2015-02-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Men vi diskuterar ju inte ett amerikanskt angrepp på Iran i den här tråden, utan ett iranskt angrepp på en amerikansk hangarfartygsstridsgrupp.
USA har redan hotat Iran. USA har sanktionerat Iran.
Buildup uppfattas som en krigsförklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
50-40 knop i högsjö med tung last, har du åkt en båt som gör den farten inser du att det inte fungerar med deras sk stridsfartyg. De har ju fö förskjutit tyngdpunkten med påbyggnaderna vilket gör att de inte kan gira tillräckligt snävt.
Tillbaks till verkligheten.
Högsjö? De där båtarna kommer inte att befinna sig där. Sluta poängtera skitsnacket om några mindre båtar där.. Jag har redan förklarat var dessa båtar kommer att agera..Det är vid sundet..

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Tror du att Iran skulle attackera amerikanskt hangarfartygsstridsgrupp om man inte attackeras redan?

Iran kommer att attackera amerikanska baserna i området OM man misstänker en buildup. IRGC har friheten att agera.

Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Absolut inte. Det är ju det som är hela grejen med diskussionen.

Att angripa ett amerikanskt hangarfartyg vore dödsdomen för deras underbara muslimska stat. Att de sedan inte har kapaciteten är mer en bifråga.

I vilket fall som helst så avhandlade tråden huruvida Iran har kapaciteten att sänka ett amerikanskt hangarfartyg, inte amerikanska angrepp på Iran. Då får man ta i beaktande vilken miljö hangarfartygen med eskort befinner sig i, och sedan se vad Iran har som kan röra sig och strida i samma miljö.

Oj,vad rädd man blir..
Ett hangarfartyg är en flytande flygplats som inte kan hålla käften Iran har eyeballs på allt USA äger i MÖ.

Du hävdar något som i verkligheten är skrattretande, hur ska du få tyst på skräpet? Hur ska du genomföra så många "sortie" då du förlorat dina baser? Hur ska du hålla alliansen i MÖ?
Wow ska din teknologi rädda dig? Ska du skydda skräpet med sagan om ringen-fasoner?

Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Den här tråden är ett stort skämt.

Varje tänkande människa som är någorlunda insatt i militär utrustning och förmågor inser att ens trådstarten är ett skämt.

Protagonisterna för Iran i denna tråd är uppenbart psykotiska/indoktrinerade eller i värsta fall propaganda för svensk-boende iranier.

Frågeställningen ifråga har blivit motbevisad 10-tals ggr med källor och argument varför.

Svaren man får av dessa fanatiker handlar om "doktrin" och taktik". idiotiska inlägg.

När skall varningar börja utdelas?

Jag har blivit varnad och bannad i perioder för div saker som trams offtopic osv.
För betydligt mindre saker än dom här.
När fan ska dessa varningar delas ut?

Hela jävla tråden är en psyopskampanj riktad mot iranier i Sverige som VILL tro på ett starkt Iran.

Jag välkomnar diskussion, men inte upprepning 100gr om med samma argument. då faller det inom Trams.

Mods?

Jag välkomnar också dig till diskussion.. men vänligen återberätta allt med en ärlighet istället för att lura samma iranier i Sverige med trams.
Viken och sundet är alltså inte ställen varken "eskorter" eller "hangarfartyg" kan befinna sig..
Du har alltså övergivit allt du har i MÖ..
Hur vill du få ut dina exporter nu?

Vad kan du göra på 1500km avstånd med dina flyg? Berätta lite för oss..
Citera
2015-02-28, 17:42
Bannlyst
Citat:
Menar du då alltså att jänkarna inte ska försvara sig mot robotarna för med den räckvidden så lär de ju upptäckas långt innan de utgör ett hot mot hangarfartyget som har ett av världens bästa motförsvar tillsammans med eskorten.
Ja, det är sant. Iran förlitar sig däremot på översvämningstaktiken. Systemet borde kunna missa ett par robotar av exempelvis. 150-200 C802/Noor.
Citera
2015-02-28, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Fast nu snackar du möjligtvis rent tekniskt, men rent praktiskt är en annan sak. Även om Iran har ett spaningssystem som kan upptäcka hangarfartyget på 575km från kusten så måste du räkna med ev amerikansk förbekämpning av detta spaningssystem samt räkna med det robotluftvärn samt eldrörsluftvärn som en Iransk robot kommer att utsättas för.
Även typ av "guidning" för den Iranska roboten spelar roll då frågan är dels om Iran kan guida en robot på sådana avstånd mot ett rörligt mål i ca 30 knop samt hur enkelt denna guidning kan störas ut.
Ja, det är sant vilket är ett politiskt fråga om Iran vågar anfalla hangarfartyget innan markmålet börjar bombas av USA, vilket folk i tråden inte vill diskutera, utan rent utav militära termerna. Jag skulle vilja påstå att kvaliteten på Iranska sjömålsrobotar är i klass med Rysslands på 90-talet. Skillnaden är att man har översvämningstaktiken som fördel.
Citera
2015-02-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kryuchkov
Jaha. Då, kan man svara på frågan ur rent militärt term.
Hangarfartyget går att sänka inom räckvidd för 575 km från Iranska kusten (Iransk spaningssystem som är minst sårbar och har störst effekt för att driva sjömålsrobotar håller denna räckvidden). I Indiska oceanen är mer än 1000 km från Iranska kusten har man sjömålsrobotarna men saknar spanningsutrustning som klarar av denna räckvidden med tanke på all störning i miljön. Sedan kan man diskutera huruvida hangarfartyget kommer att befinna sig inom 575 km från Iranska kusten under konflikten eller inte, men det borde finnas en annan tråd för frågan?
Beror på lite.. Jag vill inte hävda att Iran visar upp all utrustning..

http://www.ladda-upp.se/bilder/uwlqvtbqwyojlg/

http://www.ladda-upp.se/bilder/zakwyurdollopv/

http://www.ladda-upp.se/bilder/kzrttnbrqjrnu/
Citera
2015-02-28, 18:05
Bannlyst
Visst vore det en fjäder i hatten för Iran. Men då glömmer du den Allierade styrkan som står bakom USA i kriget mot terrorsism. Vi skulle helt enkelt bomba sönder hela jävla landet om något sådant skulle inträffa.

