2014-10-25, 21:55
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Varför kämpar Expressen för att få pedofilen och mördare x 2 frigiven?
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/han-ar-sveriges-farligaste-pedofil/
http://www.expressen.se/nyheter/valdtog-och-dodade---nu-vill-han-bli-fri/
Och nu senast:
http://www.expressen.se/nyheter/mordaren-sten-erik-83-vill-bli-en-fri-man/

Varför är Expressen så intresserad av att göra gråt inslag om denne man - Sten Erik Eriksson? Jag tycker att han skall ha livstid, oavsett, och att livstid är livstid utan benådning, precis som i USA. Sedan har han ju inte alla hästar hemma i stallet, han är troligen efterbliven, men då hör han ju hemma på rätt ställe, med vård inom sluten psykiatri, då han är så "vigör"!

Hade han begått brottet i typ Texas och blivit ertappad av rättsväsendet hade han nog blivit dömd som en person som skulle kunnat ta giftsprutan.

Exakt var någonstans skriver de att han borde friges?
Citera
2014-10-25, 22:07
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sitter bra där han sitter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Varför kämpar Expressen för att få pedofilen och mördare x 2 frigiven?
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/han-ar-sveriges-farligaste-pedofil/
http://www.expressen.se/nyheter/valdtog-och-dodade---nu-vill-han-bli-fri/
Och nu senast:
http://www.expressen.se/nyheter/mordaren-sten-erik-83-vill-bli-en-fri-man/

Varför är Expressen så intresserad av att göra gråt inslag om denne man - Sten Erik Eriksson? Jag tycker att han skall ha livstid, oavsett, och att livstid är livstid utan benådning, precis som i USA. Sedan har han ju inte alla hästar hemma i stallet, han är troligen efterbliven, men då hör han ju hemma på rätt ställe, med vård inom sluten psykiatri, då han är så "vigör"!

Hade han begått brottet i typ Texas och blivit ertappad av rättsväsendet hade han nog blivit dömd som en person som skulle kunnat ta giftsprutan.

Man ser att även på Sten-Erik börjar åren att ut sin rätt, men han verkar ändå vara pigg och "på hugget" fastän han nu är 83 år. Funderar fortfarande på att rymma.

Jag vet inte varför det skall hållas på att göras inslag om denne man. Är det någon som verkligen har gjort sig "förtjänt" av ett livstidsstraff så är det just den här man. Han sitter bra där han sitter.

Skall han ev. någonsin få komma ut i samhället, så skall han vara i sådant skick att han inte kan ta sig fram för egen maskin.
Citera
2014-10-26, 02:26
Medlem
...givetvis publicerar Expressen detta helt utifrån affärsmässig grund. De har helt enkelt bedömt att artikeln fråga skulle skapa intresse vilket genererar klick och lösnummerförsäljning.

Inte utan att de gjorde en riktig bedömning. Eller vad tycker du Skaraborg?
Citera
2014-10-26, 11:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Affärsmässig grund.

[quote=HenryRollins|50873828]...givetvis publicerar Expressen detta helt utifrån affärsmässig grund. De har helt enkelt bedömt att artikeln fråga skulle skapa intresse vilket genererar klick och lösnummerförsäljning.

Inte utan att de gjorde en riktig bedömning. Eller vad tycker du Skaraborg?[/QUOTE]

Naturligtvis är det så HenryRollins. Visst är det utifrån en helt affärsmässig synvinkel.
Citera
2014-10-26, 17:38
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryRollins
...givetvis publicerar Expressen detta helt utifrån affärsmässig grund. De har helt enkelt bedömt att artikeln fråga skulle skapa intresse

Vilket sannolikt är en korrekt hypotes. Att äckelfarbror dessutom får framträda som den virriga uppenbart störda person han fortfarande är gör inget - jag ser ingenstans att man gjort "gråtinslag" till Erikssons fördel - tvärtom.
Citera
2015-03-01, 19:23
Bannlyst
Tror inte han blir släppt. Riktigt galen gubbe.
Citera
2015-03-02, 10:02
Medlem
vavilldus avatar
Det faktum att han börjar bli gammal och gaggig gör honom bara ännu knäppare. Chanserna att bli frisläppt tror jag inte ökar med åldern direkt, men tanke på vad han säkert häver ur sig framför sin behandlande läkare.
Citera
2015-03-03, 21:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Erikssons chanser att bli frisläppt ökar inte.

Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Det faktum att han börjar bli gammal och gaggig gör honom bara ännu knäppare. Chanserna att bli frisläppt tror jag inte ökar med åldern direkt, men tanke på vad han säkert häver ur sig framför sin behandlande läkare.

Det är jag säker på att hans chanser ökar inte med tilltagande ålder precis, utan precis tvärtom.

Eriksson passar helt perfekt där han vistas och skall inte ut i samhället även om han nu är gammal.
Citera
2015-06-04, 21:18
Medlem
Citat:
Sten-Erik, 84, kan bli kvar på rättspsyk

Citat:
Han har kallats Sveriges farligaste pedofil.
I 48 år har han hållits instängd inom rättspsykiatrin.
Nu har chefsöverläkaren begärt att tvångsvården ska fortsätta i ytterligare sex månader. Orsaken: morddömde pedofilen Sten-Erik Eriksson anses fortfarande vara för farlig för att få öppen vård.
Nu ska förvaltningsrätten i Stockholm hålla en ny förhandling om tvångsvården.
– Var sjätte månad är det en prövning, säger Annika Åsbrink. Nu kommer det att ske en ny förhandling inom två veckor. Domen meddelas sedan senast inom fyra veckor.

http://www.expressen.se/nyheter/sten-erik-84-kan-bli-kvar-pa-rattspsyk/
Citera
2015-06-04, 23:27
Medlem
Konstigt att ibland kommer mördare ut efter några år medan andra sitter hela livet...Skulle vara intressant att veta hur de gör bedömningarna, det är ju inte en exakt vetenskap direkt...
Citera
2015-06-05, 13:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Sitter alldeles utmärkt där han befinner sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Konstigt att ibland kommer mördare ut efter några år medan andra sitter hela livet...Skulle vara intressant att veta hur de gör bedömningarna, det är ju inte en exakt vetenskap direkt...

Ja, ibland kommer mördare ut mycket snabbt från fängelset - om de inte döms till någon slags samhällstjänst och inte ens kommer i fängelse.

Hur de gör dessa bedömningar vet jag inte och när det gäller Sten-Erik bryr jag mig inte heller. Han sitter alldeles utmärkt där han befinner sig och skall inte ut igen och få träffa nya småpojkar.

Även om han nu är 84 år, så är nog detta intresse det sista som försvinner hos honom.
Citera
2015-06-05, 13:55
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Konstigt att ibland kommer mördare ut efter några år medan andra sitter hela livet...

Att mördare idag 'kommer ut' efter 'några år' är en rejäl myt - om du med kommer ut menar skrivs ut. Hur det var för 30 år sedan vet jag givetvis inte men visst kan det ha varit mycket slappare på den fronten då.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja, ibland kommer mördare ut mycket snabbt från fängelset - om de inte döms till någon slags samhällstjänst och inte ens kommer i fängelse.

'Någon slags samhällstjänst'?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in