2015-02-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FASSW
Det är ett brott att använda eller vara beväpnad på stan. Så nej
Lagen är inte där för ditt bästa. Den är där för att regimen ska sitta säkert.
Citera
2015-02-26, 09:48
Medlem
BaraBiffens avatar
Mitt vapen är väl att jag är rätt så bra på att springa. Skulle aldrig få för mig att gå med kniv, jag är en vanlig student så skulle jag mot förmodan bli rånad så skulle jag fredligt lämna över mobilen.

Är inte heller den som rör mig ute på krogen så mkt (studentpuben undantaget) så vet inte riktigt när jag skulle tänkas bli misshandlad heller. Sen om någon skulle bråka har jag alltid nyckelknippan.
Citera
2015-02-26, 09:51
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-grabben
Alla som säger kniv inte är effektivt kan sluta snacka skit,om ni någon gång faktist hadde sett en kniv attack så skulle ni veta det inte är fallet, med kniv behöver du ingen träning för att göra enorm skada på kort tid MEN att dom flesta wannabe gangsters som viftar med kniv inte VILL döda dig utan bara skrämmas är en annan sak. Men ända nackdelen med kniv som självförsvar är att du lätt kan döda medans med tex batong är det inte lika lätt. Men personligen så bär jag kniv i vissa lägen och har dragit kniv 2ggr i självförsvar och båda gångera så tyckte gärningsmannen/männen inte det inte längre var värt att bråka med mig

Självklart är kniv ett dödligt vapen. Men saken är den att viftar du med kniv eller till och med anfaller någon med kniv så kommer folk med vapen se det som sin plikt att så fort som möjligt döda dig. Du sätter dig själv alltså som måltavla nr 1. Vissa vettvillingar väntar just på såna som dig. De vill nämligen döda och låtsas att det var i självförsvar eller i ett försök att skydda andra från ditt dödliga våld.
Citera
2015-02-26, 10:04
Medlem
skogslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
Kniv är sällan bra att hota med, särskilt inte med en mindre modell. Där gäller det att hålla kniven dold till dess läget är sådant att den ska användas.

Precis! Vapen tar man bara fram när man ämnar att använda det. Annars är risken överhängande att du själv får smaka på vapen.
Citera
2015-02-26, 10:04
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Mitt vapen är väl att jag är rätt så bra på att springa. Skulle aldrig få för mig att gå med kniv, jag är en vanlig student så skulle jag mot förmodan bli rånad så skulle jag fredligt lämna över mobilen.

Är inte heller den som rör mig ute på krogen så mkt (studentpuben undantaget) så vet inte riktigt när jag skulle tänkas bli misshandlad heller. Sen om någon skulle bråka har jag alltid nyckelknippan.
Jag är analog gubbe och rör mig i en småstad och använder min fickkniv ett par gånger i veckan. När jag går ut med grabbarna på ett par öl, så får inte kniven följa med.
Citera
2015-02-26, 10:11
Medlem
Megaforces avatar
När jag pluggade brukade jag ha ett hålslag i väskan.
Citera
2015-02-26, 10:20
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Visste ni att om du drar kniv mot någon så är det ungefär lika stor chans att ni själva blir knivskurna som att den som attackerar er blir det? Med andra ord en tveksam taktik.
Fast du har ju fold equity också aka det finns rätt stor chans att han/de springer iväg.
Citera
2015-02-26, 10:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Lagen är inte där för ditt bästa. Den är där för att regimen ska sitta säkert.
Och hur i helvete tror du staten hotas av att folk bär kniv? Nej din dåre, det är för att inte vanligt folk ska skära ihjäl varandra så ofta.

Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
När jag pluggade brukade jag ha ett hålslag i väskan.
Coolt, bara knipsa örsnibbarna på angriparen och sätta in honom i en pärm. Sen är han nog inte så kaxig längre.
Citera
2015-02-26, 10:37
Medlem
cunthunters avatar
Jag har knogjärn och ibland fjäderbatong.. Beroende på vad jag har för kläder men knogjärnet har jag alltid
Citera
2015-02-26, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och hur i helvete tror du staten hotas av att folk bär kniv? Nej din dåre, det är för att inte vanligt folk ska skära ihjäl varandra så ofta.
Pucko. Det handlar om att maktens våldsutövare (polis & militär) inte ska ha någon konkurrens när de utför statens befallningar.
Senast redigerad av Olepeter 2015-02-26 kl. 10:46.
Citera
2015-02-26, 10:44
Medlem
Yxherrens avatar
Jag brukade använda knogjärn, kniv eller teleskopbatong. Numera har jag ingenting, även om det känns mer lämpligt att beväpna sig för var år som går.

Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Haha, skön verklighetsuppfattning du har.

OnT Så är jag aldrig beväpnad, även om jag rör mig i innerstaden på tveksamma tider, ofta själv.
"Innerstaden". Hade du bott utanför tullarna så hade du nog svarat annorlunda. I förorten är det inte så jävla roligt att gå förbi vissa områden på kvällar, helger eller när det är mörk. Framförallt inte för svenska kvinnor.

Bor man i innerstan så har jag full förståelse för att man känner sig trygg och inte har något behov av vapen.
Senast redigerad av Yxherren 2015-02-26 kl. 10:46.
Citera
2015-02-26, 10:56
Medlem
Jag brukar ha taser som självförsvar, men ska införskaffa någon slags självförsvarsspray istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in