2014-12-16, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Tänkte fråga samma sak, var går gränser för när man "värdig" en biljett för CL-finalen?

Det finns nog många supportrar utomlands som är fanatiska för sitt lag och går på så många matcher som plånboken tillåter, medan vissa i London mest går med polarna eller med jobbet/liknande scenario.
Vem förtjänar biljetten mer då?
Den som sett flest matcher på plats. Den andra kan ju inte veta vad det innebär att vara Chelseasupporter, oavsett hur fanatisk man är hemma i Arboga. Det är känslan av att vara en del av ett sammanhang, en stolthet för sitt lokala lag. Att en Chelseasupporter i Upplands Väsby skall få en biljett på en londonsbos bekostnad till lagets största match någonsin känns ju bara fel. Men men, om man inte fattar den logiken tror jag inte vi kommer mycket längre här.
Citera
2014-12-16, 15:06
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Den som sett flest matcher på plats. Den andra kan ju inte veta vad det innebär att vara Chelseasupporter, oavsett hur fanatisk man är hemma i Arboga. Det är känslan av att vara en del av ett sammanhang, en stolthet för sitt lokala lag. Att en Chelseasupporter i Upplands Väsby skall få en biljett på en londonsbos bekostnad till lagets största match någonsin känns ju bara fel. Men men, om man inte fattar den logiken tror jag inte vi kommer mycket längre här.
Det handlar inte nödvändigtvis om logik här.
Jag tror de flesta förstår att en involverad supporter på plats som har laget som sin största glädjekälla bör gå först, men biljetter har inte riktigt en tendens att läsa känslor då de är döda objekt.

Jag tror att det finns många lokala supportrar som har en betydligt mindre glöd för laget än vissa från utlandet, och då kan man använda tidigare logik och argumentera för att det utländskt baserade supportern kanske borde gå före.

Säg att det finns X antal biljetter, och att X-Y biljetter blir kvar där Y är den mängd supportrar som både är "riktiga", lokala och har råd att gå på finalen. Vem bör få dessa kvarvarande biljetter om vi ser på detta ur ett moraliskt perspektiv?
Personligen skulle jag svara att de som glöder för laget mest oavsett plats, inte de som råkar få tillgång till biljetterna men mest går på matcherna eftersom polarna gör det, eller för att de förväntas gå, eller pga status eller andra sekundära anledningar.

Vad jag försöker säga är att Hazard inte bör gå på bekostnad av en London-bo som är en alltid närvarande och lojal del av CFC's supporterskap, men att det finns andra London-bor och frekventa matchbesökare som han har moralisk rätt att gå före (om han nu är ett Die-Hard fan).

Chelsea och många andra lag kämpar för att bli globala, då är det bara rätt att globala supportrar också får chansen att delta i CFC's och andra klubbars historie-skapande. Reciprocity och sånt.
Citera
2014-12-16, 15:20
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Vuxit upp på läktarna på Stamford Bridge?
Får jag fråga mig om du håller på något utländskt lag? Jag har gått på många Chelseamatcher men jag tror det blir omöjligt att få biljett till CL finalen trots mina loyalty points.
Senast redigerad av HAZARD17 2014-12-16 kl. 15:24.
Citera
2014-12-16, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Får jag fråga mig om du håller på något utländskt lag? Jag har gått på många Chelseamatcher men jag tror det blir omöjligt att få biljett till CL finalen trots mina loyalty points.
Nej jag håller givetvis inte på ett utländskt lag. De har ingenting med mig att göra.
Citera
2014-12-16, 16:28
Medlem
Otroligs avatar
Det är okej att i den här tråden diskutera vilka som bör få gå på en CL-final och dessa inlägg står kvar. För mer allmäna diskussioner om supporterskap till utländska lag hänvisas till följande tråd: (FB) Att hålla på ett utländskt lag.

/Mod
Citera
2014-12-16, 17:32
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Ja, för det är bara då man kan klassa sig som riktig supporter. Fyfan för alla som inte vuxit upp under tuffa förhållanden i ett regnigt London. Helst skall du haft en uppväxt utan en pappa som varit din manliga förebild, där John Terry istället varit din enda go-to man när det gäller förebilder, och generellt livstänk.

Pluspoäng som supersupporter får du om du spelat i Chelseas ungdomslag, men där du tyvärr blivit tvungen att lägga fotbollskarriären åt sidan för att du inte hade det mentala eftersom kärleken för klubbmärket istället fick dig att spenderade helgerna med att slåss för din klubb i någon trång och skitig London-gränd.
Hahaha, spot on!

