2015-09-18, 10:26
  #11185
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skugge
Ja det tycker jag nog inte den är värd. Massa Bourbon va det när jag provade, för mycket för min smak.

Är dock riktigt taggad på att se vad Garage Project har hittat på!

Jag fick med mig Agamemnon, återstår att se vad jag tycker om den.
Blev även Garage Project, Oppigårds Lavish IPA, Midfyns DIPA, Beavertown Quelle Saison och Dugges/Stillwater Tropic Sneeze.
Citera
2015-09-18, 10:27
  #11186
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag fick med mig Agamemnon, återstår att se vad jag tycker om den.
Blev även Garage Project, Oppigårds Lavish IPA, Midfyns DIPA, Beavertown Quelle Saison och Dugges/Stillwater Tropic Sneeze.

*Tropic Thunder så klart. Tropic Sneeze har jag i kylen.
Citera
2015-09-18, 10:38
  #11187
Medlem
KickAss-1337s avatar
Så, precis hemma från bolaget. Blev en Garage Project, en Oppigårds Lavish IPA, en Hog Heaven och en Tropic Thunder. Plus mina två Caractére Rouge som kom igår såklart

Fattar inte heller hypen kring Agamemnon, tror det kom 72 flaskor till min butik, många som plockade på sig 5+ av den...har fortfarande mitt original kvar som legat i...tre år nu, undrar om den är redo vid det här laget? aja, provar nog något av det jag inhandlade imorgon, under tiden får ni andra mer än gärna återkomma med era recensioner!
__________________
Senast redigerad av KickAss-1337 2015-09-18 kl. 10:40.
Citera
2015-09-18, 13:01
  #11188
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Så, precis hemma från bolaget. Blev en Garage Project, en Oppigårds Lavish IPA, en Hog Heaven och en Tropic Thunder. Plus mina två Caractére Rouge som kom igår såklart

Fattar inte heller hypen kring Agamemnon, tror det kom 72 flaskor till min butik, många som plockade på sig 5+ av den...har fortfarande mitt original kvar som legat i...tre år nu, undrar om den är redo vid det här laget? aja, provar nog något av det jag inhandlade imorgon, under tiden får ni andra mer än gärna återkomma med era recensioner!
5st? ja, det är hype om något.
Citera
2015-09-18, 13:56
  #11189
Medlem
Tantsnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Absolut inget fel på den de få gånger jag druckit den. Dock har jag en del lagrade godbitar här hemma samt att jag ofta stöter på annat mums att den ofta glöms bort ärligt talat. Får kanske testa den igen nu då och se ifall jag röstar upp eller ner den

Den är faktiskt en av de bättre stoutsen till mat då den finns i ordinarie sortiment, kräver inte lagring och är väldigt publikfriande. Krydda en lammstek med timjan och drick den till så hoppar den nog upp några snäpp på rankingen.
Citera
2015-09-18, 14:27
  #11190
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantsnusk
Den är faktiskt en av de bättre stoutsen till mat då den finns i ordinarie sortiment, kräver inte lagring och är väldigt publikfriande. Krydda en lammstek med timjan och drick den till så hoppar den nog upp några snäpp på rankingen.

Tycker den passar bra att käka choklad eller lakrits till med. Kanske inte så konstigt då den innehåller bland annat choklad och lakrits.
Citera
2015-09-18, 16:38
  #11191
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Tycker den passar bra att käka choklad eller lakrits till med. Kanske inte så konstigt då den innehåller bland annat choklad och lakrits.
apropå stouts, drack en fundamental blackhorn från hornbeer igår som jag haft tre år i källaren.
jösses alltså, vilken jävla stout och vad den hade vunnit på att ligga till sig.
Citera
2015-09-18, 17:04
  #11192
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
apropå stouts, drack en fundamental blackhorn från hornbeer igår som jag haft tre år i källaren.
jösses alltså, vilken jävla stout och vad den hade vunnit på att ligga till sig.
Den smakar ju inte direkt skit som innan lagring heller. Drack faktiskt en för någon månad sedan, men den var bara något år gammal.

Ingen som beställt The Amazing Gotland Campfire Beer från Amager? Tyckte den verkade lite kul, rököl där man haft med marshmallows i koket.
Tyvärr hade jag inte möjlighet att beställa förrän vid 15-tiden i dag så Battle Horse var slut. Får väl hoppas på att den kan finnas kvar i någon butik om någon vecka, om det nu är något att lägga ner jobb på?
Citera
2015-09-18, 17:13
  #11193
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag fick med mig Beavertown Quelle Saison
Återkom gärna när du testat den, såg att mitt Bolag tagit in den, burkarna har onekligen en iögonfallande gul färg.
Citera
2015-09-18, 17:45
  #11194
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Den smakar ju inte direkt skit som innan lagring heller. Drack faktiskt en för någon månad sedan, men den var bara något år gammal.

Ingen som beställt The Amazing Gotland Campfire Beer från Amager? Tyckte den verkade lite kul, rököl där man haft med marshmallows i koket.
Tyvärr hade jag inte möjlighet att beställa förrän vid 15-tiden i dag så Battle Horse var slut. Får väl hoppas på att den kan finnas kvar i någon butik om någon vecka, om det nu är något att lägga ner jobb på?
nej, den är riktigt skaplig i färskt format också, en av mina favoritstouts.

jag köpte en nyss, om jag dricker den idag så ska jag rapportera (om jag minns... )
Citera
2015-09-18, 21:07
  #11195
Medlem
Mr.Nutts avatar
Köpte och drack Quelle Saison idag. Stabil saison men inte mindblowing, typ som man förväntar sig en torrhumlad saison, citrus, pepprighet, saisonjäst, hö, lite apelsin, lätt "tart". Klart godkännd, undrar om den inte kommit på Systembolaget förut?
Nu dricker jag Oppigårds Lavish IPA, helt annan klass. Det blir mer och mer klart att Oppigårds är bäst i Sverige på välhumlade öl, i klass med Amager!
Citera
2015-09-18, 21:21
  #11196
Medlem
RedXs avatar
Quelle Saison fanns väl med på nåt småpartisläpp förra hösten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in