2015-02-27, 23:07
Medlem
Körde 30 kilo cannabis genom Halland
Citera
2015-02-27, 23:08
Medlem
Colorado releases trove of marijuana data
Citera
2015-02-28, 19:32
Medlem
Bill would legalize pot for personal use in Florida
Citera
2015-03-01, 13:05
Medlem
jamesdeans avatar
Världens fattigaste president slutar

Citat:
Politiskt har "Pepé" också gjort annorlunda avtryck. Han har infört världens tuffaste tobakslagstiftning men lät Uruguay bli första land att helt tillåta marijuana.

— Somliga säger att marijuana är bra men det är inte sant. Den enda bra drogen är kärlek men 150 000 människor i Uruguay röker marijuana och jag kan inte lämna dem i händerna på droghandlarna. Det är lättare att kontrollera något om det är legaliserat, förklarade han för BBC.

Spruträdd vägrade att knarktestas

Citat:
Mannen lugnade ner sig i bilen, men när han på akutmottagningen fick klart för sig att det skulle tas ett blodprov började han på nytt att göra fysiskt motstånd. Det krävdes fyra poliser som höll i mannen när en sjuksköterska tog blodprovet.

Provet visade att han hade spår av hasch eller cannabis i blodet.

Mannen förklarar motståndet med att han är väldigt rädd för sprutor.

Hasch eller cannabis var det, ja... Och ingen empati eller förståelse för den här mannens fobi, heller. De hade bara kunnat ge honom någonting lugnande istället för att med våld hålla ner honom, men nej, istället ska de ta in fyra människor som använder våld mot honom.
Citera
2015-03-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Världens fattigaste president slutar

Spruträdd vägrade att knarktestas

Hasch eller cannabis var det, ja... Och ingen empati eller förståelse för den här mannens fobi, heller. De hade bara kunnat ge honom någonting lugnande istället för att med våld hålla ner honom, men nej, istället ska de ta in fyra människor som använder våld mot honom.

Skulle det ha varit för att avgöra om han va en mördare eller liknande kan jag förstå, men att med våld ta blod av någon för att kolla om dom använt droger själv? Både horribelt och idiotiskt resursslöseri dessa 4 poliser kunde ju ha klarat upp några riktiga brott istället för att trakassera dendär stackarn.
Citera
2015-03-01, 15:59
Medlem
Tobaksbutik sålde cannabis
Citera
2015-03-01, 19:32
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Tobaksbutik sålde cannabis

Det här är väldigt oroväckande alltihop. Butiken sålde alltså inte cannabis, som rubriken påstår, utan sålde någon slags te med cannabis-smak. Svårt att veta exakt vad det rör sig om, men Cannabis Ice Tea kanske? Säljs i bland annat Schweiz är en helt vanlig iste med hampa-extrakt. Inget THC.

Ännu mer oroväckande är att polisen anser sig ha rätt beslagta "verktyg för att röka hasch och marijuana". Det här är verktyg som är helt lagliga, som kan användas för att röka tobak. Men polisen anser sig ha rätt att beslagta lagliga produkter. Och att de får detta mandatet från socialdepartementet?
Citera
2015-03-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Det här är väldigt oroväckande alltihop. Butiken sålde alltså inte cannabis, som rubriken påstår, utan sålde någon slags te med cannabis-smak. Svårt att veta exakt vad det rör sig om, men Cannabis Ice Tea kanske? Säljs i bland annat Schweiz är en helt vanlig iste med hampa-extrakt. Inget THC.

Ännu mer oroväckande är att polisen anser sig ha rätt beslagta "verktyg för att röka hasch och marijuana". Det här är verktyg som är helt lagliga, som kan användas för att röka tobak. Men polisen anser sig ha rätt att beslagta lagliga produkter. Och att de får detta mandatet från socialdepartementet?

Ja det oroar mig det med, ska dom börja sno pipor och bongar nu också? Känns som att när världen i övrigt börjar inse att kriget mot droger inte fungerar, får svenska polisen frispel och snor pipor.
Citera
2015-03-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Ja det oroar mig det med, ska dom börja sno pipor och bongar nu också? Känns som att när världen i övrigt börjar inse att kriget mot droger inte fungerar, får svenska polisen frispel och snor pipor.

Ja det har de redan börjat med, iallafall i min stad. Vi fick ca ett par år sedan en tobaksbutik som sålde bongar, pipor, grinders, vattenpipor, rullpapper. Polis var på plats och beslagtog alla glas och jag har sedan dess inte sett till en enda bong i butiken. Undantaget är att det kanske står kvar någon vattenpipa. Papper säljs fortfarande, nån enstaka pipa. Det är helt jävla sjukt!
Citera
2015-03-01, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DailyDestroyer
Ja det har de redan börjat med, iallafall i min stad. Vi fick ca ett par år sedan en tobaksbutik som sålde bongar, pipor, grinders, vattenpipor, rullpapper. Polis var på plats och beslagtog alla glas och jag har sedan dess inte sett till en enda bong i butiken. Undantaget är att det kanske står kvar någon vattenpipa. Papper säljs fortfarande, nån enstaka pipa. Det är helt jävla sjukt!

Vad i lagen kan dom stödja det på? Är det någon som har koll? Borde ju gå att överklaga om det inte finns laga stöd.
Citera
2015-03-01, 22:39
Medlem
HisseRantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virre87
Vad i lagen kan dom stödja det på? Är det någon som har koll? Borde ju gå att överklaga om det inte finns laga stöd.
Har tyvärr inte koll men det låter helt osannolikt att det ska finnas lagstöd för att polisen ska kunna konfiskera pipor etc. Det går bra att anmäla övegreppen till Justitiekanslern.
Citera
2015-03-02, 19:26
Medlem
DEA warns of stoned rabbits if Utah passes medical marijuana
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här