2015-01-30, 23:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det går mode även i vad man klagar på.
Man får det man betalar för på Jensens, det är ett franchisekoncept som är ett alternativ till burgarsällen. Vapiano är ett annat sådant ställe.

Jag tror att folk här har trott att de gått på en bra köttrestaurang när de valde Jensens. När de sedan märker att så inte är fallet blir man besviken och kräker av sig här.
Om man tror att man ska få något fantastiskt på tallriken för 120-220kr är man idiot på riktigt, betalar man de priserna har man liksom inte rätt att begära mer än det Jensens serverar.

Jag skulle tro att de betalar pissigt och har hög omsättning på personalen och att de anställer folk med noll eller mycket ringa erfarenhet av köksarbete.

Personligen har jag ätit på Malmöavdelningen 2-3 tillfällen kvällstid och Göteborg vid lunchtid en gång.
Jag har inte mycket att klaga på faktiskt. Trevlig servis som var lyhörd för specialbeställning och för priset duglig mat. Göteborg lunchtid var ingen höjdare men som sagt, för det priset ska jag inte klaga. Servitrisen där gjorde fel men kompenserade och jag har full förståelse då hon hade omänskligt många bord och det var fullspikat.

Vill jag ha en fin köttupplevelse vet jag att jag måste lägga på flera hundralappar på min portion, vilket givetvis medför att jag kan ställa andra krav.
Att behöva vänta 1 timme på att få in maten är ju inte OK ens om det är billigt och dom flesta klagomålen både här på Flashback och på andra ställen verkar ju gälla just väntetiderna och det klagomålet brukar ju gälla Jensens på många ställen så det verkar ju inte vara någon enstaka franchisetagare som dabbat sig utan detta verkar gå igen på många Jensens. Jag förväntar mig ingen större gastronomisk upplevelse för 120 kronor men 45-60 minuter innan man får maten är ju inte OK någonstans.
Citera
2015-01-31, 02:29
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Att behöva vänta 1 timme på att få in maten är ju inte OK ens om det är billigt och dom flesta klagomålen både här på Flashback och på andra ställen verkar ju gälla just väntetiderna och det klagomålet brukar ju gälla Jensens på många ställen så det verkar ju inte vara någon enstaka franchisetagare som dabbat sig utan detta verkar gå igen på många Jensens. Jag förväntar mig ingen större gastronomisk upplevelse för 120 kronor men 45-60 minuter innan man får maten är ju inte OK någonstans.

Nej, det är det inte. Vad jag glömde infoga var att de gånger jag varit på stället har käket anlänt inom 15 minuter..Aldrig har jag väntat 45-60 minuter..Då lämnar jag inrättningen.
Citera
2015-01-31, 19:05
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det går mode även i vad man klagar på.
Man får det man betalar för på Jensens, det är ett franchisekoncept som är ett alternativ till burgarsällen. Vapiano är ett annat sådant ställe.

Jag tror att folk här har trott att de gått på en bra köttrestaurang när de valde Jensens. När de sedan märker att så inte är fallet blir man besviken och kräker av sig här.
Om man tror att man ska få något fantastiskt på tallriken för 120-220kr är man idiot på riktigt, betalar man de priserna har man liksom inte rätt att begära mer än det Jensens serverar.

Jag skulle tro att de betalar pissigt och har hög omsättning på personalen och att de anställer folk med noll eller mycket ringa erfarenhet av köksarbete.

Personligen har jag ätit på Malmöavdelningen 2-3 tillfällen kvällstid och Göteborg vid lunchtid en gång.
Jag har inte mycket att klaga på faktiskt. Trevlig servis som var lyhörd för specialbeställning och för priset duglig mat. Göteborg lunchtid var ingen höjdare men som sagt, för det priset ska jag inte klaga. Servitrisen där gjorde fel men kompenserade och jag har full förståelse då hon hade omänskligt många bord och det var fullspikat.

Vill jag ha en fin köttupplevelse vet jag att jag måste lägga på flera hundralappar på min portion, vilket givetvis medför att jag kan ställa andra krav.

Jo, men vissa grundläggande krav måste man kunna ställa, oavsett om lunchen eller middagen kostar 50 kr eller 500 kr.

Grundläggande krav såsom;
- varm mat
- att det inte tar en timme att få maten
- att inte bli bortglömd vid varje besök,

Sen att maten inte håller samma kvalitét eller gastronimiska höjder som typ AG och andra riktiga köttrestauranger förstår jag med tanke på priset. Men som sagt; de tre grundkraven jag skrev ovan bör man få ställa, oavsett restaurang och pris
Citera
2015-01-31, 22:49
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Jo, men vissa grundläggande krav måste man kunna ställa, oavsett om lunchen eller middagen kostar 50 kr eller 500 kr.

Grundläggande krav såsom;
- varm mat
- att det inte tar en timme att få maten
- att inte bli bortglömd vid varje besök,

Sen att maten inte håller samma kvalitét eller gastronimiska höjder som typ AG och andra riktiga köttrestauranger förstår jag med tanke på priset. Men som sagt; de tre grundkraven jag skrev ovan bör man få ställa, oavsett restaurang och pris

Jo, men läs vad jag skrivit innan så ser du att jag inte heller tycker det är ok..
Jag har dock aldrig blivit utsatt för det när jag varit på jensens..
Citera
2015-02-01, 16:22
Medlem
Baan Thai. Thairestaurang i Luleå - åt lunchbuffé (ja, jag vet, vad förväntar man sig) men det var otroligt dåligt. De hade lyckats få ner diskmedel i vattnet, de hade den blaskigaste "läsken" någonsin och själva maten vad riktigt dåligt tillagad.