Den här meningslösa metadiskussionen kan vi väl ta i någon annan tråd?

OnT: när vi nu ändå talar om Londonlaget tror jag PSG får det mycket tuffare i år. Chelsea har (helt logiskt) tagit nästa kliv, och om Mourinho får ihop det kan jag mycket väl se dem utmana om CL-titeln i år. Det blir nog jämnt och tufft, men PSG lär åka på bortamål eller uddamålet i år igen.
Citera
2014-12-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Helt klart.

Okej. Tack för övertygelsen.

Ja - helt klart skall man gå på matcher, vilket också borde vara rimligt att göra ifall man nu är så intresserad av sitt lag att man pratar om att besöka en champions league final.

läste detta och var bara tvungen att fråga, varför skulle det vara "rimligt"? din mening hade ju snarare varit mer logisk om man vänt på det helt och hållet. klart att det finns "fans" som hade kunnat tänka sig att åka och se på den största klubblagsmatchen för året trots att de inte bryr sig ett skit om när chelsea möter wigan i ligacupen?

att använda det faktum att man pratar om att besöka en CL final som en grad av intresse man har för klubben låter bara helt fel, det är väl snarare i denna typ av matcher som de allra flesta hobbysupportrar helt plötsligt fattar intresse och tycker fotboll är jätteintressant (ungefär som med landslags-mästerskap)

edit: såg mods meddelande på nästa (denna) sidan efter jag postat, men då hans post låg kvar gissar jag att den fortfarande ligger inom diskussionen, annars kan min post flyttas
Citera
2014-12-17, 01:11
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ska inte de biljetterna sparas till de riktiga supportrarna? Vore skam och skandal om en snubbe som följt Chelsea i vått och torrt genom åren skulle missa den största matchen för att en låtsassupporter i Sverige köpt upp biljetten.
Sprider du dina vanföreställningar i den här tråden också?

Skön lottning för Arsenal för övrigt. Jag vet att det innan årets säsong talades om att man var tvungna att avancera till åtminstone kvartsfinal för att behålla sin plats i den första seedningsgruppen. Jag vet dock inte om det fortfarande är aktuellt, möjligen var det så att det var Valencia som hotade att överta Arsenals plats i första seedningsgruppen och när de missade turneringen så försvann det problemet (detta kan jag ha hittat på också). Något som kan bringa klarhet?
Citera
2014-12-17, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Untouchable
Sprider du dina vanföreställningar i den här tråden också?

Skön lottning för Arsenal för övrigt. Jag vet att det innan årets säsong talades om att man var tvungna att avancera till åtminstone kvartsfinal för att behålla sin plats i den första seedningsgruppen. Jag vet dock inte om det fortfarande är aktuellt, möjligen var det så att det var Valencia som hotade att överta Arsenals plats i första seedningsgruppen och när de missade turneringen så försvann det problemet (detta kan jag ha hittat på också). Något som kan bringa klarhet?

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2015.html

tror det är denna som gäller, i så fall är det troligtvis bara porto som kan gå förbi arsenal, däremot är det väl ganska stor chans att arsenal går om schalke innan säsongen spelats klart och då skulle det krävas att även dortmund (som ligger ganska långt efter) går om arsenal. dock så har jag ett svagt minne av att ha läst något om att de skulle göra om topprankingen? kommer dock varken ihåg på vilket sätt, när det skulle träda i kraft eller om det endast var ett förslag som låg uppe, men tror det hade något att göra med att ligavinnare från ett antal ligor skulle få en fast plats i toppseeden. någon med bättre minne kan säkert klargöra hur det ligger till.

för övrigt är det lite humor över hur absurt jämn arsenals koefficientpoäng varit de senaste fem säsongerna, känns som man verkligen vet exakt hur långt de kommer gå varje år, lite som att komma (3-)4a i ligan
Senast redigerad av M.S 2014-12-17 kl. 04:37.
Citera
2015-02-05, 17:11
Medlem
Axezzs avatar
City offrar Jovetic för att få in Bony i deras CL trupp.
Citera
2015-02-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axezz
City offrar Jovetic för att få in Bony i deras CL trupp.

Äh, han kommer ju bara missa två matcher ändå.
Citera
2015-02-05, 22:14
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Äh, han kommer ju bara missa två matcher ändå.

Mindre än två veckor tills det smäller. Barcelona är i vansinnig form just nu. Neymar och Messi lekte sönder Atleticos starka backlinje med Godin, Miranda osv här om veckan. Kompany och Demi blir inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in