2015-02-24, 08:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Asså jag vetefan... Tyckte första avsnittet började rätt så bra. Nu är det troll i skogen och "di sma under jordi" och växter som växer inuti människor. Börjar spåra ur lite känns det som.

Edit: I scenen när man hittade den mördade taxichaffisen så såg det ut som en av poliserna som stod i bakgrunden spelades av Nour el-rafai? Någon annan som lade märke till detta? Eller var det bara någon som var lik henne?
Senast redigerad av Carl Serung 2015-02-24 kl. 08:49.
Citera
2015-02-24, 09:21
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Edit: I scenen när man hittade den mördade taxichaffisen så såg det ut som en av poliserna som stod i bakgrunden spelades av Nour el-rafai? Någon annan som lade märke till detta? Eller var det bara någon som var lik henne?

Japp. Det var Nour. Stod i eftertexterna. Kanske blir rollen större framöver eller så är det bara en halvstatistroll för att betala hyran typ
Citera
2015-02-24, 15:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
"Din far gjorde sig ovän med skogen" ICA Stig i sitt " esse".
Hur fan kan något så patetiskt ens ges produktionsstöd.
Citera
2015-02-24, 17:10
Medlem
Oavsett vad man tycker om serien så var drunkningsscenen bland de snyggaste man sett i just såna scener.
Citera
2015-02-24, 17:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
om man utgår från premissen att det är sci-fi i svenska urskogen blir det bra mycket enklare att se förbi så kallade "logiska luckor", enklare att köpa ett presumtivt folk som lever under jorden. alla klyschor i form av gamla alkade kärringar med kundvagnar som sitter inne på sanningen. jag älskar serien och delvis pga dess svagheter (dialogen, överspelet, konspirationerna!!).
Citera
2015-02-24, 17:29
Medlem
Moff .. es avatar
Jag kommer att se några avsnitt till för jag är nyfiken på vad som händer med Josefin. Annars är jag jävligt tveksam till såna här historier... jord rötter som får fäste i människor, uteliggaren med någon sörja i en burk och en tam skata osv. ...
Citera
2015-02-24, 17:36
Medlem
BirdieBirdies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Så olika man kan tycka, min åsikt är att TD är den bästa serien på många år kanske den bästa någonsin.
Jordskott då? Började bra men i andra avsnittet snurrade det på gör mycket med händelser överallt till synes utan röd tråd. Kan rekommendera en annan serie som nyss startat på svt istället. Fortitude, ett liknande upplägg som Jordskott men bättre tror jag.

Håller med dig. True Detective var riktigt stark. Där köpte jag allt. Fantastiska scener och bilder.
Jordskott däremot, den får man titta på med en stor dos överseende. (Även om scenen under vatten var ganska snygg...)

Fortitude känns mer lovande än Jordskott.
Citera
2015-02-24, 18:09
Bannlyst
Känns så billigt med alla dessa gråskalor i tv-serierna. de verkar tro att det blir mer konstnärligt och djupt, men allt som händer är att det blir fattigare och tråkigare. Roy Andersson behärskar sina gråskalor men han e å andra sidan en riktig konstnär tillskillnad från dessa lättviktare till filmregissörer som gör skit som Jordskott och Bron.
Citera
2015-02-24, 18:17
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Känns så billigt med alla dessa gråskalor i tv-serierna. de verkar tro att det blir mer konstnärligt och djupt, men allt som händer är att det blir fattigare och tråkigare. Roy Andersson behärskar sina gråskalor men han e å andra sidan en riktig konstnär tillskillnad från dessa lättviktare till filmregissörer som gör skit som Jordskott och Bron.
Finns väl ingen gråskala i denna serie? Tvärtom tycker jag "färggraderingen" är väldigt bra gjort för att vara en svensk serie. Det höjer stämningen ytterligare.
Citera
2015-02-24, 21:17
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tolkar metallsamlandet snarare för att visa sin sympati mot jordfolket, och/eller som skydd mot dessa.

Tyckte det var rätt tydligt att han gick igång på guldet när han fick det, såg ju kåt ut, så skydd är det nog knappast, dessutom brukar troll och dylikt bara ha problem med järn.
Citera
2015-02-24, 21:42
Bannlyst
I vilket avsnitt kommer Yohio in som än äldre Anton?
Citera
2015-02-24, 21:51
Medlem
Kvinnan med Ica vagnen ser vissa likheter med loglady från twin peaks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här