80 kronor kostade det men det är mitt eget fel för att jag gick till en asiatisk lunchbuffé.
Citera
2015-02-22, 12:19
Bannlyst
skaldjursrestaurang i norrbotten, minns inte va den hette.

ja å en polare tog en fet spliff och drog till restauragen ovan. ja beställa räkor och hummer och min poler körde något toast skagen med musslor på. personeale var sjukt otrevlig till att börja med. raggade på min polare hela tiden och tänkte väl att det var ok. men jag är som jag är så jag reste mig och stirrade in i hans ögon och sa att vi skulle ha en ny kypare. vi fick det. men iaf. maten var riktigt jäääävla vidrig. mina räkor luktade kuk och fitta(vet att det har säregen doft men detta luktade SKIT) min poleres toast var blöt och luktade som cement(?) jag menar, wtf?!

vi klagade direkt ofc men fick ingen respons. jag tog mig till köket där kocken satt. väggarna och bänkarna var insmetade i fett och det dröp om hans ansikte FYFAN. jag tog tag i honom och förklarade att jag skulle ha alla pengarna tillbaka och lite därtill. slutade med att ja fick en röding och några bira som plåster på såren.
Citera
2015-02-22, 12:29
Medlem
lepops avatar
Sturehof. Sämre service och otrevligare personal har jag aldrig skådat. Kommer aldrig mer att gå dit. Orkar inte skriva ner om hela den kvällen. Men lite kort så blev nervärderade av personalen för att vi beställde "för billig" mat... som förrätt beställde vi räkor för ca 180 kr per person och vin till det, notan för enbart förrätt plus vin landade på närmare 700 kr. mer mat fick vi inte beställa in för att köket hade stängt och personalen sa att då maten var för billig ville de inte ge oss bättre service.
Citera
2015-02-22, 12:35
Medlem
svensvenglenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreEEeev
Jensens Bøfhus är ingen höjdare. Dessutom läser jag påfallande ofta på sociala medier hur folk klagar på både mat och service... hur går de runt?

får instämma där alltså.... jensens är nog det sämsta stället jag kan komma på såhär på rak arm
Citera
2015-02-23, 20:26
Medlem
Brioche Alvik säljer gamla bakverk, en bekant fick en helt möglig kaka som troligtvis hade stått framme en vecka. Extremt otrevliga och oprofessionella anställda/ägare. Gå inte dit
Citera
2015-02-24, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Sturehof. Sämre service och otrevligare personal har jag aldrig skådat. Kommer aldrig mer att gå dit. Orkar inte skriva ner om hela den kvällen. Men lite kort så blev nervärderade av personalen för att vi beställde "för billig" mat... som förrätt beställde vi räkor för ca 180 kr per person och vin till det, notan för enbart förrätt plus vin landade på närmare 700 kr. mer mat fick vi inte beställa in för att köket hade stängt och personalen sa att då maten var för billig ville de inte ge oss bättre service.

skitsnack! Att de skulle uttryckligen ha sagt att de inte vill ge er bättre service för att ni beställt för billig mat är inte sant. Ni måste ha betett er drygt mot personalen därav inte fick full service.
Sturehof har bland stockholms bästa och trevligaste personal bortsett från nån enstaka ung tjej från förorten som kan dryga sig, men de brukar inte bli långvariga.

Jag har fått bord med bästa service för att ha beställt ett glas champagne och ett fåtal ostron,,,, det är just det som är på det stället de är trevliga ändå!
Citera
2015-02-24, 09:57
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myran26
skitsnack! Att de skulle uttryckligen ha sagt att de inte vill ge er bättre service för att ni beställt för billig mat är inte sant. Ni måste ha betett er drygt mot personalen därav inte fick full service.
Sturehof har bland stockholms bästa och trevligaste personal bortsett från nån enstaka ung tjej från förorten som kan dryga sig, men de brukar inte bli långvariga.

Jag har fått bord med bästa service för att ha beställt ett glas champagne och ett fåtal ostron,,,, det är just det som är på det stället de är trevliga ändå!

Du var där så du kan konfirmera att det är skitsnack? Annars tycker jag att du, som anställd på den skitfirman, kan knipa käften och hålla dig till vad tråden faktiskt är. Sturehof är ren och skär skit.

Angående det sämsta stället jag ätit på så beror ju det givetvis på vad man är ute efter. Snackar vi snabbmat så vilar det på en hela annan grad än någon dyrare restaurang. Texas Longhorn har varit riktigt unket när jag varit där och är nog faktiskt det sämsta stället, om inte Jensen går före.
Citera
2015-02-24, 13:05
Medlem
Venators avatar
Lätt att svara på. En vägkrog i Skottland... Det började med servitrisen som dukade; en fet tjej med flottigt hår, smutsigt förkläde och nedbitna fransiga naglar som la ut besticken på bordet genom att hålla i knivbladet. Mesta tiden ägnade hon dock åt att snacka med ett gäng grabbar med fängelsetatueringar som satt i ett hörn med varsin flaska öl. Sedan såg vi den svartbrända hamburgare som snubben vid grannbordet fick in, med bara en jätteklick dressing och litet salladsblad som tillbehör och bröd som var så torrt så det bröts när han försökte skära det. Då gick vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in