2009-10-02, 18:48
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
jag blir faktiskt bara mer och mer skeptisk till ditt påstående.
Höns är inte gratis. Höns är en bristvara som kan vara vansklig att få tag i. Industrierna och storköken betalar för höns, så varför skulle en liten thairestaurang få det gratis.

Näää något är skumt här min bäste Azrael

Nej, hönserierna får betala för att bli av med hönsen. Sedan är det möjligt att någon i mellanleden gör sig en hacka innan det når restaurangen. Det är ju inte bara "några höns" som du skall göra dig av med utan kanske 40-60-80000st på en gång. Nu är det ju bara en liten del som går till kineskrogar, den absoluta majoriteten går till djurfoderindustrin.
Citera
2009-10-02, 19:36
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Nej, hönserierna får betala för att bli av med hönsen. Sedan är det möjligt att någon i mellanleden gör sig en hacka innan det når restaurangen. Det är ju inte bara "några höns" som du skall göra dig av med utan kanske 40-60-80000st på en gång. Nu är det ju bara en liten del som går till kineskrogar, den absoluta majoriteten går till djurfoderindustrin.

Kanske du har rätt, men faktum kvarstår.
Man får ju vara blind i munnen om man inte känner skillnaden.
Höns och kyckling är ju som natt och dag....
Citera
2009-10-02, 20:54
Medlem
Arons avatar
Citat:
Just den Cyranon har jag inte ätit på men den som ligger i linné är en ypperlig restaurang. Vedeldad ugn och kanske de bästa pizzorna i Sverige. Bättre än Vespa i Malmö.

Men du kanske är van vid sunkig turk-pizza? Vad var det du beställde som var så konstigt?

nej nej nej ingen turkpizza för min del är väldigt kräsen när det gäller pizzor
kommer inte ihåg vad det var för pizza för dom har andra namn på pizzorna där än dom man är van vid

till att börja med svindyrt 85 kr kostade den samt att det var extremt sparsamt med råvaror och pissig smak
Citera
2009-10-03, 03:09
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
kommer inte ihåg vad det var för pizza för dom har andra namn på pizzorna där än dom man är van vid

till att börja med svindyrt 85 kr kostade den samt att det var extremt sparsamt med råvaror och pissig smak

Låter helkontigt. Cyrano är ju kända för pizzor i internatinelll mästarklass. Hur många pizzerior förutom Cyrano i Göteborg har vedeldad ugn? 85kr får väl ändå anses som ganska billigt för en gourmetpizza. På Vespa i Malmö tar de väl runt 100kr.

Jag vill verkligen inte dissa dig men du måste förstå att det påminner mycket om mjölkbonden från Karlstad som glider in på Ritz i Paris och klagar över att oxfilén inte är genomstekt.

Jag skall vara rättvis och så snart som möjligt uppsöka Cyrano i Olskroken för att ge ett kompetent utlåtande!
Citera
2009-10-03, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron

Känns som du diskar din egen trovärdighet ordentligt när du anser at 85kr är dyrt för en bra pizza.
Citera
2009-10-03, 03:45
Medlem
Citat:
Låter helkontigt. Cyrano är ju kända för pizzor i internatinelll mästarklass. Hur många pizzerior förutom Cyrano i Göteborg har vedeldad ugn? 85kr får väl ändå anses som ganska billigt för en gourmetpizza. På Vespa i Malmö tar de väl runt 100kr.

Jag vill verkligen inte dissa dig men du måste förstå att det påminner mycket om mjölkbonden från Karlstad som glider in på Ritz i Paris och klagar över att oxfilén inte är genomstekt.

Jag skall vara rättvis och så snart som möjligt uppsöka Cyrano i Olskroken för att ge ett kompetent utlåtande!

DONT!
Citera
2009-10-03, 05:45
Medlem
Arons avatar
Citat:

nja, salvatore i hjällbo hade det innan dom stängde ner och det var där jag åt mina pizzor, dom som har tagit över sen dess eldar ochså sina pizzor på vedeldad ugn så jag har kan man säga ätit en och annan pizza i mina dagar gräddad på vedeldad ugn
asså 85 spänn det var bland dom billigaste pizzorna ska jag tilläga om jag inte minns fel, ska scanna in en flyer som dom har delat ut till en massa hushåll förra veckan
Citera
2009-10-03, 10:28
Medlem
chajusongs avatar
Pirkrogen i Mar del Plata, Argentina. Kackerlacka på bordet och oätlig mat, men vinet var got...
Citera
2009-10-04, 17:23
Medlem
paymeinchorizos avatar
Beställde en wok på Café 60 (korsningen Sveavägen-Kammakargatan i Stockholm) och när jag lutade mig över tallriken kastades jag bakåt av lukten. Doften var sur, tvär och skrämmande lik magsaft. Som en nylagd spya. Trots detta smakade jag, vilket inte var lika farligt. Men lukten var förjävlig. Detta var första, och hittills enda gången, jag klagat på maten på restaurang. Servitrisen gick ut med tallriken i köket (antagligen för att själv smaka) kom tillbaka och sa att det inte var något fel på den. Till slut fick jag en macka som gick ner, men som inte heller var så rolig.
Vid ett senare tillfälle var jag och en kompis där igen för en snabb kopp kaffe. Något vi tänkte att inget café kan misslyckas med. Vi beställde - en kopp kaffe med pyttelite mjölk och en kopp svart kaffe. 15 minuter senare (!) kom servitören ut. På brickan hade han en kopp kaffe med väldigt mycket mjölk och en kaffe latte.
Citera
2009-10-28, 13:39
Medlem
Mullrets avatar
Restaurangen på Din Bil i Helsingborg, VARNING !!!

Dagens;

Halvkokt korv med sladdrig potatis...

Nog det sämsta jag käkat på 10 år. Jag har bett mina kompisar slå ner mig om jag förirrar mig dit igen. Kommer aldrig göra om misstaget käka där. Frasses på Mantorp är snäppet bättre, trots det leder sunk-ligan sedan länge.

Fy för djävulen, på ren Skånska...
Citera
2009-10-28, 13:51
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopaten83
Värdshuset Galgbacken, ja bara namnet säger ju allt, utan för Gränna! Ett riktigt sunk hak, med tråkigt å ilsken personal. Samt världens äckligaste räkmackor, tekakor som va från före WW2 och 6st räkor samt 8 tuber med majonäs! Mumms!!! Till och med McDonalds hade varit bättre

Varit där, rekommenderar att INTE äta där. Snuskiga toaletter oxå.
Citera
2009-10-28, 14:24
Medlem
fergusons avatar
En Kina resturang i Västervik, kommer inte ihåg vad den hette men jag beställde Wokade grönsaker och det smakade inget annat än stekflott....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in