2015-02-27, 13:41
  #9985
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mm, Pannepoten var inte dum, tur man köpte ett par! Är det någon mer som testade den där lingon/tranbärs grejen från SamAm? Riktigt jävla bra faktiskt


Lingon/tranbärbiran var en stor positiv överraskning. Jag hade förväntat mig en enkel biljett till vasken men den var en av de bättre från förra släppet.
Citera
2015-02-27, 14:02
  #9986
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
läsk? Det är öl med tequila i, som jag förstod.

Bengt frithiofsson gav fyra flaskor i betyg imorse i nyhetsmorgon, även Steffo gillade den.

men det är klart. Dom är ju inte livsnjutare/ölkännare??

eller vad tycker du? Sitter du på facit för den här tråden..

Det är kanske Bengans polare som importerar den. Har förekommit förut med den karlen. Även om han inte skulle ha nått personligt intresse i försäljningen av den "ölen" så är han ingen auktoritet på det området nej. Kolla t.ex. Beer Advocate istället: http://www.beeradvocate.com/beer/profile/81/15804/ De har gett mera passande 57/100 (Awful).

Drick skiten om du vill. Men jag tror inte att du hittar många som tycker att det är passande för diskussion i den här tråden. Oavsett hur de gjort ölen så är det mer en alkoläsk än en öl, och den tänkta målgruppen är nog pojkar och flickor 16-20 år med underutvecklat smaksinne. Gissningsvis är det en Heineken som man sötat upp och adderat lite limejuicekoncentrat och tequilaessens. Så nu tycker jag att vi släpper det.
__________________
Senast redigerad av Feadog 2015-02-27 kl. 14:06.
Citera
2015-02-27, 14:48
  #9987
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mm, Pannepoten var inte dum, tur man köpte ett par! Är det någon mer som testade den där lingon/tranbärs grejen från SamAm? Riktigt jävla bra faktiskt
Jag tyckte den var bra, men inte så bra. Visst både dofftade och smakade den rätt hyggligt men det var något artificiellt och godisaktigt i smaken som jag inte riktigt kom överens med, tyvärr. Men jag hade kanske lite för höga förväntningar på den också. Jag hoppas i alla fall att TransAtlantic projektet fortsätter och ser fram emot att se vad #2 kan tänkas bli.

EDIT: Pannepoten, som jag hämtade ut idag, är säkert fantastisk däremot. Ser fram emot att dricka den.
Citera
2015-02-27, 15:58
  #9988
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det är kanske Bengans polare som importerar den. Har förekommit förut med den karlen. Även om han inte skulle ha nått personligt intresse i försäljningen av den "ölen" så är han ingen auktoritet på det området nej. Kolla t.ex. Beer Advocate istället: http://www.beeradvocate.com/beer/profile/81/15804/ De har gett mera passande 57/100 (Awful).

Drick skiten om du vill. Men jag tror inte att du hittar många som tycker att det är passande för diskussion i den här tråden. Oavsett hur de gjort ölen så är det mer en alkoläsk än en öl, och den tänkta målgruppen är nog pojkar och flickor 16-20 år med underutvecklat smaksinne. Gissningsvis är det en Heineken som man sötat upp och adderat lite limejuicekoncentrat och tequilaessens. Så nu tycker jag att vi släpper det.


du måste ju förstå att alla inte tycker samma sak. Men att du säger att den smakar som läsk, verkar ju som om du inte vet vad du pratar.

att Steffo och Bengan inte vet vad dom pratar om är ju rent skitsnack. Garanterat bättre finsmakare än dig.

om du tror att någon ljummen kloster öl är facit som bästa öl, borde du förstå själv är skevt.

jag ställde frågan på grund av att den fick bra betyg.

det är inte så att jag drar upp en Åbro 7,3 här i tråden.
Citera
2015-02-27, 16:03
  #9989
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
att Steffo och Bengan inte vet vad dom pratar om är ju rent skitsnack. Garanterat bättre finsmakare än dig.
Garanterat inte.
Citera
2015-02-27, 16:18
  #9990
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
det är inte så att jag drar upp en Åbro 7,3 här i tråden.

Fast om man vill tro beeradvocate/ratebeer så ligger åbro 7,3 och nämnda öl ungefär lika bra (dåligt) till. Om du sedan vill tro att Bengt och Steffo är bättre att lyssna på än två av nätets största communities för ölälskare är givetvis upp till dig.
Citera
2015-02-27, 16:21
  #9991
Medlem
turdalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
du måste ju förstå att alla inte tycker samma sak. Men att du säger att den smakar som läsk, verkar ju som om du inte vet vad du pratar.

att Steffo och Bengan inte vet vad dom pratar om är ju rent skitsnack. Garanterat bättre finsmakare än dig.

om du tror att någon ljummen kloster öl är facit som bästa öl, borde du förstå själv är skevt.

jag ställde frågan på grund av att den fick bra betyg.

det är inte så att jag drar upp en Åbro 7,3 här i tråden.
Hahaha, gör fan inte bort dig.

