2015-02-24, 17:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
OK, det står i bibeln att varje bok i skiften är inspirerad av den Helige Ande ( Gud )
ja jag skrev just det i ovanstående text men du förstod tydligen inte det.
Citera
2015-02-24, 17:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
OK, det står i bibeln att varje bok i skiften är inspirerad av den Helige Ande ( Gud )
Du kanske inte förstått att budskapet är en del av den helige anden?
Citera
2015-02-24, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Du kanske inte förstått att budskapet är en del av den helige anden?

det är ingen del av - Gud är den Helige Ande,

Om du tror på koranen eller bibeln så tror du på en del av bibeln kontra koranen.

Men det är klart med dina Gud och jesus teorier så.
Citera
2015-02-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Så gud skrev bibeln då eftersom du tycks tro på den?

Gud skrev inte bibeln, utan Gud pratade med profeterna som skrev ner bibeln.
Då brukar man säga att bibeln är inspirerad av Gud, vilket också står i bibeln,
Citera
2015-02-24, 17:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
det är ingen del av - Gud är den Helige Ande,

Om du tror på koranen eller bibeln så tror du på en del av bibeln kontra koranen.

Men det är klart med dina Gud och jesus teorier så.
Ja vad är helig ande för dig då Mitthopp? Jag tror på Budskapet mest av allt
Kanske jag har fötts med förmånen att ha ganska så mycket av budskapet inom mig, ingen vet.
Ja mina teorier tillhör Gud och Jesus mer än att behaga dig och dina teologiska studier och förmodligen är det inte Gud jag skriver med här. Utan du är helt logiskt Mitthopp en användare som jag.
Kan du bevisa annat?
GUDS ande känner igen och förmedlar. Hur ser du på Guds helige Ande?
Citera
2015-02-24, 17:42
Medlem
[quote]
Citat:
Ja vad är helig ande för dig då Mitthopp? Jag tror på Budskapet mest av allt
Kanske jag har fötts med förmånen att ha ganska så mycket av budskapet inom mig, ingen vet.
Ja mina teorier tillhör Gud och Jesus mer än att behaga dig och dina teologiska studier och förmodligen är det inte Gud jag skriver med här. Utan du är helt logiskt Mitthopp en användare som jag.Kan du bevisa annat? GUDS ande känner igen och förmedlar. Hur ser du på Guds helige Ande?[/QUOTE]

den Helige Ande är enligt Bibeln Gud.

så om du tror på Gud och Jesus måste du tillägga Den helige Ande ( DHA )

I bibeln får du inte förneka DHA.
Citera
2015-02-24, 17:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erese
Se där.

Einstein sade många saker. Bland annat sade han så här något år innan sin död:

"The word God is for me nothing more than the expression and product of human weakness, the Bible a collection of honorable, but still purely primitive, legends which are nevertheless pretty childish. No interpretation, no matter how subtle, can change this for me"

Det är inte 3 %. Det är 10 %. Och det finna inga belägg för det.

http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html

Kollat igen lite snabbt om din länk som där säger att vi använder 100% och att det är en myt resten av det sagda.
Tror du alltså till 100% på denna person som skrivit detta?
En person belägg och du väljer att okritiskt ta till dig källan? Redovisa lite mer och vänd din kritik till de vetenskapliga evidenser på huruvida vi homosapiens utnyttjar vår hjärnkapacitet.
Man skall ta del av så mycket som det bara går och använda sin egen hjärnkapacitet då också i granskning av materialet/materialen.
Känns mycket Ot men svar på din kommentar.
Har dock lite med trådens ämne att göra eftersom människor existerar och eventuellt är skapade av Guds existens/eller inte.
Citera
2015-02-24, 18:31
Medlem
goran744s avatar
[quote=mitthopp|52414465]
Citat:

den Helige Ande är enligt Bibeln Gud.

så om du tror på Gud och Jesus måste du tillägga Den helige Ande ( DHA )

