2015-02-23, 22:51
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
muhammed är ingen profet, han är en politiker som ville ena mekka och medina under samma fana.
Enligt kristendomen var Muhammed ingen profet, men han var det enligt islam. Så det är lite individuellt vilket man vill tro på.
Citera
2015-02-23, 22:51
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jo,men dom bitarna stör mig inte. Varför cherrypickar du och tycker Hitler gjorde elaka saker?
Vad har Hitler med den här tråden att göra?
Citera
2015-02-23, 22:52
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Då du slutar leta bevis som din hjärna skall logiskt förklara då har du börjat närma dig Gud lite mer.
Gör som barnen. Lev och sluta kräva bevis på Gud.
Det är det enda sättet att få allt att tystna runt sig så att man hör det man inte hört förut.

Bästa
Citera
2015-02-23, 22:52
Medlem
Citat:
Jag är inte rädd för helvetet och vet att Gud ej kastar människor i elden. Sådant gör endast en ond varelse. Du väljer vem du skall tro på. Det gör jag.
Säger en människa till mig att jag skall till helvetet så vänder jag ryggen till. Dödar den mig för att jag ej vänder om till det den vill så får den göra det. Jag litar på att Gud finns där och jag vet att jag skall dö en dag ändå.
Människor gör inget annat än hotar varandra. Om du inte....så skall jag....osv. Mänskligt verkar det som.
För mig ÄR Guds existens i livet och i döden.

det finns en religion som hotar hela mänskligheten till helvetet i den brinnande elden om man inte tror på den religionen. DU skriver ju: " Ingen Gud hotar eller skrämmer en till att tro "

Jag påstår att den Guden finns, den religionen finns.

Citat:
[QUOTEUrsprungligen postat av goran744

Nej det kan jag hålla med dig om. Ingen Gud Hotar eller skrämmer en till att tro. Gud vill att man skall tro utan rädsla. Ha tillit.
Så har då i alla fall jag förstått Gud och Jesus.
Det är människor som hotar, skrämmer och hatar varandra .
Helvetet upplever vi alla någon gång under vår livstid mer eller mindre och paradiset också när livet känns helt underbart och fullt av äkta lycka.
Jag tror mer att Gud menar att man kan välja att ha ett paradis runt sig om man tar bort avund, hat, högmod, förtal, och allt vad det nu må vara som ger en sorg och obehag. Där man själv faktiskt kan välja andra vägar.]
[/quote]
Senast redigerad av mitthopp 2015-02-23 kl. 22:57.
Citera
2015-02-23, 22:53
Medlem
Citat:
Då du slutar leta bevis som din hjärna skall logiskt förklara då har du börjat närma dig Gud lite mer.
Gör som barnen. Lev och sluta kräva bevis på Gud.
Det är det enda sättet att få allt att tystna runt sig så att man hör det man inte hört förut.
Varför gillar inte Gud logik?
Citera
2015-02-23, 22:54
Medlem
Citat:
Inte blunda. Öppna dina ögon. Se det du inte vill se, hör det du inte vill höra.
Vad står det mer i Bibeln då? Förutom det du ogillar?
Helheten!
Varför cherrypickar du endast de dåliga bitarna du då? ser du inget annat?

hugg huvuden av folk, stena kvinnor till döds, omskärelse av pojkar, man ska ge sitt 10 till Gud, man ska skänka sin äldste son till Gud, behöver du mer ?
Citera
2015-02-23, 22:54
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Därför att det är människor som SKAPAT logiken. Inte Gud!
Citera
2015-02-23, 22:55
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
hugg huvuden av folk, stena kvinnor till döds, omskärelse av pojkar, man ska ge sitt 10 till Gud, man ska skänka sin äldste son till Gud, behöver du mer ?
Är det Gud eller Satan du beskriver?
Citera
2015-02-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Enligt kristendomen var Muhammed ingen profet, men han var det enligt islam. Så det är lite individuellt vilket man vill tro på.

men kolla på muhammed - har Gud inga krav på sina profeter ?
Citera
2015-02-23, 22:56
Medlem
Citat:
Vad har Hitler med den här tråden att göra?
Ingenting såklart. Ville bara göra dig uppmärksam på ditt råd om mitt sätt att se på Gud (cherrypicking). Tydligen tog det lite på dig,då du svarade med en motfråga....
Citera
2015-02-23, 22:57
Medlem
KoshtiGirs avatar
Citat:

"I refuse to prove that I exist" - Gud
Citera
2015-02-23, 22:57
Medlem
Citat: