2014-10-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Är det nån skillnad på gratis nedladdade och standard edition?

Standard kostar 129kr i origin trotts att man kan ladda ner och börja köra free to play direkt.

Om man har free to play (började testa idag). Är det då bara att lägga till speltid så utökas ens acc till sub?

Som sagts tidigare så finns det skillnader. Börjar du spela f2p så är det ganska mycket som är låst för dig. Swtor är väl ganska känd för att ha den minst generösa f2p-modellen så tt även om det är mycket som erbjuds så är det ännu mer som du är utestängd ifrån.
Ett alternativ är då att köpa spelet, såsom du själv uppmärksammat. Det du får då är iofs samma spel men du får även sub-status i 30 dagar, vilket öppnar upp hela spelet för dig, utan begränsningar. Dessutom är det så att när de 30 dagarna är över så åker du inte ner till f2p utan till sk preferred status, vilket är ett mellanläge mellan sub och f2p, som har mer öppet är vad f2p har. För mig är det iallafall en skillnad som är värd investeringen bara det.
Dessutom får du, om jag inte har helt fel, expansionen "Rise of the hutt Cartel", vilket öppnar upp planeten Makeb. Jag vet inte hur det funkar för f2p-spelare med den.

Om du nu väljer att köpa spelet, så finns det även attraktivare erbjudanden än det som Origin erbjuder. Jag skulle föreslå detta https://www.g2a.com/star-wars-the-old-republic-game-30-days-global.html där du kan få det för runt 5 euro. Sidan ska vara hyggligt säker, jag har själv handlat där ett flertal gånger och man får spelet (koden) efter ett par minuter. Den är dessutom helt legitim.
Citera
2014-10-28, 13:59
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vischy
Här finns alla skillnader listade mellan subscriber - preferred status - free player.
http://www.swtor.com/free/features

Citat:
Ursprungligen postat av Moki
Som sagts tidigare så finns det skillnader. Börjar du spela f2p så är det ganska mycket som är låst för dig. Swtor är väl ganska känd för att ha den minst generösa f2p-modellen så tt även om det är mycket som erbjuds så är det ännu mer som du är utestängd ifrån.
Ett alternativ är då att köpa spelet, såsom du själv uppmärksammat. Det du får då är iofs samma spel men du får även sub-status i 30 dagar, vilket öppnar upp hela spelet för dig, utan begränsningar. Dessutom är det så att när de 30 dagarna är över så åker du inte ner till f2p utan till sk preferred status, vilket är ett mellanläge mellan sub och f2p, som har mer öppet är vad f2p har. För mig är det iallafall en skillnad som är värd investeringen bara det.
Dessutom får du, om jag inte har helt fel, expansionen "Rise of the hutt Cartel", vilket öppnar upp planeten Makeb. Jag vet inte hur det funkar för f2p-spelare med den.

Om du nu väljer att köpa spelet, så finns det även attraktivare erbjudanden än det som Origin erbjuder. Jag skulle föreslå detta https://www.g2a.com/star-wars-the-old-republic-game-30-days-global.html där du kan få det för runt 5 euro. Sidan ska vara hyggligt säker, jag har själv handlat där ett flertal gånger och man får spelet (koden) efter ett par minuter. Den är dessutom helt legitim.

Tack!

Det var mest att det fanns en standard edition att köpa trotts att det var gratis. Som jag förstår det så är det en restprodukt i origin. För vem skulle köpa något som är gratis?

Jag köpte speltid nu. Köpte via origin 60daga 159kr. Billigare än swtor sidan iaf.

Måste även säga att det känns väldigt mycket som wow med lite fallout inblandat men i helt nya miljöer.

Men det är roligt att till skillnad från wow få tillbaks den där känslan när man var liten och kom in i en helt ny värld att utforska.

Lvl 10 iaf. Här går det undan
Citera
2014-10-28, 18:43
Medlem
Bbobis avatar
Börjar störa mig på alla långa dialoger när man tar många qs på raken.

Visst går det inte att hoppa över dom där man ska välja svar? Väldigt irriterande isf.
Citera
2014-11-06, 21:46
Medlem
Rowyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Börjar störa mig på alla långa dialoger när man tar många qs på raken.

Visst går det inte att hoppa över dom där man ska välja svar? Väldigt irriterande isf.

Jag hamrar sönder mellanslag tills valet kommer upp, väljer något snabbt och fortsätter.
Citera
2014-11-11, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rowyn
Jag hamrar sönder mellanslag tills valet kommer upp, väljer något snabbt och fortsätter.
Tryck på 1 samt mellanslag, effektivt som sjutton
Citera
2014-11-12, 17:46
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake

Ruthless på ToFN går fortfarande starkt framåt och vi har la ett hundratal aktiva medlemmar och mellan 15-20 online under eftermiddagen samt 20-30 på kvällarna =)

är ni jedis eller sith?
Citera
2014-11-13, 07:01
Medlem
Babben87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
är ni jedis eller sith?
ruthless spelar Imperial
Citera
2014-11-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
är ni jedis eller sith?
Vi har stora guilds på både Republic "Righteous" samt Imperial "Ruthless", båda anordnar regelbundna event, raider och annat trevligt =)
Citera
2014-12-09, 12:15
Medlem
Någon som vet var man kan köpa billig speltid?
Det billigaste jag har lyckats hitta är på en rysk hemsida, där jag köpte 60 dagars speltid för 799 rubel (ungefär 110kr) fast priset kanske går upp då rubeln blir svagare.
Citera
2015-02-24, 03:17
Medlem
Babben87s avatar
Ospelbart även med ny dator.
Citera
2015-02-24, 09:54
Medlem
cazt0rs avatar
Var lite sugen på att hoppa på det här igen efter några års frånvaro. Spelade vid releasen men lade ner efter ett tag då det var något vidrigt input delay som inte gick att bli av med och som i slutändan gjorde PvP:n ospelbar. Tydligen fixades det senare men rapporteringarna ovan låter ju inte direkt lovande.
Citera
2015-02-24, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazt0r
Var lite sugen på att hoppa på det här igen efter några års frånvaro. Spelade vid releasen men lade ner efter ett tag då det var något vidrigt input delay som inte gick att bli av med och som i slutändan gjorde PvP:n ospelbar. Tydligen fixades det senare men rapporteringarna ovan låter ju inte direkt lovande.

Ja den fixades rätt snabbt, antar att du menade det med att det tog typ 1-2 sekunder innan gubben la skillsen efter man tryckt dom? xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in