2013-12-19, 13:30
Medlem
Judgments avatar
Vad betyder det när det står NULL på orderstatusen?
2013-12-19, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av logar
Hej. Jag brukar handla ganska mycket, men inte för de summorna per order. Fastnar du i tullen ofta?

Men du har väl paypal kvitto att de skickade pengar? Dx supporten har jag bara bra att säga om. Hade ett par ärenden med dem när de bytte från dealextreme till dx systemet. Och allt löstes mycket snabbt.

Mvh

Jag kan inte säga exakt men jag fastnar där 1 på 7, och när jag fastnar så mailar jag och skriver ner värdet på varje produkt, ex: Hörlurar 24 dollar blir 11,30 dollar och en klocka för 30 dollar blir 9,80 dollars!

Jag har betalat tull en gång då jag var ärlig, nu betalar jag aldrig tullavgift!

Mvh
//GP

Edit: Kopiera order-specen och klistra in i mailet till Arlanda sen redigerar du bäst du vill!
Senast redigerad av GreenPeas 2013-12-19 kl. 15:07.
2013-12-19, 23:33
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ingen som vet vad det innebär eller står för?
2013-12-20, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ingen som vet vad det innebär eller står för?

Jag vet inte men jag skulle tolka det som att inget har skickats!

Edit: http://sv.wikipedia.org/wiki/Null

Edit2: https://www.google.se/search?q=null&rlz=1C1AVNC_enSE563SE563&oq=null&aqs =chrome..69i57j0l5.1963j0j8&sourceid=chrome&espv=2 10&es_sm=122&ie=UTF-8#es_sm=122&espv=210&q=order+status+null
2013-12-23, 19:37
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Tjenare!

Då jag hört att vissa tydligen fått betala en avgift hos posten för att hämta ut sina grejer tänkte jag höra med er som beställt mycket om ni vet när detta brukar ske?

Jag har hittills enbart beställt mindre grejer, typ mobilladdare, kablar etc. och dessa paket har utan problem fått plats i mitt postfack. P g a detta har jag aldrig hämtat ut något paket på posten.

Nu tänkte jag beställa en strömadapter till min dator, på bilderna verkar det som att denna skickas i en hyfsat stor kartong. Jag är ganska övertygad om att denna kartong inte kommer att få plats i mitt postfack, och att jag därför kommer att få hämta ut paketet på posten.

Kommer jag då att få betala något för att hämta ut detta paket? Bör jag isf be säljaren att skicka strömadaptern i annan paketering för att undvika detta?

Tack på förhand!
och God jul förresten!
2013-12-23, 20:53
Medlem
Storleken på förpackningen verkar inte ha med det att göra. Avgifter åker du på när det tullas och momsas.
B!
2013-12-24, 02:50
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Brukar betyda att det inte finns någon information i databasen och när sidan försöker hämta information som inte finns resulterar det i "NULL". Så en gissning är att dom inte uppdaterat den informationen eller att det är fel på hämtningen av det.
2013-12-24, 02:51
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Tjenare!

Då jag hört att vissa tydligen fått betala en avgift hos posten för att hämta ut sina grejer tänkte jag höra med er som beställt mycket om ni vet när detta brukar ske?

Jag har hittills enbart beställt mindre grejer, typ mobilladdare, kablar etc. och dessa paket har utan problem fått plats i mitt postfack. P g a detta har jag aldrig hämtat ut något paket på posten.

Nu tänkte jag beställa en strömadapter till min dator, på bilderna verkar det som att denna skickas i en hyfsat stor kartong. Jag är ganska övertygad om att denna kartong inte kommer att få plats i mitt postfack, och att jag därför kommer att få hämta ut paketet på posten.

Kommer jag då att få betala något för att hämta ut detta paket? Bör jag isf be säljaren att skicka strömadaptern i annan paketering för att undvika detta?

Tack på förhand!
och God jul förresten!
Brukar komma ett brev med faktura eller liknande där det står vad man måste betala om det gått via tullen.
2013-12-29, 14:21
Medlem
gambiafarfars avatar
Halloj,

Länge tänkt beställa hem två par Beats by Dr.Dre från eForChina. Har läst en del i denna tråden och kommer ihåg att det skrevs en del om vad som händer om tullen tar dessa. Har för mig att någon skrev att företaget (Beats by Dr.Dre) kan stämma skiten ur en för att man köper hem piratkopior. Stämmer detta? Samt, vad händer om tullen öppnar paketet och ser två Beats-lurar där i?

Har försökt leta rätt på de sidorna men hittar det inte. Kan någon fylla i med information?
2013-12-29, 18:35
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Har försökt leta rätt på de sidorna men hittar det inte. Kan någon fylla i med information?
Här, kanske?

(FB) Import av hemelektronikrelaterade piratprodukter (hörlurar och liknande)
2014-01-02, 09:25
Medlem
lobstoks avatar
Är detta ett 3g usb modem?
Kan man sätta in sim-kort någonstans?

http://dx.com/p/yun2000-1800mah-3g-wireless-pocket-router-mobile-power-white-blue-205781
2014-01-02, 15:05
Medlem
Grinfarbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Är detta ett 3g usb modem?
Det är en portabel 3G-router som även kan användas som powerpack för laddning, precis som det står i klartext i produktbeskrivningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in