2014-10-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Lustigt förslag faktiskt, min uv5r borde komma i veckan då den beställdes några veckor sen på ebay!

Kul, Baofeng är riktigt bra tycker jag. Jag har 3 olika.

Är du intresserad av komradio, så ska du kolla här... där har jag köpt en del ifrån, de är bra...

http://www.409shop.com
Senast redigerad av Spunkiz 2014-10-15 kl. 12:46.
2014-10-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spunkiz
Kul, Baofeng är riktigt bra tycker jag. Jag har 3 olika.

Är du intresserad av komradio, så ska du kolla här... där har jag köpt en del ifrån, de är bra...

http://www.409shop.com

Tack för tipset!

Grundtanken är att ha den i båten som vhf. Jag har länge tänkt skaffa en men att lägga 1000-2000kr lockar inte för en båt som är värd 40tkr. Sen hittade jag en billig
2014-10-22, 16:36
Medlem
Har inte köpt från DX på ett tag, så kommer inte riktigt ihåg..
Men, hur lång tid tar det för varor att komma från nu under Oktober, har för mig att dom har nyår eller liknande?
De blev skickade för ca 5 dagar sedan, så "normalt" kommer dom om ca 10-15 dagar.. men jobbar deras post osv just nu?
2014-11-04, 01:35
Medlem
mummas avatar
Är det någon mer än jag som upplever att China Post är ovanligt långsam? Väntar på 3 paket som skulle kommit för 1-2 veckor sedan efter beräknat sista datum. Har ju nästan alltid vart 10-13 dagar innan.
2014-11-04, 09:58
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Är det någon mer än jag som upplever att China Post är ovanligt långsam? Väntar på 3 paket som skulle kommit för 1-2 veckor sedan efter beräknat sista datum. Har ju nästan alltid vart 10-13 dagar innan.

Har också haft några paket på sistone, som varit sena. Flera veckor efter beräknad lev.tid.
2015-02-03, 15:42
Medlem
Väntar på en elektronikpryl för ca tusenlappen från Hong Kong via ebay. Beställningen gjordes i december och senaste leveransdatum skulle vara förra veckan.Enligt china post är den "in transit",men så har det stått i tre veckor nu.Tracking-numret funkar ju inte att kolla om paketet är till tullbehandling i Sverige heller, dvs hittas ej på svenska postens sida.

Har tidigare beställt från hong-kong via ebay och då har grejerna kommit inom två-tre veckor oftast..
2015-02-03, 16:48
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cafe-opera
Enligt china post är den "in transit",men så har det stått i tre veckor nu.Tracking-numret funkar ju inte att kolla om paketet är till tullbehandling i Sverige heller, dvs hittas ej på svenska postens sida.
Kolla på den ryska trackingsajten om du kan se någon förändring eller rörelse, de har ibland info om vilken flight försändelsen har lämnat Kina med, samt en del andra moment som kan ingå.
2015-02-09, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Kolla på den ryska trackingsajten om du kan se någon förändring eller rörelse, de har ibland info om vilken flight försändelsen har lämnat Kina med, samt en del andra moment som kan ingå.
tack för tipset-Enligt den ryska sidan så verkar paketet ha skeppats till peking från Hong Kong 3 januari och sedan legat i något exchange-center i Peking till 27 januari då den är markerad med "Flight departure" varefter inga mer registreringar syns, ej heller på svenska postens sida.

Lite skumt att den verkar ha legat så många veckor i peking och sen försvinnar i tomma intet med "Flight departure".
2015-02-13, 09:55
Medlem
Citat:
tack för tipset-Enligt den ryska sidan så verkar paketet ha skeppats till peking från Hong Kong 3 januari och sedan legat i något exchange-center i Peking till 27 januari då den är markerad med "Flight departure" varefter inga mer registreringar syns, ej heller på svenska postens sida.

Lite skumt att den verkar ha legat så många veckor i peking och sen försvinnar i tomma intet med "Flight departure".
Fortfarande ingen post och ingen respons från säljaren vid förfrågan på mail-lutar åt att öppna paypal-case,men man är väl blåst
2015-02-13, 13:59
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Fortfarande ingen post och ingen respons från säljaren vid förfrågan på mail-lutar åt att öppna paypal-case,men man är väl blåst

Nja, blåst är du väl ändå inte? En blåsning är ju när säljaren inte har för avsikt att göra rätt för sig. I detta fallet är det ju China/Hong Kong Post som håller på ditt paket. Det är ju samma lika på så vis att du inte har fått din vara men blåst? Paketet kommer ju dyka upp för eller senare, men visst bör du reklamera hos PayPal.

/#LOUDmouth#
2015-02-13, 14:07
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvergivetKonto
Baserat på egen erfarenhet kan jag iallafall inte rekommendera http://eud.dx.com/

Beställde som tidigare nämnt 18/8 och paketet befinner sig nu i Kina.

Date Time Location Status
Fri Aug 29 08:00 CN Parcel sent to sorting office country of transit
Thu Aug 28 01:45 CN Parcel arrived in country of transit
Thu Aug 28 00:01 CN Parcel en route to country of transit
Tue Aug 26 17:42 CN Parcel received at sorting office in country of origin
Tue Aug 26 07:08 Shipment re-labelled
Tue Aug 26 06:53 Shipment is pre-alerted

Kostar mer än vanliga dx.com, du måste handla för minst 30USD för att få gratis frakt, och OM förväntat leveransdatum "Tue Sep 2" stämmer så är det bara marginellt snabbare än vanliga DX som för det mesta har tagit 3 veckor - 1 månad på sig när jag beställt.

Hade däremot missförstått och trodde att EUD var ett lager de hade i Europa.

Du är inte ensam om att gå på den bluffen.
Nu var grejerna jag beställde bara 10 spänn dyrare totalt på eud.dx.com så inte hela världen.
Beställde 3/2 och enligt trackingsidan ska det komma 12-14/2. I såfall vore ju det okej eftersom det är lite snabbare än det brukar vara. Men trackingsidan säger också att paketet fortfarande befinner sig i kina (första steget där dessutom), så klart tveksam om det är värt att kolla posten idag liksom.
2015-02-13, 17:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Men trackingsidan säger också att paketet fortfarande befinner sig i kina (första steget där dessutom), så klart tveksam om det är värt att kolla posten idag liksom.
Varenda gång jag beställer på aliexpress ligger grejerna kvar i kina och uppdateras inte förrän jag hämtat ut det, då ändras det direkt till att mottagaren hämtat ut rek och butikens namn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in