2015-02-23, 01:56
Medlem
Kan man ta 3x20mg per dag eller måste det vara 2x30mg om man vill käka 60mg per dag?
Citera
2015-02-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielSammy
Kan man ta 3x20mg per dag eller måste det vara 2x30mg om man vill käka 60mg per dag?

Aldrig hört talas om 30Mg kapslar.

Jag kör 3x20Mg nu. Följ din läkares anvisningar.
Citera
2015-02-23, 15:29
Medlem
yoyo, jag käkar 3x 10mg per dag(30mg), väger 100 kg. Är inte det en jävligt liten dos med tanke på min vikt? Läst att flertal av er som väger 75 käkar 60mg/dag typ.
Kan även tillägga att jag käkat roa i 7 dagar bara. Borde jag ta kontakt med Min hudläkare för att höja dosen? Har återkoll om c.a 2 mån.
Citera
2015-02-23, 18:49
Medlem
davvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinoob
yoyo, jag käkar 3x 10mg per dag(30mg), väger 100 kg. Är inte det en jävligt liten dos med tanke på min vikt? Läst att flertal av er som väger 75 käkar 60mg/dag typ.
Kan även tillägga att jag käkat roa i 7 dagar bara. Borde jag ta kontakt med Min hudläkare för att höja dosen? Har återkoll om c.a 2 mån.

Jag har öst på med 60 mg/dag från första dagen och jag väger 60 kg . Vissa brukar börja på lägre dos (runt 0,5mg/kg) i en månad för att sedan höja dosen. Men hör med din läkare om du kan höja dosen. Hur länge är det sagt att din kur ska hålla på förresten?
Citera
2015-02-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Aldrig hört talas om 30Mg kapslar.

Jag kör 3x20Mg nu. Följ din läkares anvisningar.

Okej!

Hur lång tid mellan varje kapsel?
Citera
2015-02-23, 22:47
Medlem
Citat:
Okej!

Jag började på 40g, efter en månad gick jag till 60g/ dag. Jag tog alla 3 kapslar vid frukost.
Citera
2015-02-25, 20:47
Medlem
Citat:
Okej!

2st på morgonen samtidigt. Sedan en på kvällen, runt 12timmar efter morgonkapslarna
Citera
2015-02-26, 14:54
Medlem
Jag är mycket väl medveten om att man helst skall undvika alkohol under kuren. Men, det är ett antal personer som har kört på 2-3 starköl och klarat sig hyfsat bra.

Jag höjde dosen för ca 3 veckor sedan, alltså var mina värden bra. Tror ni att jag kan dra till Danmark i helgen o supa svin? Eller kommer levern kollapsa?

Mvh
Citera
2015-02-27, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Jag är mycket väl medveten om att man helst skall undvika alkohol under kuren. Men, det är ett antal personer som har kört på 2-3 starköl och klarat sig hyfsat bra.

Jag höjde dosen för ca 3 veckor sedan, alltså var mina värden bra. Tror ni att jag kan dra till Danmark i helgen o supa svin? Eller kommer levern kollapsa?

Mvh

Jadu, du svarade i princip på din egna fråga.

Du höjde nyss dosen = ännu sämre odds om du ska supa.
Sup du på, förväntar du dig ett "ja det är såklart du kan en gång" från en person du inte ens vet vem det är, istället för att lyssna på din personliga läkare?

Oj glömde nästan, alla här inne har en doktorexamen och vet exakt vad du tål och inte tål.

Kommer skratta när du blir tvingad att sluta med roaccutan.

Kan du inte ens skippa att "supa" i några månader för att bli kvitt med ditt antagligen väldigt jobbiga problem, så förtjänar du inte heller att äta roaccutan, men jag antar att man faller för grupptrycket när man är 16/17 år.

Ursäkta, blir bara irriterad på sånt här! Ha en trevlig helg i Danmark.
Senast redigerad av Blaubar 2015-02-27 kl. 01:43. Anledning: Quotefel
Citera
2015-02-27, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaubar
Jadu, du svarade i princip på din egna fråga.

Du höjde nyss dosen = ännu sämre odds om du ska supa.
Sup du på, förväntar du dig ett "ja det är såklart du kan en gång" från en person du inte ens vet vem det är, istället för att lyssna på din personliga läkare?

Oj glömde nästan, alla här inne har en doktorexamen och vet exakt vad du tål och inte tål.

Kommer skratta när du blir tvingad att sluta med roaccutan.

Kan du inte ens skippa att "supa" i några månader för att bli kvitt med ditt antagligen väldigt jobbiga problem, så förtjänar du inte heller att äta roaccutan, men jag antar att man faller för grupptrycket när man är 16/17 år.

Ursäkta, blir bara irriterad på sånt här! Ha en trevlig helg i Danmark.

Är kanske en dålig idèe trots allt.

Du vet inte hur det är gällande testosorn nivåera? Vissa säger att det blir sämre, vissa säger att det inte ändrar någonting.
Citera
2015-02-27, 13:37
Bannlyst
Fyfan alltså vad deprimerad man är nu. Firar idag med roaccutan 2-månadersjubileum, men fejat blir bara sämre och sämre. När började det vända för er? Käkar 60mg/dag.
Citera
2015-02-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskStandard
Fyfan alltså vad deprimerad man är nu. Firar idag med roaccutan 2-månadersjubileum, men fejat blir bara sämre och sämre. När började det vända för er? Käkar 60mg/dag.

Höjde du dosen nydligen? Har själv kört 10~ veckor, och höjde dosen runt vecka 8. Blev lite värre för tillfället.

Mina finnar i pannan är för mestadels helt borta nu, dock en hel del rödhet etc.

Vänta 1-2månader så kommer det bli bra mycket bättre. 2 månader är trots alls inte mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in