2015-02-28, 23:46
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Grattis Sverige. Migrationsverket begär ytterligare 18 miljarder.

Oj, bara 18 miljarder. Det kommer de att få. Givetvis. Det var ju inte så mycket.

Hur mycket var det vårt svenska försvar fick nu igen?
Citera
2015-03-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Oj, bara 18 miljarder. Det kommer de att få. Givetvis. Det var ju inte så mycket.

Är väl inte helt klart men det behövs en del.
90 miljoner är mycket pengar
Citat:
FOI ansöker om akut nödkredit

Totalförsvarets forskningsinstituts ekonomi är i fritt fall.

behöver höjas från 110 miljoner kronor till 200 miljoner kronor under 2015.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/foi-ansoker-om-akut-nodkredit_4372589.svd
Citera
2015-03-01, 00:58
Medlem
PrepareAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigSvenne
Du bara upprepar det löjeväckande argumentet som Ullenhag hade, de beryktade 600.000 invandrarna. Men det blir så många "arbetande varje dag" bara om man definierar "arbete varje dag" som minst 1 timme förvärvsarbete under mätveckan. Många jobbar med rena "hittepå"-jobb, som till hela eller största delen finansieras med skattemedel.

Det som mera korrekt beskriver hur "lönsamma" de utlandsfödda är, är statistiken över sysselsättningsgraden. Här har de utlandsfödda cirka 60% medan de svenskfödda har över 80%.

Vi kan också observera att i gruppen utlandsfödda ingår även finnar, norrmän, danskar, tyskar, amerikaner m.fl. som samtliga har lika bra eller högre sysselsättningsgrad som svenskfödda. Resterande invandrare, från MellanÖstern och Afrika har en väldigt låg sysselsättningsgrad. De lever i stor utsträckning på bidrag. Eftersom det är huvudsakligen från MellanÖstern och Afrika som asylsökarna kommer, blir det en enorm kostnad, högre och högre ju fler som kommer. Kostnaden blir bara högre ju längre de lever i Sverige, eftersom en stor del av dessa invandrare aldrig får något jobb, och de får så småningom pension som är lika hög som många svenskar har (s.k. fattigpension gäller numera för stora grupper av svenskar). Pensionen får de trots att många aldrig har jobbat en enda timme i vårt land, och alltså inte bidragit med en enda skattekrona!

Och hur många finnar, tyskar och amerikanare tror du VILL flytta hit?

Jag har en hel del finska vänner som varken röstar höger eller liknande som ibland skriver och förvånas hur Sverige vill skänka bort sin mark, sitt folk och sitt land, att de knappt kan åka över gränsen utan att bli påhoppade av nysvenskar, hur t.om finlandsfärjorna numera är fulla av somalier och syrier.

Finns inte enda enda finne som vill flytta hit med den invandringen Sverige har, snarare diskuteras det om att skärpa övervakningen via gränserna mot Sverige, bla genom Helsingfors och Tornio.
Senast redigerad av PrepareAnus 2015-03-01 kl. 01:02.
Citera
2015-03-01, 04:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Grattis Sverige. Migrationsverket begär ytterligare 18 miljarder. Ett stort framsteg måste jag säga, dock lite besviken. Det kunde ha varit 1000 miljarder extra. Sug ur den svenska välfärden så det heter duga. Kasta ut pensionärerna, dra in skolmat och lägg ner sjukvården. Satsa RUBBET på invandring.

Fast det kanske är så att politikerna räknat ut att vi på så vis kan "rädda pensionssystemet".
Bland dessa personer finns många presumtiva entreprenörer som kan skänka många fina slantar till statskassan i framtiden och för att inte nämnda deras barn och barnbarn. Du kommer kanske att vara tacksam för det här beslutet som vid en första anblick kan te sig lite märkligt men vi måste ju ändå ha tilltro till att politikerna har räknat på detta...
Senast redigerad av riskybizzy 2015-03-01 kl. 04:54.
Citera
2015-03-01, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Fast det kanske är så att politikerna räknat ut att vi på så vis kan "rädda pensionssystemet".
Bland dessa personer finns många presumtiva entreprenörer som kan skänka många fina slantar till statskassan i framtiden och för att inte nämnda deras barn och barnbarn. Du kommer kanske att vara tacksam för det här beslutet som vid en första anblick kan te sig lite märkligt men vi måste ju ändå ha tilltro till att politikerna har räknat på detta...