Det talas ofta om någon slags elit iransk revolutionsarmé, men det är ju bara trams.

Med det sagt, vet jag att många i Iran vill ha en närmare kontakt med västvärlden. Det är värt att tänka på, även för mig, som krigsmongo!
Senast redigerad av Taff 2015-02-28 kl. 18:10.
Citera
2015-02-28, 18:11
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5

Är det riktiga bilder IR5?
Citera
2015-02-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taff
Visst vore det en fjäder i hatten för Iran. Men då glömmer du den Allierade styrkan som står bakom USA i kriget mot terrorsism. Vi skulle helt enkelt bomba sönder hela jävla landet om något sådant skulle inträffa.

Det talas ofta om någon slags elit iransk revolutionsarmé, men det är ju bara trams.

Med det sagt, vet jag att många i Iran vill ha en närmare kontakt med västvärlden. Det är värt att tänka på, även för mig, som krigsmongo!
Är det verkligen trams? Eller är det du som tramsar lillen?
Det är nog liknande inlägg som visar ert sanna ansikte, USAhejare.
Intressant att ingen invänder mot dessa trams så länge det rör sig om Iran-hat.
Vad hade du att tillägga gällande hangarfartyget? Ska allierade rädda skräpet till flygplats? Det var ju en teknologisk gigant.
Citera
2015-02-28, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Är det riktiga bilder IR5?

Ja, det är riktiga bilder. ALLT i övningarna visas inte upp.
Citera
2015-02-28, 18:28
Medlem
Strossels avatar
Citat:
USA har redan hotat Iran. USA har sanktionerat Iran.
Buildup uppfattas som en krigsförklaring.

Högsjö? De där båtarna kommer inte att befinna sig där. Sluta poängtera skitsnacket om några mindre båtar där.. Jag har redan förklarat var dessa båtar kommer att agera..Det är vid sundet..

Iran kommer att attackera amerikanska baserna i området OM man misstänker en buildup. IRGC har friheten att agera.

Oj,vad rädd man blir..
Ett hangarfartyg är en flytande flygplats som inte kan hålla käften Iran har eyeballs på allt USA äger i MÖ.

Du hävdar något som i verkligheten är skrattretande, hur ska du få tyst på skräpet? Hur ska du genomföra så många "sortie" då du förlorat dina baser? Hur ska du hålla alliansen i MÖ?
Wow ska din teknologi rädda dig? Ska du skydda skräpet med sagan om ringen-fasoner?

Jag välkomnar också dig till diskussion.. men vänligen återberätta allt med en ärlighet istället för att lura samma iranier i Sverige med trams.
Viken och sundet är alltså inte ställen varken "eskorter" eller "hangarfartyg" kan befinna sig..
Du har alltså övergivit allt du har i MÖ..
Hur vill du få ut dina exporter nu?

Vad kan du göra på 1500km avstånd med dina flyg? Berätta lite för oss..

Har du en jävla aning om vad högsjö är överhuvudtaget, eller ska havet lugna sig när du tar ut dina plastbaljor.

Du blir mindre och mindre trovärdig för varje inlägg.
Citera
2015-02-28, 18:28
Bannlyst
Citat:

Ja, det är sant att man har ubåtar som kan bära missiler och som kan användas mot hangarfartygsgrupper, frågan är däremot hur många sådana ubåtar man har ens? det handlar om 1-3 maximalt, och 3 till kilo-ubåtar. Hur många missiler kan det bära? inte särskilt många.
Citera
2015-02-28, 18:59
Medlem
Dr.Diegos avatar
[quote=Strossel|52464483]Må så vara att det inte är det bästa men fortfarande, de där kan inte göra 40-50 knop i högsjö så det spelar väl ingen roll egentligen vad som används mot dem.[/QUOTE
Jag håller givetvis med dig i sak. Min frågeställning var endast om det var lämligt att använda flygplan från 70 talet som är f r amtagna för att bekämpa anstormande stridsvagnar på badekor från de revulionära styrkorna? Jag undrar om deras system klarar att låsa på sjömål? I övrigt så tror jag 127 mm kaonerna löser jobbet
Citera
2015-02-28, 19:11
Medlem
Strossels avatar
[quote=Dr.Diego|52468622]
Citat:
Må så vara att det inte är det bästa men fortfarande, de där kan inte göra 40-50 knop i högsjö så det spelar väl ingen roll egentligen vad som används mot dem.[/QUOTE
Jag håller givetvis med dig i sak. Min frågeställning var endast om det var lämligt att använda flygplan från 70 talet som är f r amtagna för att bekämpa anstormande stridsvagnar på badekor från de revulionära styrkorna? Jag undrar om deras system klarar att låsa på sjömål? I övrigt så tror jag 127 mm kaonerna löser jobbet

Säkert gör de jobbet men jag tror dock att det var lite ironi i första inlägget om Tankbekämparna för att påvisa hur värdelösa de vore (båtarna) i en skarp situation.

Finns ju tillräckligt med andra kompetenta system som kan användas, bla som du säger 127mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in