Citat:
Detta gäller ALLA religioner.
Religion är en kontrollerad schizofreni. Där man själv väljer att bli schizofren i grupp.
Man kan själv välja att sluta tro och faktiskt fatta läget, därav kontrollerad schizofreni.
En okontrollerad schizofreni skulle väl t.ex kunna vara Islamiska Staten (ISIS).
Man pratar, ber, tror, ser, hör en "låtsaskompis" osv.
Allt tyder på en slags schizofreni skulle jag säga.
Håller du med?
Varför håller du med?
Håller du inte med?
Varför håller du inte med?
När jag hör att någon är ateist så känner jag STOR respekt och vill bli dess bästa vän i stort sett.
Personer är stabil, inte psykiskt störd, har fötterna på jorden. Ja helt enkelt en vanlig smart människa.
Religion är en kontrollerad schizofreni. Där man själv väljer att bli schizofren i grupp.
Man kan själv välja att sluta tro och faktiskt fatta läget, därav kontrollerad schizofreni.
En okontrollerad schizofreni skulle väl t.ex kunna vara Islamiska Staten (ISIS).
Man pratar, ber, tror, ser, hör en "låtsaskompis" osv.
Allt tyder på en slags schizofreni skulle jag säga.
Håller du med?
Varför håller du med?
Håller du inte med?
Varför håller du inte med?
När jag hör att någon är ateist så känner jag STOR respekt och vill bli dess bästa vän i stort sett.
Personer är stabil, inte psykiskt störd, har fötterna på jorden. Ja helt enkelt en vanlig smart människa.
Nej jag håller definitivt inte med dig eftersom att jag ser som sagt var att du inte vet vad du pratar om vad gäller sjukdomstillståndet Schizofreni.
Tror du alltså att varenda påve, präst och flera miljarder människor går under diagnosen?
Har du mött alla människor runt omkring i vår värld och VET deras tro eller icketro?
Du leverarera fördomar så det skriker om det.
Jag kan direkt bryta dina fördomar genom att säga att de flesta psykiskt sjuka människor INTE troende.
Utan Helt vanliga människor av alla kategorier, yrkesgrupper, samhällsskick.
Det finns psykiskt sjuka ateister, psykiskt sjuka troende, psykiskt sjuka präster, psykiskt sjuka poliser, psykiskt sjuka kvinnor, psykiskt sjuka män och psykiskt sjuka barn.
Du kan bli psykiskt sjuk efter en skalltrauma, sjukdom med mera. Eller födas med den och så vidare.