2015-03-03, 13:10
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
"IS-terrorister" är ju förvisso också kriminellt slödder som hängivit sig till skäggiga gamla gubbar, så det kan fortfarande funnits islamistdrömmar hos dessa misslyckade bombtillverkare.

KAN ja. Säkert? Nej. Troligt? Nej.

Och angående kommentaren om att meth inte kokas i sverige och bara i amerikanska serier. Är du så dum? Klart som fan att det har förekommit och fortfarande förekommer. Visserligen är det lite svårare att få tag i rätt substanser i sverige men långt ifrån omöjligt. Så jo, det kan absolut handla om några som försökt sig på att koka hemma och sedan misslyckats.
Citera
2015-03-03, 13:11
Medlem
springpojkar0nr1s avatar
Bekräftat nu vilka det handlar om....Majoriteten av tråden har haft fel så klart....
Jag kommer nog med mer info under dagen men som jag skrev igår så handlar det troligen om en handgranat eller en bomb som smällt av misstag ...... Era jävla IS-runkare, skaffa er ett jobb så slipper vi andra läsa ert skit snack här... Den kriminella kopplingen ville jag inte avslöja för respekt till dom anhöriga som ej har något med deras livsval att göra och borde inte straffas för vad deras barn eller syskon gjort speciellt nu när han är avliden...... Jaja dom var kriminella men det ska inte deras anhöriga behöva sota för...
Citera
2015-03-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av springpojkar0nr1
Bekräftat nu vilka det handlar om....Majoriteten av tråden har haft fel så klart....

Och ???
Citera
2015-03-03, 13:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Och ???
Det är givetvis hemligt "för anhörigas skull" ...
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
"IS-terrorister" är ju förvisso också kriminellt slödder som hängivit sig till skäggiga gamla gubbar, så det kan fortfarande funnits islamistdrömmar hos dessa misslyckade bombtillverkare.
Iofs så hade de zigenare som nämnts muslimska namn men hittar du en enda zigenare som strider (friivilligt) för IS så ska du få guldmedalj av mig.
Citera
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Jag kommer nog med mer info under dagen men som jag skrev igår så handlar det troligen om en handgranat eller en bomb som smällt av misstag ...... Era jävla IS-runkare, skaffa er ett jobb så slipper vi andra läsa ert skit snack här... Den kriminella kopplingen ville jag inte avslöja för respekt till dom anhöriga som ej har något med deras livsval att göra och borde inte straffas för vad deras barn eller syskon gjort speciellt nu när han är avliden...... Jaja dom var kriminella men det ska inte deras anhöriga behöva sota för...

Kul att du vaknat !! Vi har väntat på dig !
Men...respekt ?!.....ska vi behöva gå igenom facebook själva till vi hittar alla R.I.P ??
Citera
2015-03-03, 13:17
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Tyvärr funkar det inte på det viset!
Anhöriga får alltid sota för vad kriminella anhöriga ställer till med.

Om du nu vet vilka slöddren var kan du lika gärna hosta fram det. Namnen kommer ju ändå ut snart oavsett om du berättar..
Citera
2015-03-03, 13:18
Medlem
Circle jerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Kul att du vaknat !! Vi har väntat på dig !
Men...respekt ?!.....ska vi behöva gå igenom facebook själva till vi hittar alla R.I.P ??

Börjar du på "a" så tar jag över på "n"...
Citera
2015-03-03, 13:20
Medlem
Softzs avatar
Jag har inte läst tidigare inlägg i tråden.
Jag bor inte långt ifrån stället det handlar om och är ofta i området för att köpa lite röka. Stället är proppat med invandrare, kanske kan ha varit methlabb elr liknande? Misstänker att flera här har tänkt på det redan?
Citera
2015-03-03, 13:20
Medlem
why123s avatar
Det går nästan inte att följa en sådan här tråd när det mesta inte handlar om själva brottet. I stället handlar det nästan uteslutande om GM etnicitet och/eller religion.

Stämmer det som stod i tidningen att det är gängkriminalitet så öppnar det upp för mycket.. T ex som Laserlasse var inne på så kan de hållit på att koka meth t ex. Jag snackade med en tjej för några år sedan som hade förlorat sin kille just på det viset. Hela skiten exploderade och han avled.

Att Säpo är inkopplat är inte så konstigt med tanke på vad som hänt i Frankrike och Danmark. Det vore väl dessutom ett rent tjänstefel att inte koppla in Säpo när ingen vet vad som hänt.

Ingenting går att utesluta så länge vi vet så lite, inte ens att det är en bomb som skulle tillverkas.. Men vi vet inte så fall inte mot vem den ev bomben skulle användas mot i så fall. Det skulle kunna vara mot en rivaliserande gäng. Det behöver inte vara (som många i tråden hoppas på) muslimer som försöker förstöra det svenska samhället.
Senast redigerad av why123 2015-03-03 kl. 13:23. Anledning: .
Citera
2015-03-03, 13:23
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Det går nästan inte att följa en sådan här tråd när det mesta inte handlar om själva brottet. I stället handlar det nästan uteslutande om GM etnicitet eller religion.

Stämmer det som stod i tidningen att det var gängkriminalitet så öppnar det upp för mycket.. T ex som Laserlasse var inne på så kan de hållit på att koka meth t ex. Jag snackade med en tjej för några år sedan som hade förlorat sin kille just på det viset. Hela skiten exploderade och han avled.

Att Säpo är inkopplat är inte så konstigt med tanke på vad som hänt i Frankrike och Danmark. Det vore väl dessutom ett rent tjänstefel att inte koppla in Säpo när ingen vet vad som hänt.

Ingenting går att utesluta så länge vi vet så lite, inte ens att det är en bomb som skulle tillverkas.. Men vi vet inte så fall inte mot vem den ev bomben skulle användas mot i så fall. Det skulle kunna vara mot en rivaliserande gäng. Det behöver inte vara (som många i tråden hoppas på) muslimer som försöker förstöra det svenska samhället.

En god sammanfattning.
Dock så lär trådens guldkorn kontra med "vi vet ju att det är blattar så med största sannolikhet är de islamistiska terrorister enligt mina matematiska beräkningar."
Citera
2015-03-03, 13:23
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hörde nyss på radion att polisen ännu inte lyckats fastställa vad det var som orsakade explosionen. Är inte det väldigt märkligt?? Någon som vet vad det kan tyda på?

Har noll erfarenhet av explosiva ämnen men tänker mig att man redan efter en okulär besiktning av lägenheten borde kunna ha en uppfattning om vad som har hänt.

Dimridåer de vill inget säga väntar nog in en rapport från NFC. Det är inte några svårigheter att hitta spår av kemikalier och därmed definiera vilket explosivt ämne som används. Har de använt egna kemikalier kan man lista ut det också.
Gaser och annat kan man nog utesluta eftersom alla behållare måste finnas kvar. Rester av plast finns kvar etc.

FIO var aningen sent ute.
http://www.foi.se/sv/nyheter/Press--...gjorda-bomber/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in