I bibeln får du inte förneka DHA.
Nu frågade jag dig var du anser den helige anden vara?
Har du ingen egen tanke om sakens natur?
Den helige anden kom över Maria enligt Bibeln och gjorde henne med barn ( Jesus)
Gud kom och lade sig i Marias mage och kallade sig Jesus enligt Bibeln nu då. Och enligt dig också då.
Inte enligt mina detektivarbeten.
Kvittar vad som är sant eller inte i detta fall eftersom det inte är det viktigaste att vara expert på Gud. Finns ingen mer än Gud som är expert på Gud.
Vad är den helige Anden för dig?
Jag måste ingenting av människa sagt. OCH tillägger ej Den helige andens namn Amen. Vill Gud avrätta mig för detta sååå ja då får han det.
Jag har ingen som helst rädsla i min tro.
Gud är inte en galen despot i min tro. Utan hela universums existens.Där jag är en del av existensen.
Senast redigerad av goran744 2015-02-24 kl. 18:34.
Citera
2015-02-24, 19:27
Medlem
Ereses avatar
Citat:
Tror du alltså till 100% på denna person som skrivit detta?

Ja det gör jag eftersom jag anser att det låter rimligt.

Citat:
En person belägg och du väljer att okritiskt ta till dig källan?

Jag är inte okritisk. Jag tar det till mig eftersom jag anser att det låter rimligt. Du väljer att okritiskt ta till dig en bok som ingen vet när den skrevs eller vart den har sitt ursprung och har gått igenom så många redigerar att originalet lika gärna skulle kunna vara en erotisk porrhistoria?

Citat:
Redovisa lite mer och vänd din kritik till de vetenskapliga evidenser på huruvida vi homosapiens utnyttjar vår hjärnkapacitet

Redovisa något själv istället för att lulla ut i allt möjligt substanslöst. Jag gav dig ett vetenskapligt evidens som du helt enkelt förkastade som icke trovärdigt utan minsta förklaring. Är du medveten om att homo sapiens är namnet på en art som har kopplingar till primaterna, alltså en koppling som din tro säger inte existerar?
Senast redigerad av Erese 2015-02-24 kl. 19:29.
Citera
2015-02-24, 19:28
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja det gör jag eftersom jag anser att det låter logiskt.

Jag är inte okritisk. Jag tar det till mig eftersom jag anser att det låter rimligt. Du väljer att okritiskt ta till dig en bok som ingen vet när den skrevs eller vart den har sitt ursprung och har gått igenom så många redigerar att originalet lika gärna skulle kunna vara en erotisk porrhistoria?

Redovisa något själv istället. Jag gav dig ett vetenskapligt evidens som du helt enkelt förkastade som icke trovärdigt utan minsta förklaring. Är du medveten om att homo sapiens är namnet på en art som har kopplingar till primaterna, alltså en koppling som din tro säger inte existerar?
menar du att jag skall söka upp andras vetenskapliga evidens och ge dig?
Citera
2015-02-24, 19:31
Medlem
Ereses avatar
Citat:
menar du att jag skall söka upp andras vetenskapliga evidens och ge dig?

Ja. På att något av det du påstått tidigare kan stämma.
Citera
2015-02-24, 19:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja det gör jag eftersom jag anser att det låter logiskt.

Redovisa något själv istället för att lulla ut i allt möjligt substanslöst. Jag gav dig ett vetenskapligt evidens som du helt enkelt förkastade som icke trovärdigt utan minsta förklaring. Är du medveten om att homo sapiens är namnet på en art som har kopplingar till primaterna, alltså en koppling som din tro säger inte existerar?
Vi diskuterar Gud som ej har några evidenser eller bevis. Man kan endast spekulera om allt.
Till och med hjärnans kapacitet är olika evidensierat av olika undersökningar. Finns inte heller där en absolut sanning.
Jag sa därför att man TROR att människan använder ca 3% av sin hjärnkapacitet och du visade ett annat evidens med ca 10% men där TRODDE han att det var 100%
Förstår du då vad jag pratar om?
Ingen vet ta mig sjutton något, man TROR endast saker och ting.
Senast redigerad av goran744 2015-02-24 kl. 19:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in