Båda dom två har gång på gång PÅ GÅNG i Nyhetsmorgon visat att deras kunskap om och kring öl är väldigt begränsad.
Dom kan säkert mycket om vin och sprit, men öl, nope, dom är ganska lost där.

Feadog har bättre koll, det har du mitt ord på.
Citera
2015-02-27, 16:27
  #9992
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
du måste ju förstå att alla inte tycker samma sak. Men att du säger att den smakar som läsk, verkar ju som om du inte vet vad du pratar.

att Steffo och Bengan inte vet vad dom pratar om är ju rent skitsnack. Garanterat bättre finsmakare än dig.

om du tror att någon ljummen kloster öl är facit som bästa öl, borde du förstå själv är skevt.

jag ställde frågan på grund av att den fick bra betyg.

det är inte så att jag drar upp en Åbro 7,3 här i tråden.
När det gäller öl så är väl ingen av dem något att hänga i julgranen. Bengan kanske kan vin, men öl är han helt lost på om etiketten saknas på flaskorna han provar. Om jag minns rätt så har väl Steffo varit med i Mariestadsreklamen? Bara det säger väl en del om nivån på ölkunnandet.

Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Garanterat inte.
Håller helt och hållet med.

Jag drack Desperados för första gången för ett par år sedan, på en pub i Dublin av alla ställen.
Öl smakar det ju inte särskilt mycket, men några svinkalla Desperados i en varm bastu är ganska okej faktiskt.
Citera
2015-02-27, 17:15
  #9993
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
[...]
Öl smakar det ju inte särskilt mycket, men några svinkalla Desperados i en varm bastu är ganska okej faktiskt.
I bastun borde man dricka witbier, det dricks på tok för lite witbier i det här landet! (Ber om ursäkt för dumciteringen men sitter och dricker min första wit på alltför länge (en Avery White Rascal om någon bryr sig) och tänkte egentligen skriva ett inlägg till stilens lov för att bumpa tråden men då den redan bubblade för fullt känndes det här smidigare.)
Angående Desperados så dracks den av de av mina tyska vänner med sämmre smak när vi var i sextonårsåldern... Jag har inget som hellst intresse av att dricka den i vuxen ålder och skulle nog ärligt talat hellre ta en Åbro 7,3%. Fast om någon skulle bjuda skulle jag såklart inte tacka nej, en tick är en tick.
Sen är som redan påpekat att medverka i en reklamfilm för Mariestad ett väldigt effektivt sätt att göra sig av med allt sitt förtroendekapital i ölsammanhang.
Citera
2015-02-27, 17:34
  #9994
Medlem
zepofans avatar
Personligen så tycker jag om weiss/wit/veteöl eller vad man vill kalla det för, men jag föredrar att dricka ur glas och det är lite pyssligare i bastumiljö. Som balkongdricka är det däremot riktigt bra. Om andan faller på kanske jag provar White Rascal mot Oppigårds Ädelweiss under helgen, har iaf en av varje i kylen.
Citera
2015-02-27, 17:52
  #9995
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Personligen så tycker jag om weiss/wit/veteöl eller vad man vill kalla det för, men jag föredrar att dricka ur glas och det är lite pyssligare i bastumiljö. Som balkongdricka är det däremot riktigt bra. Om andan faller på kanske jag provar White Rascal mot Oppigårds Ädelweiss under helgen, har iaf en av varje i kylen.
Du har i och för sig en bra poäng där och jag tycker egentligen att i stort sett all öl (utom extra stark eurolager typ) gör sig bäst i glas, men med tanke på att White Rascal inte har speciellt mycket jästfällning för stilen tror jag trots allt den skulle gå att dricka direkt ur burken.
Skulle förresten gärna höra hur det testet faller ut. Tyckte Ädelweissen (om du menar den som släpptes i höstas i samarbete med Närke) var lite av en besvikelse i jämförelse med mer lättillgängliga tyska veteöl men det är ju möjligt att den mått bra av att få stå till sig.
Citera
2015-02-27, 17:59
  #9996
Medlem
deadhead.s avatar
Själv gillar jag Oppigård Turbo. Dock endast en flaska sen vill man inte ha mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in