Politikerna vet inte ett skit, darfor kallas det for utmaningar. Dessa entreproner lyser med sin franvaro, kan bero pa att vi importerar MENA folk.
Citera
2015-03-01, 08:10
Medlem
irishrages avatar
Varför ska skattebetalarna stå för anhöriginvandringen? Jag vet en Indier som fått hit hela sin släkt de är ca 80 personer där staten står för kostnaden.
Citera
2015-03-01, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet

Försvaret är inte viktigt. Det kan vi banta ännu mer och lägga pengarna på forskning om ziganism och afrofobi
Citera
2015-03-01, 08:51
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Den påbörjade nya Motorvägen som ska löpa genom Stockholm kostar 30 miljarder.
Jepp, och den lär behövas. Ju fler invånare desto fler vägar och bostäder behöver byggas och desto mer naturresurser behöver utnyttjas. Invandringen till Sverige innebär en ekonomisk börda som kommer att kvarstå i flera decennier. Miljöförstöringen som följer av invandringen kommer att kvarstå mycket längre. Underligt att inte miljöpartister inser det.
Citera
2015-03-01, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jepp, och den lär behövas. Ju fler invånare desto fler vägar och bostäder behöver byggas och desto mer naturresurser behöver utnyttjas. Invandringen till Sverige innebär en ekonomisk börda som kommer att kvarstå i flera decennier. Miljöförstöringen som följer av invandringen kommer att kvarstå mycket längre. Underligt att inte miljöpartister inser det.

Hur de vänstervridna; mp, v och FI tänker kommer alltid förbrylla oss. Ta tuggandet och hur romer skräpar ner. Miljömedveten sa du?! Ta FI som förespråkar en fri invandring och en stark feminism. Men att jämställdheten minskar i takt med invandringen, är inget de funderar över. Muslimska män har en skev kvinnosyn.
Citera
2015-03-01, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Varför ska skattebetalarna stå för anhöriginvandringen? Jag vet en Indier som fått hit hela sin släkt de är ca 80 personer där staten står för kostnaden.
87% vill betala för det. Det är inte enklare än så.
Citera
2015-03-01, 10:16
Medlem
Isnatts avatar
När jag var ung hade jag arbetsmoral, tyckte det väl inte var sexigt att betala skatt men förstod att det var för landets och folkets bästa och att skattekronorna förhoppningsvis förvaltades någorlunda väl: var man sjuk skulle det finnas läkare och vårdplats, blev man arbetslös och utan inkomst skulle det finnas socialbidrag, brand det skulle brandkåren komma och släcka utan att få sten kastade i huvudet eller utrustningen stulen.
Nu går vansinnigt mycket skattemedel till ett 'folkutbyte' och saker som vi enkelt skulle kunnat slippa genom att inte ha så hopplöst generös invandring.

Nu jobbar jag bara för min egen skulle, för att JAG ska ha det så bra som möjligt och är bitter över att mina skattepengar går till människor som jag när jag cyklar hem från jobbet ser sitter och fikar eller driver runt.
Hade jag kunnat komma undan skatter så skulle jag tagit varje chans. Som en liten protest för mig själv.

Mina 87%-iga medelklassvänner som vurmat så för det här samhället i 15-20 års tid flyttar själva ut till lantliga villasamhällen när mörkret kryper sig för nära i stadsmiljön.
Citera
2015-03-01, 10:29
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameljockey
87% vill betala för det. Det är inte enklare än så.
Det politikerna i sjuklövern inte fattar var att valet inte handlade om invandringspolitik. Om frågan idag ställts hur många svenskar är beredda att ta emot en massinvandring så är det inte 87%.

Folkpartiet och KD börjar sakta ändra fot om invandringspolitiken och det finns även ett mörkertal inom andra partier som är kritiska och är emot den asylinvandring som sker.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2015-03-01 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in