2015-02-28, 23:03
  #1909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Men 1993 spelade väl Vita Hästen i blått, sponsrade av Televerket.
Telebutiken för att vara exakt och de hade vita dräkter med blåa inslag.
Citera
2015-02-28, 23:17
  #1910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Att Mora skulle torska stort var ju klart på förhand då de åkte upp med stora delar av sitt juniorlag sannolikt väl medvetna om att de inte kunde förlora sin sjunde plats och var chanslösa att nå en sjätteplats

Hallelujah, någon som har lite ordning på torpet.
Citera
2015-02-28, 23:30
  #1911
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Hallelujah, någon som har lite ordning på torpet.


Fast den inställningen kan man ju tycka lite olika om. Jag menar då att spela med reservlaget och på så vis indirekt avgöra andra lags öden.
Citera
2015-03-01, 00:13
  #1912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Hallelujah, någon som har lite ordning på torpet.

Och varför åkte dom upp med ett juniorlag? Löven och Karlskoga förlorade , hade Mora vunnit med ett par mål kunde dom blivit 5:a till och med och fått 3 hemmamatcher.
Kanske deras arena bekymer som ställde till,men dom kunde väl spelat hemma ,borta,borta ,hemma ,hemma då.
Citera
2015-03-01, 00:31
  #1913
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Telebutiken för att vara exakt och de hade vita dräkter med blåa inslag.

Det var ju Televerket som låg bakom Telebutiken fram till 1993. Bortastället (som de spelade i någon enstaka gång) var blått.
Citera
2015-03-01, 00:42
  #1914
Medlem
Va?
Mora hade ju behövt vinna med 6 mål för att gå vidare om BIK hade förlorat som nu?
Är du korkad eller tror du på Jesus?
Både Bofors och Asplöven var ju desperata, vart hade Mora hittat en 6-målsvinst?

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och varför åkte dom upp med ett juniorlag? Löven och Karlskoga förlorade , hade Mora vunnit med ett par mål kunde dom blivit 5:a till och med och fått 3 hemmamatcher.
Kanske deras arena bekymer som ställde till,men dom kunde väl spelat hemma ,borta,borta ,hemma ,hemma då.
Citera
2015-03-01, 00:57
  #1915
Medlem
94jackars avatar
Dags för Västerås att ta klivet upp nu. Den andra platsen tycker jag känns vidöppen då jag inte känner att Malmö kommer att ta vara på denna chans.
Citera
2015-03-01, 02:46
  #1916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast den inställningen kan man ju tycka lite olika om. Jag menar då att spela med reservlaget och på så vis indirekt avgöra andra lags öden.

Tror du att Mora själv valde att åka upp med reservlaget? För jag kan berätta dig att en hel drös av laget ligger hemma däckade av magsjuka. Laget åkte inte ens upp med Colliton, headcoachen, då även han låg hemma däckad av magsjuka.
Citera
2015-03-01, 09:14
  #1917
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Och varför åkte dom upp med ett juniorlag? Löven och Karlskoga förlorade , hade Mora vunnit med ett par mål kunde dom blivit 5:a till och med och fått 3 hemmamatcher.
Kanske deras arena bekymer som ställde till,men dom kunde väl spelat hemma ,borta,borta ,hemma ,hemma då.

Vad tycker du de skulle gjort när halva laget och delar av tränarstaben är däckade i magsjuka och skador? Även om Mora hade kunnat ställa upp med helt ordinarie lag så hade de fått mycket svårt mot ett Asplöven som hade betydligt mer att spela för.
Citera
2015-03-01, 09:39
  #1918
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggen
Tror du att Mora själv valde att åka upp med reservlaget? För jag kan berätta dig att en hel drös av laget ligger hemma däckade av magsjuka. Laget åkte inte ens upp med Colliton, headcoachen, då även han låg hemma däckad av magsjuka.

Ja, jag trodde det eftersom jag inte hade den information. Nåväl, då är ju saken utredd.
Citera
2015-03-01, 12:35
  #1919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Vad tycker du de skulle gjort när halva laget och delar av tränarstaben är däckade i magsjuka och skador? Även om Mora hade kunnat ställa upp med helt ordinarie lag så hade de fått mycket svårt mot ett Asplöven som hade betydligt mer att spela för.

Så här skrev du först, "Att Mora skulle torska stort var ju klart på förhand då de åkte upp med stora delar av sitt juniorlag sannolikt väl medvetna om att de inte kunde förlora sin sjunde plats och var chanslösa att nå en sjätteplats"

Hur skulle jag veta att halva laget hade magsjuka utifrån det där? lät exakt som att dom spelade med junior laget eftersom dom inte hade något spela för när du skrev så där.
Citera
2015-03-01, 13:04
  #1920
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Så här skrev du först, "Att Mora skulle torska stort var ju klart på förhand då de åkte upp med stora delar av sitt juniorlag sannolikt väl medvetna om att de inte kunde förlora sin sjunde plats och var chanslösa att nå en sjätteplats"

Hur skulle jag veta att halva laget hade magsjuka utifrån det där? lät exakt som att dom spelade med junior laget eftersom dom inte hade något spela för när du skrev så där.
Alla var inte magsjuka, klart att dom vilade några med småskavanker också. Tur att inte Klasen spelar i AIK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in