året om också. Magnesium är något jag också känner är ett bra tillskott, sover bra.
Citera
2015-03-03, 04:25
Medlem
Vassknivs avatar
Fråga om ägg. Går det bra att koka 2 ägg innna träningen. Skala och sätta in dom i kylen och sen tugga i sig dom när man Kommer hem? Eller ska dom helst vara 'färska'?
Citera
2015-03-03, 09:16
Medlem
Trexits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Fråga om ägg. Går det bra att koka 2 ägg innna träningen. Skala och sätta in dom i kylen och sen tugga i sig dom när man Kommer hem? Eller ska dom helst vara 'färska'?

Jag brukar göra storkok för flera dagar framåt. Tror absolut inte att de förlorar någon näring
Citera
2015-03-03, 10:02
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:

Det är lugnt.
Citera
2015-03-03, 14:55
Medlem
Jag har köpt BCAA-XX berry/skogsbär som smak. Den smakar okej fast eftersmaken är så jävla äcklig. Finns det nåt som man kan blanda den med så att smaken blir åtminstone lite godare??
Citera
2015-03-03, 17:31
Medlem
Vassknivs avatar
Tack för svaren.

Har en fråga om Whey 100 Gold Standard. Kommer ihåg att denna hade endast choklad smak, vad hände med den??

Någon som kan rekommendera en god smak? Kollar på double rich chocolate. Choklad smaker brukar vara bäst enligt mig.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-100 eller http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/100-whey-gold-standard

Vilken rekommenderas?
Senast redigerad av Vasskniv 2015-03-03 kl. 17:36.
Citera
2015-03-03, 18:36
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Tack för svaren.

Har en fråga om Whey 100 Gold Standard. Kommer ihåg att denna hade endast choklad smak, vad hände med den??

Någon som kan rekommendera en god smak? Kollar på double rich chocolate. Choklad smaker brukar vara bäst enligt mig.

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-100 eller http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/100-whey-gold-standard

Vilken rekommenderas?
Kör på whey 100 ifrån Star Nutrition. De smakar i princip likadant och du får mer protein för pengarna för Star Nutritions pulver.
Citera
2015-03-03, 20:07
Medlem
När det gäller alla chokladpulver så brukar man vänja sig efter 5-10 shakes sen är det ingen större skillnad om lösligheten är samma (vilket det brukar vara) det är därför man ska gå efter pris. Jag har provat MMsport, GVH, GG, proteinfabriken, svenskt kosttillskott, Self och en rad andra no-name pulver. Visssa smakar lite mera åt det söta hållet, andra mer neutrala.

Däremot om man gillar typ vit choklad med handplockade jordgubbar eller en annan väldigt specifik smak så får man ju pröjsa lite mer för att hitta ett pulver som levererar just det men ska man bara ha ett chokladvassle så kan man lika gärna köpa det billigaste.
Citera
2015-03-03, 21:34
Medlem
Köpt koffeintabletter i syfte att ta före träning och tog min sista kopp kaffe idag hur många dagar tar det innan toleransen försvinner och man får effekt av koffeinet igen?
Citera
2015-03-04, 00:10
Medlem
Jag äter en rejäl frukost runt 7-8 går direkt till gymmet, brukar köra en "gainershake" efter samt en banan.
Äter en banan som mellanmål nånstans runt 13-14 för att inte bli för hungrig innan lunch som jag har vid 15-16.

Sen brukar jag inte äta någon rejäl middag utan brukar bli 2 mackor lite yoghurt eller en banan eller något i den stilen.

Mina frågor lyder:
1. Har jag för lång tid till lunchen för att det ska vara bra för träningen? Bör jag äta något lite mer stadigare än 1 banan som "mellanmål"?
brukar vara rätt hungrig men en banan gör så jag ändå kan härda ut till lunch utan att dö.

Jag brukar inte äta någon rejäl måltid på kvällen pga av att jag slutar jobbet och skulle tidigast kunna äta den vid 9-10 då och kanske lägger mig runt 11-12 känns lite sent att trycka en rejäl måltid då.
Känns som det inte skulle vara bra att få i sig så mycket så sent?

2. Bör jag äta något lite mer rejälare så "kroppen" har något att ta av när den ska bygga muskler över natten eller hur fungerar det?
3. Hur påverkas sömnen av att gå att lägga sig hungrig? Sover man sämre? Blir det sämre för träningen då i och med att kroppen inte hinner återhämta sig eller dylikt?

Oj nu blev det lite rörigt märker jag, hoppas ni förstår ändå.

Mvh Rallarkalle
Citera
2015-03-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Jag äter en rejäl frukost runt 7-8 går direkt till gymmet, brukar köra en "gainershake" efter samt en banan.
Äter en banan som mellanmål nånstans runt 13-14 för att inte bli för hungrig innan lunch som jag har vid 15-16.

Sen brukar jag inte äta någon rejäl middag utan brukar bli 2 mackor lite yoghurt eller en banan eller något i den stilen.

Mina frågor lyder:
1. Har jag för lång tid till lunchen för att det ska vara bra för träningen? Bör jag äta något lite mer stadigare än 1 banan som "mellanmål"?
brukar vara rätt hungrig men en banan gör så jag ändå kan härda ut till lunch utan att dö.

Jag brukar inte äta någon rejäl måltid på kvällen pga av att jag slutar jobbet och skulle tidigast kunna äta den vid 9-10 då och kanske lägger mig runt 11-12 känns lite sent att trycka en rejäl måltid då.

2. Bör jag äta något lite mer rejälare så "kroppen" har något att ta av när den ska bygga muskler över natten eller hur fungerar det?
3. Hur påverkas sömnen av att gå att lägga sig hungrig? Sover man sämre? Blir det sämre för träningen då i och med att kroppen inte hinner återhämta sig eller dylikt?

Mvh Rallarkalle

Hej!

1. Absolut. Tycker du borde äta mer efter träningen. Iaf 800 kalorier med en blanding av kolhydrater, protein och fett. Inom 90min iaf. Vill du komma någon vart med träningen så lägg in ett mål mat här.

2. Det spelar ingen roll om du äter innan sömnen, men som sagt så spelar det roll om du äter efter träningen. Koncentrera dig på att äta bra innan och efter träningen.

3. Ett bra tips till dig är att behålla dina rutiner när det gäller maten förutom att du alltid ska se till att äta en stund innan träning för att få energi till träningen och efter träning för återhämtningens skull. Behåll rutinerna på resten. Du behöver inte tänka på fråga nr 3. Har inget påverkan på träningens resultat.
Citera
2015-03-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1

Mina frågor lyder:

Mvh Rallarkalle

Får man lov o fråga om ingredienser till din Gainer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in