2015-02-24, 20:19
Medlem
gulaLejonets avatar
ska bli spännande att följa, missade mötet förra året men ska bli kul att se om city lärt sig läxan. toppklubbarna i PL borde kunna mäta sig med sina spanska motsvarigheter, men man måste nog spela mot barca några gånger innan man lär sig tricket

när pellegrini var i real madrid spelade man ut alla lagen men i matcherna mot barca var man helt utspelade och totalt chanslösa.
Citera
2015-02-24, 23:04
Medlem
asslikethats avatar
Manchester City är ett skämt i CL-spel, varje år samma visa. Klagar inte, värre plastlag får man leta efter.
Citera
2015-02-24, 23:10
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
ska bli spännande att följa, missade mötet förra året men ska bli kul att se om city lärt sig läxan. toppklubbarna i PL borde kunna mäta sig med sina spanska motsvarigheter, men man måste nog spela mot barca några gånger innan man lär sig tricket

när pellegrini var i real madrid spelade man ut alla lagen men i matcherna mot barca var man helt utspelade och totalt chanslösa.

City kan inte matcha Barcelona utan att köra en gnutta defensivt - och då är de Englands bästa "bollförande" lag. Inget lag i England kan det. Behöver inte ens gå in på djupet för att förklara - tekniken på i princip varenda Barcelona spelare är klasser bättre än Citys. Pellegrino var en aning naiv, enbart tur att Barcelona inte dödade matchen idag.
Citera
2015-02-25, 01:50
Medlem
JayGatsbys avatar
Undrar hur länge qatarierna orkar med sitt cityprojekt.
Citera
2015-02-25, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Undrar hur länge qatarierna orkar med sitt cityprojekt.

Citys ägare är från Abu Dhabi, inte Qatar. Jag har svårt att tro att man kommer sälja klubben i den närmsta framtiden. De får sin publicitet oavsett om man åker ut i 8-delen eller senare.
Citera
2015-02-25, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Manchester City är ett skämt i CL-spel, varje år samma visa. Klagar inte, värre plastlag får man leta efter.

De är inte på samma nivå som Barca och kommer nog inte bli det på länge. Men att de inte ens kan ta poäng på hemmaplan är riktigt svagt. Jag tror de kommer bli riktigt överkörda i returen.
Citera
2015-02-25, 11:45
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Citys ägare är från Abu Dhabi, inte Qatar. Jag har svårt att tro att man kommer sälja klubben i den närmsta framtiden. De får sin publicitet oavsett om man åker ut i 8-delen eller senare.
Det har du rätt i, det är PSG som är Qatar. Fel av mig.

Hmm, måhända.
Citera
2015-02-25, 12:00
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Allt annat än en enkel vinst för Barca skulle chockera mig. Förlorar Barca ikväll så är man verkligen i en kris. City håller inte ens Atletico Madrid nivå och dom har Barca utmanövrerat tämligen enkelt i år, visst, det går inte att argumentera sådär, men jag anser att det är en väsentlig klasskillnad mellan City och Barca.

Har 5000 kronor satta på Barcelona vinst -1. Jag tror Barca dödar mötet redan ikväll.

Jobbigt slut på matchen för din del.
Citera
2015-02-25, 17:07
Medlem
Försökte Suarez bita Demichelis igår?

https://www.youtube.com/watch?v=QImBkz3y1u4
Citera
2015-02-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Försökte Suarez bita Demichelis igår?

https://www.youtube.com/watch?v=QImBkz3y1u4

Nej.

https://vine.co/v/O2awOPEpJTj
Citera
2015-02-25, 22:07
Medlem
åker arsenal ut är det ett tecken på att klubben aldrig varit en titel kandidat. såna tecken har vi dock sett i 5-6 år men folk fatttar fortfarande inte imo
Citera
2015-02-25, 22:58
Medlem
zizacons avatar
Det går lika säkert som klockan, Arsenal går till CL-slutspel och så åker man ur med en gång. Samma sak varje år. Det är helt osannolikt egentligen att ett lag kan vara så konsekvent mediokert: alltid trea-fyra i ligan, alltid ut direkt i slutspelet i CL. Varken bättre, varken sämre.

Men det är som vi konstaterade redan i somras, det behövs en riktig striker. Varför ska man överhuvudtaget köpa Özil för 40 miljoner pund och Alexis för 30 om bollarna de matar fram ska förvaltas av klåparduon Giroud/Welbeck som inte ens kan träffa öppet mål?

Sedan kan man såklart diskutera varför man inte spelar Gabriel om man nu absolut måste ha mittbackarna uppe vid mittlinjen. Mertesacker är bra på mycket, men man kan ju fan inte förvänta sig att han ska vinna en löpduell ens mot ett fastskruvat kylskåp.

I slutändan var det en bisarr match. Monaco är i grunden skit och sätter sitt lika bisarra skitmål i första halvlek som är upphovet till alla problem, allt annat är bara konsekvensen på det med mer och mer desperation från Arsenals sida, Inklusive förstås de fullständigt hårresande missarna av geniparet Giroud/Welbeck.

Nej, det hela är ganska enkelt. Wenger bort, toppstriker in, Mertesacker spelas enbart med låg backlinje. Därefter slipper man fler sådana praktfiaskon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in