Citat:
Är det nån skillnad på gratis nedladdade och standard edition?
Standard kostar 129kr i origin trotts att man kan ladda ner och börja köra free to play direkt.
Om man har free to play (började testa idag). Är det då bara att lägga till speltid så utökas ens acc till sub?
Standard kostar 129kr i origin trotts att man kan ladda ner och börja köra free to play direkt.
Om man har free to play (började testa idag). Är det då bara att lägga till speltid så utökas ens acc till sub?
Som sagts tidigare så finns det skillnader. Börjar du spela f2p så är det ganska mycket som är låst för dig. Swtor är väl ganska känd för att ha den minst generösa f2p-modellen så tt även om det är mycket som erbjuds så är det ännu mer som du är utestängd ifrån.
Ett alternativ är då att köpa spelet, såsom du själv uppmärksammat. Det du får då är iofs samma spel men du får även sub-status i 30 dagar, vilket öppnar upp hela spelet för dig, utan begränsningar. Dessutom är det så att när de 30 dagarna är över så åker du inte ner till f2p utan till sk preferred status, vilket är ett mellanläge mellan sub och f2p, som har mer öppet är vad f2p har. För mig är det iallafall en skillnad som är värd investeringen bara det.
Dessutom får du, om jag inte har helt fel, expansionen "Rise of the hutt Cartel", vilket öppnar upp planeten Makeb. Jag vet inte hur det funkar för f2p-spelare med den.
Om du nu väljer att köpa spelet, så finns det även attraktivare erbjudanden än det som Origin erbjuder. Jag skulle föreslå detta https://www.g2a.com/star-wars-the-old-republic-game-30-days-global.html där du kan få det för runt 5 euro. Sidan ska vara hyggligt säker, jag har själv handlat där ett flertal gånger och man får spelet (koden) efter ett par minuter. Den är dessutom helt legitim.