Citat:
USA har redan hotat Iran. USA har sanktionerat Iran.Buildup uppfattas som en krigsförklaring.
Citat:
Högsjö? De där båtarna kommer inte att befinna sig där. Sluta poängtera skitsnacket om några mindre båtar där.. Jag har redan förklarat var dessa båtar kommer att agera..Det är vid sundet..
Citat:
Iran kommer att attackera amerikanska baserna i området OM man misstänker en buildup. IRGC har friheten att agera.
Citat:
Absolut inte. Det är ju det som är hela grejen med diskussionen.
Att angripa ett amerikanskt hangarfartyg vore dödsdomen för deras underbara muslimska stat. Att de sedan inte har kapaciteten är mer en bifråga.
I vilket fall som helst så avhandlade tråden huruvida Iran har kapaciteten att sänka ett amerikanskt hangarfartyg, inte amerikanska angrepp på Iran. Då får man ta i beaktande vilken miljö hangarfartygen med eskort befinner sig i, och sedan se vad Iran har som kan röra sig och strida i samma miljö.
Att angripa ett amerikanskt hangarfartyg vore dödsdomen för deras underbara muslimska stat. Att de sedan inte har kapaciteten är mer en bifråga.
I vilket fall som helst så avhandlade tråden huruvida Iran har kapaciteten att sänka ett amerikanskt hangarfartyg, inte amerikanska angrepp på Iran. Då får man ta i beaktande vilken miljö hangarfartygen med eskort befinner sig i, och sedan se vad Iran har som kan röra sig och strida i samma miljö.
Oj,vad rädd man blir..
Ett hangarfartyg är en flytande flygplats som inte kan hålla käften Iran har eyeballs på allt USA äger i MÖ.
Du hävdar något som i verkligheten är skrattretande, hur ska du få tyst på skräpet? Hur ska du genomföra så många "sortie" då du förlorat dina baser? Hur ska du hålla alliansen i MÖ?
Wow ska din teknologi rädda dig? Ska du skydda skräpet med sagan om ringen-fasoner?
Citat:
Den här tråden är ett stort skämt.
Varje tänkande människa som är någorlunda insatt i militär utrustning och förmågor inser att ens trådstarten är ett skämt.
Protagonisterna för Iran i denna tråd är uppenbart psykotiska/indoktrinerade eller i värsta fall propaganda för svensk-boende iranier.
Frågeställningen ifråga har blivit motbevisad 10-tals ggr med källor och argument varför.
Svaren man får av dessa fanatiker handlar om "doktrin" och taktik". idiotiska inlägg.
När skall varningar börja utdelas?
Jag har blivit varnad och bannad i perioder för div saker som trams offtopic osv.
För betydligt mindre saker än dom här.
När fan ska dessa varningar delas ut?
Hela jävla tråden är en psyopskampanj riktad mot iranier i Sverige som VILL tro på ett starkt Iran.
Jag välkomnar diskussion, men inte upprepning 100gr om med samma argument. då faller det inom Trams.
Mods?
Varje tänkande människa som är någorlunda insatt i militär utrustning och förmågor inser att ens trådstarten är ett skämt.
Protagonisterna för Iran i denna tråd är uppenbart psykotiska/indoktrinerade eller i värsta fall propaganda för svensk-boende iranier.
Frågeställningen ifråga har blivit motbevisad 10-tals ggr med källor och argument varför.
Svaren man får av dessa fanatiker handlar om "doktrin" och taktik". idiotiska inlägg.
När skall varningar börja utdelas?
Jag har blivit varnad och bannad i perioder för div saker som trams offtopic osv.
För betydligt mindre saker än dom här.
När fan ska dessa varningar delas ut?
Hela jävla tråden är en psyopskampanj riktad mot iranier i Sverige som VILL tro på ett starkt Iran.
Jag välkomnar diskussion, men inte upprepning 100gr om med samma argument. då faller det inom Trams.
Mods?
Jag välkomnar också dig till diskussion.. men vänligen återberätta allt med en ärlighet istället för att lura samma iranier i Sverige med trams.
Viken och sundet är alltså inte ställen varken "eskorter" eller "hangarfartyg" kan befinna sig..
Du har alltså övergivit allt du har i MÖ..
Hur vill du få ut dina exporter nu?
Vad kan du göra på 1500km avstånd med dina flyg? Berätta lite för oss..