Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag är inte rädd för helvetet och vet att Gud ej kastar människor i elden. Sådant gör endast en ond varelse. Du väljer vem du skall tro på. Det gör jag.
Säger en människa till mig att jag skall till helvetet så vänder jag ryggen till. Dödar den mig för att jag ej vänder om till det den vill så får den göra det. Jag litar på att Gud finns där och jag vet att jag skall dö en dag ändå.
Människor gör inget annat än hotar varandra. Om du inte....så skall jag....osv. Mänskligt verkar det som.
För mig ÄR Guds existens i livet och i döden.
det finns en religion som hotar hela mänskligheten till helvetet i den brinnande elden om man inte tror på den religionen. DU skriver ju: " Ingen Gud hotar eller skrämmer en till att tro "
Jag påstår att den Guden finns, den religionen finns.
Citat:
[QUOTEUrsprungligen postat av goran744
Nej det kan jag hålla med dig om. Ingen Gud Hotar eller skrämmer en till att tro. Gud vill att man skall tro utan rädsla. Ha tillit.
Så har då i alla fall jag förstått Gud och Jesus.
Det är människor som hotar, skrämmer och hatar varandra .
Helvetet upplever vi alla någon gång under vår livstid mer eller mindre och paradiset också när livet känns helt underbart och fullt av äkta lycka.
Jag tror mer att Gud menar att man kan välja att ha ett paradis runt sig om man tar bort avund, hat, högmod, förtal, och allt vad det nu må vara som ger en sorg och obehag. Där man själv faktiskt kan välja andra vägar.]
[/quote]