2015-03-01, 01:37
Medlem
Är dessa elstötspennor safe to use?

http://www.ebay.com/itm/311136518996

Det måste väl vara svagt batteri i som inte kan skada kroppen?
2015-03-01, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostskalare
Är dessa elstötspennor safe to use?

http://www.ebay.com/itm/311136518996

Det måste väl vara svagt batteri i som inte kan skada kroppen?
Det står på ebay:
Citat:
Note:Not recommended for children under 14 years old, adults over 50 years old, people with medical conditions, or people with pacemakers.
Har du koll på vilka som lider av diverse medicinska omständigheter eller har pacemaker? Skämtet som sådant verkar dessutom vara ganska tråkigt.
2015-03-01, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Det står på ebay:
Har du koll på vilka som lider av diverse medicinska omständigheter eller har pacemaker? Skämtet som sådant verkar dessutom vara ganska tråkigt.

Ska inte användas till skämt utan av andra anledningar.

Jag såg det du citerat men det finns ingen risk att den skadar någon som är vuxen utan pacemaker osv osv?
2015-03-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cafe-opera
Väntar på en elektronikpryl för ca tusenlappen från Hong Kong via ebay. Beställningen gjordes i december och senaste leveransdatum skulle vara förra veckan.Enligt china post är den "in transit",men så har det stått i tre veckor nu.Tracking-numret funkar ju inte att kolla om paketet är till tullbehandling i Sverige heller, dvs hittas ej på svenska postens sida.

Har tidigare beställt från hong-kong via ebay och då har grejerna kommit inom två-tre veckor oftast..
Uppdatering:Har fortfarande inte fått mitt paket-men öppnade ett claimback-case hos Paypal i veckan-Alla trackingsidor slutar bara med en "flight departure" i slutet av januari varav inget flight nummer anges.
China post och yanwen är shipping-företagen som används.

Idiotsäljaren svarar med att be en söka på samma tracking-nummer som jag redan har vid förfrågan via mail och att han inte har kontroll över postgången.
Har en misstanke om att paketet aldrig lämnat Kina.

Läste nånstans att förlorade paket kunde förklaras med "bergteorin". Dvs att paket(ej kuvert) samlas på hög i Kina till högen är tillräcligt stor för att paketen ska löna sig att skickas iväg. Om högen är tillräckligt stor kommer några paket alltid att vara närmare botten och inte få plats och således ligga kvar i Kina...
2015-03-09, 20:22
Medlem
mogs avatar
Hur lång tid ska det egentligen ta från att man skrivit sin recension till att den finns uppe på sidan?

Köpte ett par grejjer förra sommaren, skrev recensioner för samtliga produkter bara några dagar efter och tryckte på ok. De har fortfarande inte dykt upp...
Senast redigerad av mog 2015-03-09 kl. 20:24.
2015-07-06, 16:17
Medlem
Köpte lite grejer från DX. Står Full Shipment vilket jag antar betyder att de är på gång. Men hur trackar jag mina varor? Har inte fattat än.
2015-07-06, 17:57
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universal89
Men hur trackar jag mina varor? Har inte fattat än.
Det krävs att du handlar för en minimisumma för att få paketet skickat som registrerat/rekommenderat utan kostnad, brukar vara 20 USD hos DX om de inte har höjt på senare tid.

Eller så kan man handla för mindre summor och betala extra för registrerad frakt, brukar inte kosta mer än några tior för vanlig postbefordran. Man kan också betala hutlösa pengar för att få prylarna fraktade på några dagar med DHL och liknande.

Försändelser utan tracking går alltså som vanlig postbefordran och kan ta från två veckor till flera månader eller helt enkelt försvinna spårlöst på vägen. I händelse av sistnämnda brukar PayPal-garantin kicka in utan problem, om man valt det betalningssättet samt reklamerar inom stipulerad tid.

Till huvudfrågan: Alla försändelser som sänds registrerat/rekommenderat tilldelas ett trackingnummer som syns i transaktionen hos DX. Därefter kan man använda till exempel 17track.net för att kolla var försändelsen befinner sig mellan de olika skutten på väg till Sverige.
2015-07-07, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Det krävs att du handlar för en minimisumma för att få paketet skickat som registrerat/rekommenderat utan kostnad, brukar vara 20 USD hos DX om de inte har höjt på senare tid.

Eller så kan man handla för mindre summor och betala extra för registrerad frakt, brukar inte kosta mer än några tior för vanlig postbefordran. Man kan också betala hutlösa pengar för att få prylarna fraktade på några dagar med DHL och liknande.

Försändelser utan tracking går alltså som vanlig postbefordran och kan ta från två veckor till flera månader eller helt enkelt försvinna spårlöst på vägen. I händelse av sistnämnda brukar PayPal-garantin kicka in utan problem, om man valt det betalningssättet samt reklamerar inom stipulerad tid.

Till huvudfrågan: Alla försändelser som sänds registrerat/rekommenderat tilldelas ett trackingnummer som syns i transaktionen hos DX. Därefter kan man använda till exempel 17track.net för att kolla var försändelsen befinner sig mellan de olika skutten på väg till Sverige.
Hur går jag vidare inne på den sidan då? Jag har mitt ordernummer och trackingnummer. Vilken bland de alla alternativen ska jag välja?
2015-07-07, 11:11
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av universal89
Hur går jag vidare inne på den sidan då?
Driver du med oss?

Du fyller i ditt trackingnummer och klickar på Track, vad annars?
2015-08-19, 23:03
Medlem
Pendeks avatar
Kan jag lita på att en top seller på eBay säljer legitima varor och inte piratkopior?
2015-08-19, 23:28
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Kan jag lita på att en top seller på eBay säljer legitima varor och inte piratkopior?
Lita aldrig på någon och definitivt inte på eBay-kineser. "Top seller" kan lika gärna innebära att de sålt kopiösa mängder, inte att de är seriösa och ärliga.

Däremot är du ju skyddad av eBay-garantin och även PayPal-garantin (om du betalat via sistnämnda).

PayPal skapades av eBay som smidig betalningsförmedling både för köpare och säljare, men numera är de två separata instanser, rent juridiskt. Hursomhelst så är det bara att anmäla till endera eller båda om man fått piratkopior som utannonserats som äkta vara.

Säljaren kastas ut från eBay och köparen får pengarna tillbaka.
2015-08-20, 10:45
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Lita aldrig på någon och definitivt inte på eBay-kineser. "Top seller" kan lika gärna innebära att de sålt kopiösa mängder, inte att de är seriösa och ärliga.

Däremot är du ju skyddad av eBay-garantin och även PayPal-garantin (om du betalat via sistnämnda).

PayPal skapades av eBay som smidig betalningsförmedling både för köpare och säljare, men numera är de två separata instanser, rent juridiskt. Hursomhelst så är det bara att anmäla till endera eller båda om man fått piratkopior som utannonserats som äkta vara.

Säljaren kastas ut från eBay och köparen får pengarna tillbaka.
Ok, såg nämligen dels ett par hörlurar för 20 och dels ett par hörlurar för 50. Relativt svenska priser så är de väldigt billiga. Visst hade klockan ringt hårdare om det bara fanns en säljare som sålde så här billigt, men nu är 10-20 stycken - minst.

För den senare hörluren ligger det lägsta svenska priset på 350 kronor. Amazon säljer för 170 kronor. Så jag kan spara i en hel del pengar. Dessutom är det inga problem att köpa på sig ett par extra och säljare vidare för en 100-lapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in