Citat:
Ursprungligen postat av
tengillll
Finns ju en annan aspekt på "tänk på barnen" retoriken. Cannabismisbrukaren har en hemmiljö som är fruktansvärd för barnen att leva i. Om jag ska trycka ut mig som en förbudsivrare xD
Det vet jag så klart.
Men eftersom det händer oavsett om det är lagligt eller ej så kan man inte skylla det på legaliseringen, och eftersom det har hänt under alla år det har varit olagligt så hade det varit närmare att skylla på förbudet, men det beror förmodligen inte på något av det utan på att vissa människor får problem eller mår dåligt eller så oavsett vad, och hade det inte varit droger så hade det varit något annat.
Om det var det hon menade så hade det varit en annan sak, och man hade kunnat förklara för henne att förbudet inte hjälper utan bara gör saken värre i det fallet, men det är inte det hon säger. Hon säger att det finns direkta bieffekter och att "vi" utsätter barnen för dem när vi legaliserar.
När hon säger att man ökar risken för hjärtattack en timma efter man har rökt (?) så ser man hur han tänker: "Hur kan jag låtsas att jag rökte för mindre än en timma sedan?" haha