2015-02-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FASSW
Det är ett brott att använda eller vara beväpnad på stan. Så nej
Lagen är inte där för ditt bästa. Den är där för att regimen ska sitta säkert.
Citera
2015-02-26, 09:48
Medlem
BaraBiffens avatar
Mitt vapen är väl att jag är rätt så bra på att springa. Skulle aldrig få för mig att gå med kniv, jag är en vanlig student så skulle jag mot förmodan bli rånad så skulle jag fredligt lämna över mobilen.

Är inte heller den som rör mig ute på krogen så mkt (studentpuben undantaget) så vet inte riktigt när jag skulle tänkas bli misshandlad heller. Sen om någon skulle bråka har jag alltid nyckelknippan.
Citera
2015-02-26, 09:51
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-grabben
Alla som säger kniv inte är effektivt kan sluta snacka skit,om ni någon gång faktist hadde sett en kniv attack så skulle ni veta det inte är fallet, med kniv behöver du ingen träning för att göra enorm skada på kort tid MEN att dom flesta wannabe gangsters som viftar med kniv inte VILL döda dig utan bara skrämmas är en annan sak. Men ända nackdelen med kniv som självförsvar är att du lätt kan döda medans med tex batong är det inte lika lätt. Men personligen så bär jag kniv i vissa lägen och har dragit kniv 2ggr i självförsvar och båda gångera så tyckte gärningsmannen/männen inte det inte längre var värt att bråka med mig

Självklart är kniv ett dödligt vapen. Men saken är den att viftar du med kniv eller till och med anfaller någon med kniv så kommer folk med vapen se det som sin plikt att så fort som möjligt döda dig. Du sätter dig själv alltså som måltavla nr 1. Vissa vettvillingar väntar just på såna som dig. De vill nämligen döda och låtsas att det var i självförsvar eller i ett försök att skydda andra från ditt dödliga våld.
Citera
2015-02-26, 10:04
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen